אודי S3+RS3 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
המשפחתית הקומפקטית של אודי, A3, הוצגה בדור הרביעי ב-2020 ועברה מתיחת פנים השנה. מעט לאחר מכן הוצגה S3 הספורטיבית לאחר שעברה אף היא מתיחת פנים, וזו נחתה בארץ ביוני 2024.
מנוע הטורבו-בנזין של ה-S3 בנפח 2.0 ליטר שודרג, והתפוקה שלו כעת היא 333 כ"ס ו-42.8 קג"מ (לפני החידוש, 310 כ"ס ו-40.8 קג"מ). התיבה כמקודם היא דו-מצמדית עם 7 הילוכים וההנעה כפולה, משך ההאצה ל-100 קמ"ש קוצץ בעשירית ל-4.7 שניות והמהירות המרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש.
במסגרת חידוש הדגם, התיבה שודרגה לתגובה ולפעולה מהירות יותר, ומערכת ההנעה הכפולה משגרת יותר כוח לאחור במצב הניהוג הספורטיבי (כמו ב-RS). בנוסף, ב-S3 בולמים נשלטים אלקטרונית כסטנדרט (אופציה עד כה), הרכב מונמך ב-1.5 ס"מ ביחס ל-A3, יש לו דיפרנציאל מוגבל החלקה, קליפרים שחורים וצמיגי 225/40-18.
השינויים החיצוניים דומים לאלה שנעשו ב-A3 המחודשת, וכוללים סבכה, יחידות תאורה ופגושים מחודשים, וכאן נוספים כמובן פריטים בעיצוב ספורטיבי מתבקש.
בסביבת הנהג עודכנה מערכת השליטה במולטימדיה שנותרה עם מסך "10.1 ולמערכת השמע החדשה של 'סונוס' 15 רמקולים.
בנובמבר 2024 נחתה בארץ גם המהדורה המחודשת של RS3, המשפחתית הספורטיבית הקיצונית של המותג.
לאחר מתיחת הפנים זכתה ה-RS3 להופעה אגרסיבית עוד יותר בזכות סבכה מוגדלת, כונסי אוויר מודגשים, ויחידות תאורה חדשות, מאפשרות גם לשנות את אופני התאורה.
מאחור, דיפיוזר שונה הכולל מחזיר אור מרכזי, שני פתחי מפלטי ענקיים בעיצוב חדש וגם חישוקי 19 אינץ' חדשים.
בסביבת הנהג, לוח המחוונים המוקרן החדש של אודי, גלגל ההגה הספורטיבי במבנה שונה ויש לו לחצן קיצור-דרך באדום למצב 'מרוץ'. חומרי הדיפון המשופרים כולל זמש, עור מחורר וגם עור נאפה במושבי הספורט האופציונליים בעלי חלק אחורי מסיבי פחמן.
כמו בעבר, לאודי RS3 מנוע טורבו-בנזין ייחודי בנפח 2.5 ליטר ובמבנה של 5 צילינדרים. התפוקה: 400 כ"ס ו-51 קג"מ. התיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים ולרכב הנעה כפולה-קבועה. הביצועים: 3.8 שניות ל-100 קמ"ש ועד 250 קמ"ש כסטנדרט, 305 קמ"ש כשמסירים את הגבלת המהירות.
להיגוי יחס משתנה, ולרכב דיפרנציאל אחורי אקטיבי שיכול להעביר את מלוא הכוח המועבר לאחור לגלגל החיצוני בפניה, כדי להפחית את תת-ההיגוי ואף להביא את הרכב לדריפט.
במסגרת חידוש הדגם התוכנה השולטת במערך הבולמים כוילה מחדש, הדיפרנציאל האקטיבי כוון לניהוג ספורטיבי יותר, ובקרת היציבות כוילה אף היא לצמצום תת-היגוי. בנוסף, הצליל כעת בולט וספורטיבי יותר.
שתי הגרסאות מוצעות הן במרכב סדאן והן במרכב האצ'בק.
-
עיצוב ונוכחות
 
-
תא נוסעים ומטען
 
-
מנוע וביצועים
 
-
נוחות והתנהגות
 
-
תמורה למחיר
 
-
גרסאות ורמות גימור
באבזור, בגרסת S3: גג זכוכית, מפתח חכם, מושבי ספורט קדמיים בתפעול חשמלי, בקרת אקלים תלת-אזורית, דיפון מהודר וריפוד משולב עור.
באבזור בגרסת RS3: תאורת לד, חישוקי "19 עם צמיגים שונים מלפנים (245/30) ומאחור (265/30), גג זכוכית, מושבי ספורט עם תפעול חשמלי, מערכת שמע של סונוס עם 15 רמקולים כסטנדרט (לפני העדכון הוצעה כאופציה מערכת שמע של B&O).
חבילת 'RS' מוסיפה בולמים נשלטים אלקטרונית, תאורת לד מטריקס, מערכת פליטה ספורטיבית, חישוקים שונים במראה, ריפוד עור נאפה ועוד.
-
בטיחות
אודי A3 נבדקה ע"י יורו NCAP בשנת 2020 וקיבלה דירוג של 5 כוכבי בטיחות. הציונים הם: 89% בהגנה על מבוגרים, 81% בהגנה על ילדים, 68% בהגנה על הולכי רגל ו-73% בהגנה על מבוגרים.
במפרט הבטיחות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית.
-
סיכום