פולקסווגן מולטיוואן 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
בחודש מרץ בשנת 1950 החל ייצורה של המסחרית הבינונית של פולקסווגן. דגם זה נקרא "טייפ 2", מכיוון שטייפ 1 הייתה החיפושית ששימשה גם בסיס טכני לרכב החדש: מנוע בוקסר מקורר אוויר הממוקם מאחור. כמה פרטי מידע: אותו בסיס שימש בסיס למכונית הספורט פורשה 356 שהוצגה שנתיים קודם, ומשרת עדיין את 911 העכשווית (בוקסר מאחור); השימוש בשם "טרנספורטר" החל רק ב-1990; בארה"ב, במשך שנים, לא היה למסחרית הזאת שם דגם.
תוך שנה הפגינה המסחרית הזאת שהיא מכוונת למנעד שימושים גדול בהרבה. כבר ב-1950 הוצגה גרסת מחנאות בשם "קאמפר וספליה"; שנה מאוחר יותר ראתה אור סמבה – מיניוואן שהיו לו חלונות נוספים בחיבור הגג. הדגם הראשון היה מרכיב חשוב בתרבות הפנאי באירופה; השני נודע כ"רכב של ילדי הפרחים" בארה"ב.
הדור השני (T2; הוצג ב-1967) דמה מאוד לראשון, אבל השלישי (T3) מ-1979 (ועד 1990) היה שונה לחלוטין מהם. העיצוב היה מחודד, לא מעוגל, ולמנועים, בהמשך עם קירור מים, היו הספקים גדולים יותר, גם נפח רב יותר. הדגם היה גדול וכבד מקודמיו – ואל הגרסאות הייחודיות הקודמות, נוספו שלוש חדשות: סינכרו עם ההנעה הכפולה; קראוול, מיניוואן ורכב להסעות; מולטיוואן, מיניוואן מהודר מאוד למשפחה, גם לפעולות פנאי בסוף שבוע (ולכן נקרא גם "Weekender"), גם לפגישות עבודה בנסיעה למרחקים גדולים, גם להסעת מכובדים.
גרסה זו מיוצרת מאז ועד היום. ואכן, בדור השישי של טרנספורטר (T6) שנחנך ב-2016, הוצג גם מולטיוואן מפואר מאוד, וגם הוא שודרג, במסגרת מתיחת הפנים של 2019 המסומלת כ-"T6.1".
מולטיוואן מוצע כיום כמיניוואן מפואר למשפחה, כרכב הסעות מהודר, גם כרכב נכים, ומיועד לשישה נוסעים נוסף לנהג. לגרסה זו בסיס גלגלים ומרכב רגילים ומוארכים. המנוע הוא טורבו-דיזל 2.0 ליטר המייצר 150 כ"ס ו-34.7 קג"מ או 204 כ"ס ו-45.9 קג"מ, התיבה דו-מצמדית 7 הילוכים וההנעה קדמית.
מולטיוואן מוצע בשתי רמות גימור: 'קומפורטליין', 'הייליין'. ב'קומפורטליין', במפרט האבזור: שני מושבים בשורה השנייה, שלושה בשלישית; מראות צד מתכווננות ומתקפלות חשמלית עם מפשיר אדים, בקרת שיוט, מולטימדיה עם צג "6.5 וממשק סלולרי; בחבילת 'קומפורטליין פלוס': תאורת לד מלפנים ומאחור, דלתות צד בתפעול חשמלי, פנסי ערפל עוקבי-פנייה, ריפוד עור לכל המושבים, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים המחוממים, לוח מחוונים מוקרן, שולחן לנוסעים מאחור. במפרט הבטיחות: 8 כריות אוויר, מצלמת נסיעה לאחור חיישני מקוריים מלפנים ומאחור מקוריים, בקרת שיוט אדפטיבית עם בלימה אוטונומית.
ב'הייליין', בנוסף ל'קומפורטליין' ול'קומפורטליין פלוס': ריפוד מעור נאפה, תפעול חשמלי לדלת האחורית, מערכת עזר לחנייה.
-
עיצוב ונוכחות
 
-
תא נוסעים ומטען
 
-
מנוע וביצועים
 
-
נוחות והתנהגות
 
-
תמורה למחיר
 
-
סיכום