איסוזו דימקס 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
באוקטובר 2019 הציגה איסוזו את הדור השלישי של הדימקס, הטנדר הבינוני המצליח שלה (הנמכר בישראל מזה 15 שנים).
ממדיו של הדור החדש דומים לשל הדור היוצא, כאשר השינוי הבולט ביותר הוא בסיס הגלגלים שצמח ב-3 ס"מ ל-312.5 ס"מ סה"כ. כבעבר הוא מוצע בגרסת תא נהג יחיד (קצר ב-1.5 ס"מ מבעבר) או כפול (קצר ב-3 ס"מ).
דימקס החדש מוצע בישראל עם מנוע אחד: טורבו דיזל בנפח 1.9 ל' המפיק 163 כ"ס ו-36.7 קג"מ, מנוע המוכר מהדור היוצא. כבעבר מנוע זה משודך לתיבה ידנית או אוטומטית עם 6 הילוכים וניתן לבחור בין הנעה אחורית או כפולה.
את המעבר לדור החדש ניצלה איסוזו כדי לשפר את כל מה שקשור בבטיחות: מעבר לכך שהוא מצויד במערך עשיר של מערכות בטיחות מתקדמות – הוא גם זכה בציון גבוה של חמישה כוכבים במבחני הבטיחות של יורו NCAP.
השיווק בישראל החל בדצמבר 2020.
-
עיצוב ונוכחות
איסוזו דימקס החדש בעל הופעה קשוחה ועדכנית. הקווים נאים, המשטחים מפוסלים היטב, יחידות התאורה מודרניות, הסבכה מרשימה ומגוון הצבעים רחב ונועז למדי.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נאה ועדכנית בהופעתה — במרכז מסך גדול למערכת המולטימדיה, פקדי מיזוג האוויר מעוצבים וגלגל ההגה מודרני למראה. איכות החומרים טובה למדי, וההרכבה מצוינת.
תנוחת הנהיגה נוחה, המושב עצמו פחות מוצלח. המרחב מאחור נדיב מאוד לשני מבוגרים, יש פתחי מיזוג ובאמצע מנהרת הינע רחבה.
הארגז גדול, יעיל ובעל ווי עגינה. דלת הארגז נפתחת ללא שיכוך.
-
מנוע וביצועים
מנוע הדיזל — 1.9 ל‘, 163 כ“ס — קטן ופחות חזק מהמקובל היום כך שהביצועים מספקים, אך אינם מצטיינים. יש מספיק מומנט כדי לאפשר נסיעה נינוחה, גם תחת עומס, אך יציאה לעקיפה בתנאים לא אופטימליים מחייבת תכנון מקדים.
תיבת ההילוכים האוטומטית פועלת באופן חלק מאוד, אם כי היא אינה זריזה במיוחד.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר לא מצטיינת — הבולמים מתקשים לטפל באספלט המקומי לעיתים עד כדי חבטה. מחוץ לעיר הנוחות משתפרת משמעותית, ולמעט מעבר על שברים גדולים דימקס נוח למדי בשיוט. היינו שמחים לעוד קצת ריסון למרכב בכביש גלי.
רעש המנוע נוכח גם בעומס נמוך, אליו מתלווים רעשי רוח וכביש בולטים מהרצוי.
לדימקס כושר תמרון עירוני טוב יחסית לסגמנט בזכות קוטר סיבוב קטן יחסית (12.5 מ‘) ותגבור חשמלי להגה.
בשטח טכני היכולת של דימקס טובה בהחלט, והדיפרנציאל הננעל מסייע. למעט במעבר על שקעים גדולים, נוחות הנסיעה בשבילים טובה למדי.
-
תמורה למחיר
מחירו דומה לשל המתחרים — ולשולחן מוסיף הדימקס תדמית איתנה, כך שהתמורה טובה.
-
גרסאות ורמות גימור
בכל רמות הגימור בקרת אקלים, מולטימדיה מקומית עם צג "9 וחישוקי 16".
ברמת הגימור 'LS+' חישוקי "18 קלים, וברמת גימור 'פרמיום LS', בנוסף, תאורת לד, פתחי אוורור מאחור, מפתח חכם, מולטימדיה מקורית עם צג "7, מצלמה מקורית, ריפוד עור ותפעול חשמלי למושבים הקדמיים. ל'פרמיום LSE' גם צג מולטימדיה "9.
עוד יצוין כי עיצוב הסבכה שונה ברמות הגימור הגבוהות.
-
בטיחות
איסוזו דימקס נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2022 וקיבל דירוג של 5 כוכבים עם ציונים של 86% בהגנה על מבוגרים וילדים, 69% בהגנה על הולכי רגל ו-83% במערכות בטיחות.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל בלימה אוטונומית, התרעה ותיקון סטייה מנתיב כסטנדרט. 'LS+' מוסיפה בקרת שיוט אדפטיבית ומ'פרימיום' גם ניטור שטחים מתים אקטיבי.
-
צריכת דלק
ביחס למקובל בסגמנט, צריכת הדלק טובה — 10 ק“מ לליטר במבחן מאומץ, 12 ק“מ לליטר בשיוט.
-
סיכום
עדכני ומשופר.