אודי Q3 ספורטבק 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
זהו הדור הראשון של אודי Q3 ספורטבק. למעשה מדובר בגרסת קופה-ארבע-דלתות לרכב הפנאי הקומפקטי (סגמנט C) של היצרנית, אודי Q3.
ככזה, Q3 ספורטבק מבוסס על אותה הפלטפורמה (MQB) ומציע מידות דומות עד זהות כאשר ההבדל העיקרי הוא בגובה – הספורטבק נמוך בכ-5 ס"מ. החלק אחורי זכה לעיצוב חדש לגמרי לטובת הופעה דינאמית וייחודית יותר.
בתחילת דרכו Q3 ספורטבק הוצע עם מגוון מנועי דיזל ובנזין, כאשר הרלוונטים לשוק הישראלי הם מנועי הבנזין המוגדשים בנפח 1.5 ל' המפיק 150 כ"ס (35TFSI) ו-2.0 ל' המפיק 190 כ"ס (40TFSI). התיבה היא רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים וההנעה היא קדמית או כפולה, בהתאמה.
כמו Q3, גם הספורטבק זכה לגרסת ביצועים חמה – RSQ3 סופרטבק. גרסה זו עושה שימוש במנוע טורבו-בנזין בנפח 2.5 ל' (5 ציל') המפיק 400 כ"ס, הנעה כפולה ותיבה רובוטית דו-מצמדית (7 היל'). בגרסה זו הביצועים מצוינים – 4.5 שניות ל-100 קמ"ש.
השיווק בישראל החל בפברואר 2020.
-
עיצוב ונוכחות
אודי Q3 ספורטבק משלב היטב בין הופעת הפנאי-יוקרתי המכובדת מלפנים לספורט-אלגנט הנובע ממבנה הקופה מאחור. אהבנו.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג זהה לזו של Q3. עיצובה אלגנטי ומתקדם ומתכתב עם זה של דגמי אודי הגדולים. החומרים טובים ואיכותיים, כך גם איכות ההרכבה והגימור.
מערכת המולטימדיה לא תומכת לחלוטין בעברית, אבל יש קישוריות לאנדרואיד ואפל.
מושב הנהג מספק, המרחב מלפנים גם למעט מרווח מצומצם לברך ימין.
בשורה השניה המרחב טוב למדי, למעט מרווח הראש שנפגע מעט מקו הגג שיורד מוקדם.
תא המטען גדול (530 ל') ושימושי מאוד.
-
מנוע וביצועים
גרסת 35 (טורבו, 1.5 ל', 150 כ"ס), מציעה ביצועים ראויים והתנהלות נעימה למדי. תיבה ההילוכים נמרצת בפעולתה. אולם תחת עומס כבד (עליה ממושכת, עקיפה) משקלו של הרכב מורגש (1.6 טון).
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה סבירה בעיר, טובה יותר מחוצה לה, אך בשום מצב לא מצטיינת ממש.
רמת בידוד הרעשים מקובלת לקטגוריה.
התנהגות הכביש של גרסת 35 טובה, אפילו מהנה ביחס למקובל בסגמנט.
-
תמורה למחיר
ביחס ל-Q3 הרגיל תוספת המחיר זניחה, אולם תוספת ההופעה מורגשת מאוד.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק הממוצעת במבחן עמדה על 10.2 ק“מ לליטר, ובשיוט נינוח הגיעה לכמעט 16 ק“מ/ל'.
-
סיכום
אודי Q3, אבל יותר חתיך.