אודי Q4 e-tron ספורטבק 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
אודי Q4 e-tron ספורטבק הוא רכב פנאי קומפקטי (C-SUV) בתצורת קופה-ארבע-דלתות. מדובר באח כמעט זהה של Q4 e-tron שנחשף במקביל אליו (אפריל 2021), למעט סיומת הקופה בחלקו האחורי של ספורטבק. כמו Q4, גם הספורטבק מבוסס על פלטפורמת MEB והוא חשמלי לחלוטין.
לספורטבק מידות דומות ל-Q4 רגיל, למעט מימד הגובה (161 ס"מ, 2 פחות) ונפח תא המטען שדווקא צמח ל-535 ל'. הסיומת מאחור מובילה לנתון גרר עדיף: 0.26 במקום 0.28.
היצע הגרסאות בעולם רחב ומתחיל ב-35 בעלת הנעה אחורית ו-170 כ"ס ועד לגרסת 50 כפולת ההנעה בעלת 299 כ"ס. הרכב מוצע בעולם עם שתי סוללות - 55 או 82 קוט"ש.
השיווק בישראל החל בחודש נובמבר 2021, תחילה רק בגרסת 40 האמצעית (204 כ"ס) עם הסוללה הגדולה המבטיחה טווח נסיעה של עד 520 ק"מ בין טעינות.
החל מדצמבר 2023 מוצע Q4 e-tron ספורטבק במהדורה מעודכנת ובגרסה חזקה יותר.
השינוי העיקרי הוא בתפוקה; הדגם המחודש מוצע בישראל בגרסה 45 המחליפה כאן את גרסה 40 ששווקה עד כה והוא גם חזק מקודמו. גרסה 45, עם מנוע יחיד והנעה אחורית, מנפקת כעת 285 כ"ס ו-55.6 קג"מ. משך ההאצה שופר והוא 6.7 שניות, 1.8 שניות מהר מאשר ב-40. המהירות המרבית, 180 קמ"ש, ללא שינוי.
קיבולת הסוללה, 82 קוט"ש, ללא שינוי, אך זו משופרת מקודמתה וכך גם מערך הקירור. בזכות זאת הטווח שופר, כעת 525 ק"מ בגרסה זו. הספק הטעינה המהירה שופר ל-135 קילוואט. בנוסף, נעשו שיפורים במערך המתלים והבולמים לנוחות נסיעה טובה יותר וליכולת דינמית עדיפה.
שינויים נוספים במפרט כוללים מערכת סיוע למעבר נתיב, לוח מחוונים מוקרן בגודל "10.25 וחימום מושבים כסטנדרט.
-
עיצוב ונוכחות
 
-
תא נוסעים ומטען
 
-
מנוע וביצועים
 
-
נוחות והתנהגות
 
-
תמורה למחיר
 
-
בטיחות
אודי Q4 e-tron ספורטבק נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2021 וקיבל דירוג של 5 כוכבים עם ציונים של 93% בהגנה על מבוגרים, 89% בהגנה על ילדים, 66% בהגנה על הולכי רגל ו-80% במערכות בטיחות.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
-
מה חדש באודי Q4 e-tron ספורטבק 2023
תחילת שיווק הגרסה המשודרגת, 45, בסוף דצמבר 2023. המחירים התייקרו במעט.
-
סיכום