אודי A5 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
בנובמבר 2024 החל שיווקה של אודי A5 החדשה, המשפחתית הגדולה המחליפה גם את A4 וגם את A5 הפורשות.
לפי הסימול החדש, דגמי אודי בהנעה חשמלית יסומנו בספרה זוגית, אלה עם מנועי בעירה פנימית באי-זוגית. וכך, המשפחתית הגדולה של אודי, שבמשך שנים נקראה A4 – תהיה בדור השישי שלה ל-A5, ותחליף גם את A5 ספורטבק.
הדגם החדש מוצע במרכב ליפטבק – סדאן-קופה עם דלת חמישית – ומשמר את גרסת הסטיישן (אוואנט); גרסאות הקופה והקבריו של A5 לא ייוצרו יותר. העיצוב האגרסיבי מרשים בהופעתו, גם במקדם הגרר הנמוך אותו הוא יוצר, 0.24.
הפלטפורמה החדשה מציעה ממדי בסיס גדולים משמעותית מאלה של A4 היוצאת: מפשקי הסרנים ובסיס הגלגלים צמחו משמעותית, אך מנגד, השינויים בממדי המרכב קטנים יחסית.
שינוי גדול נעשה גם בסביבת הנהג, עם קווי עיצוב שונים, דיפון בבד צבעוני, ומערך צגים המכונה באודי 'במה דיגיטלית' - מחוונים מוקרנים החוברים לצג מולטימדיה גדול ("14.5). בגרסה הבכירה צג נוסף מול הנוסע ("10.9) וגם תצוגה עילית.
אודי A5 הוצגה בשלב ראשון עם שתי מערכות הנעה ובמספר גרסאות הספק – בכולן מנוע טורבו-בנזין, בארץ עם מערך היברידי-מתון (48 וולט), ולכולן תיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים.
גרסה הבסיס שתשווק בישראל עם ההשקה המקומית היא 40 – מנוע 2.0 ליטר מייצר 204 כ"ס ו-34.7 קג"מ, וההנעה קדמית.
הגרסה השנייה היא S5 הספורטיבית – מנוע 3.0 ליטר V6 מייצר 367 כ"ס ו-56.1 קג"מ, ומשודך להנעה כפולה. משך ההאצה ל־100 קמ"ש הוא 4.5 שניות והמהירות המרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש. בגרסה זו דיפרנציאל מוגבל החלקה ובולמי זעזועים אדפטיביים.
-
עיצוב ונוכחות
 
-
תא נוסעים ומטען
 
-
מנוע וביצועים
 
-
נוחות והתנהגות
 
-
תמורה למחיר
 
-
גרסאות ורמות גימור
הדגם החדש מוצע ברמת אבזור אחת לכל גרסה. A5 בגרסה 40 כוללת תאורת לד מטריקס, חישוקי "18, גג זכוכית שנאטם אלקטרונית, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולמושבים הקדמיים, בקרת אקלים תלת-אזורית, ריפוד משולב עור ופריטי אבזור ספורטיביים בחוץ ובפנים.
גרסת S5 מציעה עיצוב אגרסיבי אף יותר, ובמפרט: תאורת OLED מאחור (עם אפשרות לשינוי התצורה), חישוקי "19, אוורור במושבים הקדמיים, מערכת שמע משודרגת של B&O עם 20 רמקולים (כולל במשענות הראש), ופריטי עיצוב ייחודיים בתא הנוסעים.
-
בטיחות
אודי A5 החדשה טרם נבדקה במבחני הריסוק של יורו NCAP.
מערך הבטיחות מלא וכולל בלימה אוטונומית גם בנסיעה לאחור, תיקון סטייה מנתיב, ניטור אקטיבי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
-
סיכום