מאזדה 2 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
במונחי תעשיית הרכב, הדור הרביעי של מאזדה 2 הוא כבר דגם ותיק מאוד. הוא הגיע לישראל ביוני 2015, ומאז הספיק לעבור מספר מתיחות פנים: ראשונה בדגם שעלה לישראל בינואר 2018, ושניה בדגם שהגיע בספטמבר 2020.
העדכון האחרון הגיע לארץ במרץ 2024, וכולל חזית עם סבכה חדשה שמוצעת או בצבע שחור או בצבע המרכב, עם אפקט שמזכיר במידת מה סבכות אטומות של מכוניות חשמליות.
בנוסף ישנה הדגשה צבעונית זעירה על הגריל, בגימור צהוב או אדום בהתאם לגרסה. הפגוש האחורי עוצב קלות מחדש וישנן אופציות צבעים חדשות.
השינויים שבוצעו בתא הנוסעים כוללים פנלים וגוונים שונים בהתאם לרמת הגימור, וחומרים משופרים.
גם האבזור ומפרט הבטיחות עשירים מבעבר.
יחידת הכוח לא השתנתה: מנוע ה-1.5 ל' מפיק 116 כ"ס ותיבת ההילוכים אוטומטית-פלנטרית עם 6 הילוכים.
-
עיצוב ונוכחות
העדכון האחרון מיישר קו עם הדגמים האחרים של מאזדה ומאפשר ל-2 להראות גדולה. אבל המראה כבר לא צעיר וחדשני כפי שהיה בעבר, במיוחד מאחור, והפרופורציות מעט מוזרות וגורמות למכונית להיראות צרה וגבוהה.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג עדיין מיוחדת וקלה לתפעול, אך האווירה מיושנת, מסך המולטימדיה קטן ומערכת ההפעלה ותיקה.
הממדים הקטנים ובעיקר הצרים, מבהירים שהמרחב בפנים אינו גדול. מלפנים סביר, כשמאחור צפוף במיוחד לראש ולברכיים. המושבים נוחים, אך מאחור המושב נמוך וקו השמשות גבוה. תא המטען הוא מהקטנים בקטגוריה.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.5 ל' מייצר 116 כ"ס, והוא נמרץ בהתנהלותו. בהיותו אטמוספרי הוא גם אוהב לעלות לסל"ד גבוה ולרוב מייצר צליל נעים. תיבת ההילוכים חלקה ויעילה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה, גם בעיר וגם מחוץ לעיר. בכביש גלי הריסון מוצק ובמהירות גבוהה היא עלולה להיות קופצנית. בידוד הרעשים סביר לסגמנט, כשרעש המנוע מבודד היטב, וזה של הכביש והרוח פחות.
הצד החיובי של התכנון המיושן הוא התנהגות כביש וחיבור לנהג שכבר נדיר למצוא בסופרמיני מודרניות, כשממדיה הקטנים מאפשרים לה זריזות בעיר, והנאה מחוצה לה.
-
תמורה למחיר
גילה כבר מורגש ויש לה הרבה חסרונות (צפיפות, תא מטען), ועדיין היא מביאה לשוק משהו שונה – התנהגות ספורטיבית, איכות גבוהה, נוחות, זריזות וחיסכון בדלק. התמורה בינונית.
-
גרסאות ורמות גימור
מאזדה 2 המעודכנת משווקת בשלוש רמות גימור, שלכל אחת עיצוב חיצוני שונה במקצת.
ברמת הבסיס 'דיינמיק' סבכה קדמית חצי-אטומה בצבע המרכב וחישוקי "15 בגימור מתכתי. רמת הגימור 'דיינמיק בלאק' מוסיפה חישוקי "16 בצבע שחור, לצד גג ומראות צד בשחור. רמת הגימור הבכירה, 'פיור בלאק', זוכה לצבע שחור לסבכה, חישוקים שונים וצביעה דו גוונית.
ברשימת האבזור של 'דיינמיק' תקבלו תאורת לד ראשית, מולטימדיה "7 עם ממשקי אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, בקרת אקלים, בקרת שיוט, חיישני חניה, מצלמה אחורית, מפתח חכם, קיפול חשמלי למראות הצד, חיישני תאורה וגשם ועוד.
רמת הגימור 'פיור בלאק' מוסיפה תאורת יום לד, חלונות כהים, ריפוד עור משולב בבד, מנופי העברת הילוכים מההגה, משטח טעינה אלחוטי, חיבור אלחוטי לאפל קארפליי (בלבד), תצוגה עילית ולוח מחוונים משודרג.
-
בטיחות
רשימת אבזור הבטיחות שופרה במאזדה 2 המעודכנת וכוללת עתה בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב, ניטור שטח מת ותנועה חוצה מאחור, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, אור גבוה אוטומטי ועוד.
ארגון הבטיחות האירופאי EuroNCAP העניק לה 4 כוכבי בטיחות - אך מדובר בפרוטוקול מבחן ישן ופחות מחמיר משמעותית מהמקובל היום.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק חסכונית להפתיע עם 13.7 ק"מ לליטר במהלך מבחן מאומץ.
-
מה חדש במאזדה 2 2024
תחילת שיווק גרסה מתוחת פנים במרץ 2024.
קצת לפני שנחתה בארץ הגרסה המעודכנת, בוצע במאזדה 2 בחו"ל עוד עדכון, כשהיא סוף סוף קיבלה את מערכת התפעול 'Mazda Connect'. המערכת העדכנית פועלת על גבי מסך מגע בגודל 8.8 אינץ', ומחליפה את מסך ה-7 אינץ' בדגם היוצא – שעדיין הריץ את מערך MZD Connect המזדקן של היצרנית.
המערכת החדשה מאפשרת חיבורים אלחוטיים לאפל קארפליי ולאנדרואיד אוטו, ומציעה בשוק היפני תכונות מקוונות דוגמת שליטה מרחוק דרך הסלולרי.
המולטימדיה המעודכנת עדיין לא מוצעת בדגם שנמכר בישראל.
-
סיכום
מאזדה 2 היא כבר מכוניות מיושנת, אך לא נס ליחה - היא נאה מבחוץ, אלגנטית מבפנים, נוחה, חסכונית ומהנה לנהיגה.