אודי Q5 ספורטבק 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
אודי Q5 ספורטבק הוא רכב פנאי בינוני (D-SUV) בתצורת קופה-ארבע-דלתות המבוסס על הדור השני של אודי Q5. הדגם נחשף לראשונה באוקטובר 2020.
החזית דומה מאוד לזו של Q5, כאשר עיקר השינויים נוגעים לחלק האחורי - הגג יורד מוקדם, החלונות משתפלים מטה והתוצאה היא הופעת קופה דרמטית ומרשימה יותר. רמות הגימור הספורטיביות (S-ליין וכו') מתהדרות באלמנטי עיצוב שונים המוסיפים להופעה הספורטיבית.
מידות המרכב דומות לאלה של Q5, אולם המבנה השונה של חלקו האחורי של הדגם מוביל ליעילות אווירודינאמית גבוהה במעט אך גם לנפח תא מטען צנוע יותר - 510 ל' במקום 550 ל' בדגם הרגיל.
היצע המנועים זהה לזה של Q5 הרגיל - בנזין אחת ושתי היברידיות-נטענות. כל הגרסאות עושות שימוש במנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ל' המייצר 265 כ"ס ומשודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית והנעה כפולה.
לגרסאות פלאג-אין הייבריד הספק של 299 כ"ס או 367 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי מירבי של כ-60 ק"מ.
השיווק בישראל החל ביוני 2021.
-
עיצוב ונוכחות
מלפנים מדובר ב-Q5 לכל דבר ועניין, וזה מצוין. ההבדל כמובן נמצא בפרופיל ומאחור - ההופעה כאן דינאמית וספורטיבית יותר בזכות קו הגג המשתפל.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב הפנים נקי ומודרני, אך ביחס לדור החדש של רכבי אודי (מ-A1 ו-A3 ועד A8 ו-Q8) הוא לא מחדש. לחיוב נציין כי הנדסת האנוש טובה למדי ולוח המחוונים המוקרן (12.3 אינץ') ומסך המולטימדיה (10.1 אינץ') נאים למראה.
איכות החומרים נאותה ביחס לקטגוריה ולמחיר וכך גם איכות ההרכבה. איכות הגימור סבירה בלבד.
בסיס המושבים מלפנים קצר, שדה הראיה לחוץ טוב ותנוחת הנהיגה טובה.
המרחב במושב האחורי טוב מאוד. יש בקרת אקלים עם שליטה נפרדת. תעלת הינע רחבה גוזלת מקום מרגלי הנוסעים ומרווח הראש סביר למרות שיפוע הגג.
תא המטען גדול (510 ל') ובעל מבנה יעיל.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-2.0 ל' (טורבו, 265 כ"ס) מציע ביצועים טובים מאוד בכל מצב. לכך מוסיפה יחידת ההנעה הזו אופי פעולה חלק עם תאוצה חסרת מאמץ. תיבת ההילוכים פועלת היטב.
במבחן הדרכים צריכת הדלק עמדה על 10.1 ק"מ לליטר.
-
נוחות והתנהגות
המתלים מכוילים על הצד הנוקשה, אולם בזכות כיול רהוט נוחות הנסיעה טובה למדי. הוא יתקשה במעבר על שיבושים גדולים או חדים, אך לרוב יעלים חלק מן העוקץ. לזכותו גם ריסון טוב של המרכב.
בשבילים, כל עוד מדובר בקצב סביר, המצב טוב.
התנהגות הכביש טובה עם טרן אין מדויק ותגובות טובות לדרישות הנהג. האחיזה גבוהה.
-
תמורה למחיר
מחירו מקביל לזה של כלים אחרים בסגמנט.
-
סיכום
ה-Q5 המוכר באריזה מהממת.