פולקסווגן גולף 2015 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתחילת 2013 הושק בישראל הדור השביעי לשושלת הגולף המצליחה. כמו בעבר, ימשיך ההיצע להתבסס על גרסאות ה-1.2 וה-1.4 ליטר עם 105 ו-122 כ"ס. עם זאת, למרות ההספקים הדומים, בפולקסווגן טוענים שמדובר במנועים חדשים שהינם קלים יותר לטובת החיסכון. לטובת החיסכון תצויד הגולף החדשה גם במערכת העצור והתנע בכל הגרסאות. שני המנועים ישודכו לתיבת ה-DSG שלה 7 הילוכים. בזכות הירידה במשקל שופרו ביצועי שתי הגרסאות. טכנולוגיית ה-BlueMotion החסכונית מציבה את המכוניות בקבוצה 3 של הדירוג הירוק.
באופן מעניין, גרסת ה-1.2 תגיע עם מתלה אחורי פשוט מבעבר - קורת מתח, בניגוד למתלה רב-חיבורי בגרסת ה-1.4 ליטר.
כמו כן תוצע המכונית בשתי רמות גימור, כאשר גרסת הבסיס תוצע ברמת טרנד-ליין ללא חישוקים קלים, אך עם בקרת אקלים מפוצלת, מערכת שמע מקורית עם צג מגע (אך ללא שליטה מההגה) ובלם יד חשמלי. בגרסה החזקה יותר תוצע גם מערכת מולטימדיה משודרגת שתכלול בלוטות', מסך גדול יותר ושליטה מההגה, כמו גם בקרת שיוט. בכל רמות האבזור תהיינה 7 כריות אוויר.
-
עיצוב ונוכחות
פולקסווגן גולף 2015 עוקבת אחרי הנוסחה המוכרת של הדגם לאורך השנים – אבל מה שמשחק לטובתה הן הפרופורציות: המכונית התארכה ב-5.6 ס"מ, התרחבה ב-1.3 ואיבדה 3 ס"מ בגובה. סרח עודף קדמי מקוצר וחרטום מחודד יותר (בזכות הטיית המנועים לאחור) מסייעים לפרופורציות דינאמיות מבעבר עם אווירה מודרנית בהרבה. עם זאת הבחירה בחישוקי פח רגילים שנראים קטנים (15 אינץ') ופשוטים בגלל חיפויי הפלסטיק מפריעה ופוגמת ברושם.
-
תא נוסעים ומטען
גם תא הנוסעים הולך עם הנוסחה המוכרת. יש כאן את הפלסטיקה האופיינית והמוקפדת של היצרנית, שנראית מאוד איכותית ויוקרתית כמעט. לתחושה מסייעים בלם היד האלקטרוני וצג המגע המקורי והנאה, אך מאכזב לגלות שלגרסה הבסיסית אין פיקוד על מערך השמע מההגה או בלוטות'. לגרסת ה-1.4 ליטר שפע גדול (מדי) של מתגים נאים על ההגה וגם צג מגע גדול ומתקדם יותר עם שליטה על המערכות השונות. תנוחת הנהיגה המשופרת טובה, ומאחור המרחב לשניים טוב מבעבר, אם כי המושב מעט נמוך והבליטה במרכז הרצפה (ופתח האוורור) תפריע לנוסע שלישי. תא המטען נוח ושימושי.
-
מנוע וביצועים
גרסת ה-1.2 ליטר מעניקה תחושה מעודנת, שקטה ונעימה מבעבר, וכרגיל מציעה ביצועים נאותים. גם פעולת התיבה (DSG עם 7 הילוכים) שופרה – היא פחות עצבנית מבעבר ותפעול הבורר נכון יותר. היא גם חסכונית למדי עם יכולת לנוע בין 16.5 ל-15.3 ק"מ לליטר במסלול מגוון.
גרסת ה-1.4 ל׳ חזקה משמעותית, ונדרשת לפחות מאמץ אך במצבים מסוימים היא מעט רועשת ופחות מעודנת. הביצועים טובים והתיבה מראה כאן ניסיון להגיב נכון יותר לנהג עם שמירה על הילוכים נמוכים במצבים מסוימים (בייחוד בירידות). כמובן שהיא פחות חסכונית, ועדיין מציגה תוצאות נאות: בין 14.7 ק"מ לליטר בשיוט ל-11 במסלול מאומץ יותר.
 
-
נוחות והתנהגות
על גמישות פלטפורמת הגולף תלמד העובדה שלגרסת ה-1.2 מתלה אחורי פשוט, זול וקל מסוג קורת מתח, לעומת הרב-חיבורי שב-1.4 ליטר. התחושה הראשונית היא שגם הוא עושה את העבודה ומצליח לייצר נוחות סבירה, כאשר הוא מסמן שיבושים קטנים אך מתמודד לא רע עם גדולים ומעניק תחושה יציבה ובטוחה בפניות.
גרסת ה-1.4 נוקשה ומדויקת יותר והתחושה היא שבפניות מהירות, או בהאצות חזקות, היא אוחזת יותר ומצליחה להעביר את הכוח לכביש באופן יעיל יותר.
 
-
תמורה למחיר
גרסת הבסיס שמרה על מחיר נמוך יחסית, הפך אותה לנגישה יותר. מצד שני דווקא במכונית כזו בולטים החסרונות המסוימים באבזור (חישוקים, בלוטות' ועוד). גרסת ה-1.4 מתגברת על כך חלקית, אך היא מעט יקרה מדי.
-
מה חדש בפולקסווגן גולף 2015
במחצית השניה של 2015 בוצעו הורדת מחיר ותוספות אבזור לגרסאות הבסיס של הגולף. במאי 2015 הגיעה הגולף R לישראל, עם תיבה דו-מצמדית (6 היל') והנעה כפולה.
-
סיכום
פולקסווגן גולף 2015, כהרגלה, מדברת היטב עם קהל הלקוחות שלה. היא מוקפדת, נעימה ומייצרת תחושה איכותית וכמעט יוקרתית.