אודי A7 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
אודי A7, מכונית הקופה ארבע-דלתות הגדולה שהושקה לראשונה ב-2010, הוצגה בדור שני באוקטובר 2017.
הדגם החדש מבוסס, כצפוי, על רצפת MLB2 החדשה (המשרתת את A8 ו-Q7), אך המידות כמעט זהות לאלו של הדגם היוצא (292.5 ס"מ בסיס גלגלים, 470 ס"מ אורך, 191 ס"מ רוחב ו-142 ס"מ לגובה), כשאודי מבטיחה מרווח פנים משופר מבעבר.
נכון להיום מוצע רק מנוע טורבו-בנזין בנפח 3.0 ליטר (V6) עם 340 כ"ס (63.2 קג"מ), תיבת שבעה הילוכים דו-מצמדית והנעה כפולה (המשלבת את הסרן האחורי בעת הצורך); דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה מוצע בתוספת תשלום.
לחסכון בדלק מסייעת מערכת כלאיים מתונה (מנוע עזר חשמלי המבוסס על מערכת חשמל 48V), המאפשרת כיבוי מוקדם של המנוע בגלישה לעצירה ובשיוט - וגם אוגרת אנרגיית בלימה במצבר לשימוש עתידי.
בהמשך יוצעו גם גרסאות 4 ו-6 צילינדרים נוספות (בנזין ודיזל), כמו גם גרסאות ספורטיביות (S ו-RS). ארבעה סוגי מתלים מוצעים לבחירה (רגילים, ספורטיביים, מתכווננים ומתלי אוויר), ומערך היגוי מציע יחס העברה משתנה והיגוי אחורי אקטיבי.
בצד הנוחות והבטיחות תציע ה-A7 את המיטב שיש לאודי.
בתא הנוסעים בולטים שלושה מסכים גדולים – אחד ללוח המחוונים הדיגיטלי ("12.3) ושני מסכי מגע נוספים ("10.1 ו-"8.6) לתפעול המערכות השונות.
מערכות הבטיחות המתקדמות כוללות, ביו היתר, מערכת בלימה אוטונומית עם זיהוי צמתים, מערכת חנייה אוטומטית ועוד.
שיווקה של ה A7 החדשה בישראל החל באוגוסט 2018.
-
עיצוב ונוכחות
אודי A7 החדשה נראית נהדר. השבכה הגדולה והרחבה מוסיפה לרושם, החלק האחורי הנמוך מוסיף להופעה הדינאמית והכל מתובל בלוק מודרני ומתקדם.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג סופר מרשימה עם אווירה כמעט עתידנית. שלושה מסכים גדולים שולטים — לוח המחוונים, מערכת המולטימדיה ופקדי המיזוג — נותנים כאן את הטון. בנוסף התא עשוי מחומרים איכותיים, ההרכבה מצוינת והתחושה הכללית שהיא משרה על הנהג נהדרת.
המרחב מלפנים ומאחור טוב מאוד, אולי למעט מרווח ראש מצומצם (תשלום סמלי על העיצוב המרהיב) והמושבים מוצלחים. כאן נציין שלנוסע שלישי מאחור יהיה מעט צפוף בגלל מנהרת הינע רחבה.
תא המטען ענק בגרסאות הבנזין (535 ל‘) ורק ”בסדר“ בגרסה ההיברידית (380 ל‘) אבל בכל מקרה יש דלת חמישית נפתחת שמקלה על ההטענה.
-
מנוע וביצועים
גרסת ה-TFSI55 עושה שימוש במנוע טורבו בנזין V6 בנפח 3.0 ל‘ שמפיק 340 כ“ס ומשודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית (7 היל‘). האודי הגדולה מסוגלת גם לצבור מהירות בנינוחות ללא מאמץ מצד אחד, אך גם להאיץ חזק ומהר כשצריך מצד שני.
הגרסה ההיברידית (2.0 ל‘ טורבו ומנוע חשמלי) קצת יותר חזקה (367 כ“ס) אך גם כבדה יותר. הביצועים עדיין מצוינים וכאן יש גם צריכת דלק נמוכה יחסית ואפשרות לנסיעה על חשמל לטווח של עד 40 ק“מ.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בינונית בלבד. אודי A7 מכוילת על הצד הנוקשה של הסקאלה, וזה בולט במיוחד במעבר על שיבושים חדים (במיוחד בגרסת ה-V6 עם חישוקי הענק, 21“). בכביש הבין עירוני המצב משתפר משמעותית.
בדידוע הרעשים מצוין — מדובר במכונית מאוד שקטה.
התנהגות הכביש מצוינת ממש. בשתי הגרסאות עליהן נהגנו מדובר במכונית רבת יכולת, עם אחיזה גבוהה, ריסון טוב של המרכב והתנהגות כביש טובה.
-
תמורה למחיר
A7 יקרה במעט מה-A6 עליה היא מבוססת, ומציעה בנוסף עיצוב מסובב ראשים. הגרסה ההיברידת-נטענת משתלמת במיוחד
-
סיכום
מדובר במכונית סלון טובה מאוד ורבת רושם.