פיג'ו 2008 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
הדור השני של רכב הפנאי הקטן, פיג‘ו 2008, הוצג ב-2019. הדגם החדש מבוסס על פלטפורמה CMP החדשה של היצרנית (אותה הוא חולק עם פיג‘ו 208 ודגמים נוספים) ומציע ממדים נדיבים למדי; אומנם בסיס הגלגלים מציג נתון ממוצע של 261 ס“מ, אבל אורך המרכב עומד על 430 ס“מ מכובדים ונפח תא המטען צמח ביותר מ-60 ל‘ בהשוואה לדור הקודם.
היצע המנועים בעולם רחב למדי. בצד הבנזין ישנו מנוע ה-1.2 ל‘ (3 ציל‘) המוצע בשלושה הספקים — 100, 130 או 155 כ“ס ובשידוך לתיבה ידנית או אוטומטית עם שמונה הילוכים. בצד הדיזל ישנו מנוע ה-1.5 ל‘ המוכר שמפיק 100 או 130 כ“ס ומשודך גם הוא לאותן תיבות. ההנעה בכל המקרים קדמית בלבד.
בנוסף ישנה גרסה חשמלית מלאה — שלאחר העדכון האחרון כוללת סוללת 54 קילוואט-שעה שתספק טווח נסיעה חשמלי בין טעינות של יותר מ-400 ק“מ, וההספק עומד על 156 כ“ס.
פיג‘ו 2008 החדש הגיע לישראל בגרסאות הבנזין והדיזל (130 כ"ס בשני המקרים) בתחילת אפריל 2020, ובשנת 2022 הצטרפה גרסת 155 כ"ס של מנוע הבנזין. באוגוסט 2020 החל שיווק הגרסה החשמלית (136 כ"ס, 26.5 קג"מ - שמאז נתוניה שודרגו).
בסוף 2023 נחתה בארץ המהדורה המחודשת; השינויים שנעשו כוללים את הסבכה והלוגו החדש של פיג'ו. יחידות התאורה והפגושים שונו אף הם והחישוקים אחרים. בנוסף, ברמה האבזור 'GT' כעת חישוקי "18 במקום חישוקי "17.
בתוך הרכב נעשו שינויים במערך המולטימדיה, נוספו קישוריות והצג כעת הוא "10 במקום "7 ברמות האבזור הנמוכות.
בשלב הראשון מוצע הדגם המחודש רק עם יחידת ה-1.2 ליטר טורבו-בנזין. המחיר התייקר במעט.
-
עיצוב ונוכחות
פיג‘ו 2008 החדש מרשים — הוא שואל אלמנטים מאחיו הגדול (3008) ומציג מראה קשוח מחד ומודרני מצד שני. בחזית ישנם אלמנטים המשותפים ל-208 ו-508. התוצאה נאה.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נאה מאוד, ומודרנית למראה בזכות שני מפלסים ושימוש במגוון חומרים. איכות החומרים טובה לרוב, ביחס למקובל בסגמנט.
מערכת המולטימדיה כוללת ממשק בעברית מלאה. התחושה מאוד עשירה ואיכותית, במיוחד ברמות הגימור הגבוהות שגם כוללת את לוח המחוונים הדיגיטלי (תלת ממדי) המרשים.
המרחב מלפנים מספק (מעט צפוף לרגליים) ושדה הראיה החוצה סביר בלבד. מושב הנהג מוצלח מאוד וקל למצוא תנוחת נהיגה טובה.
מאחור ישנו מרחב מצוין לשני נוסעים, בטח ביחס לסגמנט. מרווחי הראש והברכיים מצוינים, ורק לנוסע שלישי יהיה מעט צפוף (כמקובל בקטגוריה). חבל שאין פתחי מיזוג מאחור.
תא המטען גדול למדי (405 ל‘) ומציע מבנה יעיל עם שלל פתרונות אחסון.
-
מנוע וביצועים
מנוע הבנזין (130 כ"ס) מציע ביצועים טובים ביום-יום בזכות גמישות טובה ומומנט נדיב המאפשרים להתנהל בצורה נינוחה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה של ה-2008 החדש טובה. גם בעיר וגם בכביש הבין-עירוני ה-2008 מצליח לשכך את רוב פגעי הכביש בצורה נאותה.
לכך מוסיף ה-2008 בידוד רעשים טוב — דבר היוצר נסיעה נעימה ונינוחה. מנוע הדיזל נשמע במהירויות נמוכות אך בשום שלב הרעש לא מוגזם.
התנהגות הכביש טובה — האחיזה גבוהה, זוויות הגלגול מתונות ובסך הכל היכולת טובה.
-
תמורה למחיר
מחירו של פיג‘ו 2008 מציב אותו בלב הקטגוריה — אך בזכות חבילה מאוד מרשימה, הוא מציע תמורה מצוינת.
-
גרסאות ורמות גימור
פיג'ו 2008 המחודש מוצע בשלוש רמות גימור. ב'אקטיב' תאורת לד וחישוקי "16.
ברמת האבזור 'אלור' המחליפה את 'פרמיום' (החל מדצמבר 2023) נוספו חישוקי "17, מצלמות מלפנים ומאחור, מפתח חכם ומחוונים מוקרנים.
ברמת האבזור 'GT' גם תאורת לד מתקדמת, גג זכוכית וצביעה דו-גונית.
-
בטיחות
פיג'ו 2008 קיבל במבחן הריסוק של E-NCAP חמישה כוכבים (בגרסאות המצוידות באבזור בטיחות אקטיבי; ארבעה כוכבים ללא), עם 93% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 73% בהגנה על הולכי רגל ו-73% על מערכות בטיחות.
ברמת גימור 'אקטיב' בלימה אוטונומית ותיקון סטיה מנתיב, זיהוי תמרורים והתרעת ערנות נהג.
ברמת האבזור 'אלור' המחליפה את 'פרמיום' (החל מדצמבר 2023) נוספו במפרט הבטיחות ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק טובה בבנזין — 12.3-13.2 ק“מ לליטר במבחן, בהתאם לגרסה.
-
סיכום
רכב פנאי קטן-גדול, מעוצב וסופר-מרשים. מהטובים בקבוצה.