אודי S3+RS3 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
מזה שנים שאודי A3 משווקת בשתי גרסאות ספורטיביות בעלות שם שונה. הראשונה והחמימה עד מאוד היא S3 בעלת מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ל' המפיק 310 כ"ס, בעוד השניה היא מכונית ספורטיבית קיצונית בשם RS3 החמושה במנוע טורבו-בנזין בנפח 2.5 ל' המפיק 400 כ"ס.
הדור הנוכחי של שני הדגמים מבוסס על על הדור הרביעי של אודי A3 ובשני המקרים המכוניות זוכות לשינויים המקובלים בתחום העיצוב: פגושים אגרסיביים יותר, חישוקים נאים, חצאיות צד ופגושים ספורטיביים.
אודי S3 ו-RS3 זוכות כמובן למתלים, מערכות היגוי ובלמים חדשות ומשופרות שיוכלו להתמודד טוב יותר עם העומסים שבנהיגה דינמית.
לשתיהן מערכת הנעה כפולה, אולם אודי RS3 היא הקיצונית והספוטיבית יותר וזו זוכה למערכת הנעה חכמה במיוחד היודעת לתעדף כוח בין הצירים וכוללת גם מצד 'דריפט' מהנה במיוחד.
השיווק בישראל החל בשנת 2020 בגרסת S3, ובשנת 2022 הצטרפה אודי RS3 למבחר.
-
עיצוב ונוכחות
שתי הגרסאות בעלות עיצוב נאה, ספוטרטיבי ואגרסיבי במידה – אם תבחרו בצבעי אפור-שחור מדובר בסליפריות מושלמות. אבל אם תהיו אמיצים ותבחרו את אחד מצבעי המרכב הנועזים יותר – ירוק, צהוב או אדום זורחים – תקבלו מכונית עם חתיכת מקדם הופעה.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג נאה וקרובה מאוד, אולי קרובה מדי, לזו של אודי A3 רגילה. יש נגיעות ספורטיביות כמו גלגל הגה קטום, דוושות אלומיניום, מושבי ספורט המוסיפות לאווירה.
המרחב מלפנים נאות והמושבים מוצלחים בסך הכל.
המרחב מאחור מספק עבור משפחתית קומפקטית.
תא המטען שימושי אך לא גדול במיוחד.
 
-
מנוע וביצועים
אודי S3 עם מנוע ה-2.0 ל' (313 כ"ס), הנעה כפולה ותיבת הילוכים יעילה אין זה פלא שהביצועים מצוינים ממש בכל מצב. עם זאת התחושה מתורבתת, החלק הפרוע נשמר עבור גרסת RS3.
ואכן, ה-RS3 החמושה במנוע 2.5 ל', 5 ציל' בעל סידור הצתה אייקוני, לא רק מהירה יותר אלא גם מבדרת יותר עם צלילים וקולות מרגשים הבוקעים ממערכת ההנעה.
התלונה היחידה שהיא שהתיבה, בשני המקרים, לעיתים מעט איטית.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בשתי הגרסאות נסבלת בהתחשב בייעוד וביכולת, ובהקשר זה בחירה במערך בולמים אדפטיבי מתבקש למדי. גם בידוד הרעשים סביר. מחוץ לעיר על אספלט איכותי הן נוחות משמעותית.
התנהגות הכביש נבדלת ממש בין המכוניות.
אודי S3 מציגה יכולת מאוד מרשימה בכביש המפותל, אחיזה גבוהה, היגוי מהיר, ריסון טוב של המרכב והעברת כוח יעילה.
אודי RS3 עושה את כל אלה טוב עוד יותר, אך מוסיפה גם המון כיף ואופי בזכות מערכת הנעה כפולה מתקדמת ומאפשרת יותר.
-
תמורה למחיר
אבזורן צנוע, אך רמת הביצועים גבוהה ביותר.
-
גרסאות ורמות גימור
אודי S3 ו-RS3 הן למעשה גרסאות שונות של אותה המכונית – אודי A3 בגרסה ספורטיבית וספורטיבית יותר.
ה-S3 מוצעת עם מערכת הנעה מרשימה – 2.0 ל', 4 ציל', טורבו, 310 כ"ס, הנעה כפולה, 4.8 שניות ל-100 קמ"ש.
אודי RS3 מרשימה עוד יותר – 2.5 ל', 5 ציל', טורבו, 400 כ"ס, הנעה כפולה, 3.8 שניות ל-100 קמ"ש. מערכת ההנעה הכפולה של RS3 מתקדמת ביותר ויודעת להעביר עד 100% מהכוח לפנים או לאחור ועד 50% מהכוח לגלגל האחורי-החיצוני ליצירת החלקה מבוקרת.
שתיהן לא עשירות במיוחד באבזור ביחס למחירן.
-
בטיחות
אודי RS3 ו-S3 טרם נבדקו ע"י יורו NCAP.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל: מערכת בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על רכב בשטח מת ועוד.
-
מה חדש באודי S3+RS3 2024
ביוני 2024 החל שיווק אודי S3 לאחר מתיחת פנים.
-
סיכום
ה-S3 סופר מרשימה, ה-RS3 סופר מהנה.