מיצובישי ASX 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
מיצובישי ASX הוא רכב פנאי קומפקטי שהוצג במקור עוד ב-2010.
ה-ASX חולק לא מעט מכלולים עם מיצובישי אאוטלנדר הקודם – יחידות ההנעה דומות, גם הפלטפורמה, כאשר אפילו בסיס גלגלים זהה (267 ס"מ), וזאת למרות הבדל של כ-30 ס"מ באורך הכללי.
לישראל הגיע ASX בנובמבר 2017 בגרסה האמריקאית לאחר שהדגם עבר עדכון ראשון, עם מנוע 2.0 ליטר אטמוספרי ותיבה אוטומטית-רציפה. בשנת 2019 נחת ASX מעודכן (מתיחת פנים שניה) בתקינה אירופאית עם מנוע ותיבה חדשים.
-
עיצוב ונוכחות
למרות גילו, ASX נראה טוב בזכות הופעה שרירית וסרחי עודף קצרים. הגרסה שלאחר העדכון בולטת יותר בזכות חזית עתירת ניקל.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מסגיר את גילו המתקדם של ASX, עם הופעה מיושנת וחומרי דיפון פשוטים. יחד עם זאת, איכות ההרכבה והאבזור השופע (ברמת הגימור המאובזרת שנבחנה) מצליחים לשפר את האווירה.
המרווח מלפנים טוב, אך מאחור מרווח הברכיים והראש מאכזבים ביחס למידות החיצוניות, ומי שגובהו 1.70 מ' ומעלה עשוי לחוש צפיפות.
-
מנוע וביצועים
הגרסה המעודכנת שנחתה בארץ ב-2019 מציעה כבעבר מנוע 2.0 ל' אטמוספרי ותיבה רציפה – אבל אלה עדכניים וחסכניים מבעבר. היכולת אכן השתפרה וצריכת הדלק עדיפה, אך ביחס למנועי הטורבו המתקדמים שיש למתחרים הוא פחות מרשים.
-
נוחות והתנהגות
ל-ASX כיול מתלים מוצלח, המשלב בין נוחות טובה וכושר ריסון תנודות יעיל.
יחד עם זאת, איכות החיים על סיפונו של ASX נפגמת כתוצאה מבידוד רעשים לקוי – לא מעט רעשי רוח וכביש חודרים לתא, וגם המנוע נשמע יותר מהרצוי תחת עומס.
בנהיגה נמרצת ASX נותן תחושה של רכב גדול, לטוב ולרע – מצד אחד משדר תחושה יציבה ובטוחה, ומצד שני הוא מסורבל בכביש המפותל, וסובל מחרטום כבד.
בשביל חוזרת אותה תחושה של "רכב גדול", והוא משדר חוסן ואינו מתרגש משיבושים ואבנים.
-
תמורה למחיר
מיצובישי ASX נמצא ממש בין קטגוריית רכבי הפנאי הקטנים לקומפקטיים. בהשוואה לרכבי פנאי קומפקטיים ASX מציע מחיר נגיש יותר ובהשוואה לאלה הקטנים ממדים נדיבים יותר – אך כיום מדובר כבר במוצר מיושן המתקשה להציע תמורה אטרקטיבית ביחס למתחרים.
-
גרסאות ורמות גימור
רמת גימור 'אינטנס' כוללת שמשות כהות, חישוקי "18, בקרת אקלים, תאורת לד מלאה מלפנים ומאחור ומולטימדיה "8 בהתקנה מקומית.
רמת 'אינסטייל' כוללת בנוסף שינוי קל לעיצוב ומפתח חכם, ורמת 'פרימיום' מציעה חלון גג פנורמי, ריפוד ודיפונים דמויי עור, מושבים קדמיים משופרים ותאורת לד פנימית.
-
בטיחות
במבחני הריסוק של ארגון EuroNCAP הוא נבחן ב-2011 וזכה לחמישה כוכבי בטיחות. מאז המבחנים הוחמרו, אבל מנגד הדגם כולל כעת מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות שלא היו בעבר. כך שציון הבטיחות כיום לא וודאי.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק פחות טובה מזו של המתחרים, כשבמהלך המבחן נמדדו 11 ק"מ לליטר בממוצע.
-
מה חדש במיצובישי ASX 2024
בסוף 2022 מיצובישי הציגה את הדור החדש של ה-ASX, שמעניק משמעות חדשה למונח "מותג מדבקה", שכן הוא זהה כמעט-לחלוטין לרנו קפצ'ור.
ממש כמו העיצוב החיצוני, גם יחידות ההנעה זהות לאלו של האח הצרפתי; המבחר מתחיל עם מנוע 1.0 ליטר המספק 91 כ"ס, מעליו מנוע הטורבו 1.3 ליטר המשודך למערכת היברידית-מתונה ומוצע בשני הספקים: 140 כ"ס ותיבת שישה הילוכים ידנית, או 158 כ"ס ותיבת 7 הילוכים כפולת-מצמד.
בנוסף, יוצעו שתי גרסאות היברידיות עם מנוע 1.6 ליטר בנזין, משודכות לשני מנועים חשמליים אחוריים ליצירת הנעה כפולה: הראשונה היא היברידית "רגילה" עם הספק משולב של 143 כ"ס; השנייה היא היברידית נטענת עם הספק משולב של 159 כ"ס, סוללת 10.5 קוט"ש וטווח חשמלי של 49 ק"מ.
ה-ASX החדש משווק באירופה החל מחודש מרץ 2023, וצפוי לנחות בישראל במהלך 2024.
-
סיכום
מיצובישי ASX הוא לא רכב הפנאי המעודן והמעודכן שבסביבה, והדור החדש כבר מעבר לפינה.