אודי e-tron ספורטבק 2022 חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
אודי e-tron ספורטבק הוא רכב פנאי גדול (E-SUV) של היצרנית במרכב קופה-ארבע-דלתות אשר נחשף לראשונה בנובמבר 2020. כפי שניתן להבין משמו, מדובר במרכב בעל סיומת כמו קופה לרכב הפנאי החשמלי הראשון של היצרנית, ה-e-tron.
מתיחת פנים לדגם נחשפה בנובמבר 2022 ובמסגרתה שונה שם הדגם לאודי Q8 e-tron ספורטבק.
מידותיו החיצוניות כמעט זהות לאלה של e-tron רגיל, ורק מימד הגובה נמוך בכ-4 ס"מ ליצירת פרופיל ספורטיבי יותר בהופעתו.
היצע יחידות ההנעה דומה עד זהה לאלה של e-tron, אולם בזכות מרכב אווירודינאמי יותר דווקא הספורטבק זוכה לטווח נסיעה משופר קלות.
השיווק בישראל החל בשנת 2021 בגרסת 55 כפולת ההנעה.
-
עיצוב ונוכחות
עיצובו של אודי e-tron ספורטבק בולט, ולא תמיד לטובה. הופעתו ייחודית יותר מאחיו אולם היא פחות אלגנטית ושלמה.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג היא העדכנית ביותר של אודי וכוללת סידור של שלושה מסכים: לוח מחוונים דיגיטלי, מסך מולטימדיה (10.1 אינץ') ומסך נוסף לשליטה על מערכות הנוחות של הרכב. ההופעה נאה ומתקדמת, איכות החומרים גבוהה וההרכבה טובה. הנדסת האנוש לעומת זאת פחות הרשימה.
המרחב לנהג ולנוסעים טוב מאוד, למעט מרווח הראש בשורה השניה.
תא המטען גדול מאוד (615 ל') ושימושי למדי.
 
-
מנוע וביצועים
עם 408 כ"ס במצב 'בוסט', מומנט זמין והנעה כפולה הביצועים מצוינים ממש בכל מצב. לזכותו גם אופי נעים של מערכת ההנעה המאפשרת התנהלות יום-יומית נינוחה במצבי הנהיגה הרגילים ומנגד אופי נמרץ וחד במצב 'ספורט'.
הבלימה הרגנרטיבית טובה ויש מצב אוטומטי המזהה את הרכב שלפניו ובולם בהתאם.
 
-
נוחות והתנהגות
ל-e-tron ספורטבק מערך מתלי אוויר המביא לנוחות נסיעה טובה מאוד כמעט בכל דרך. העדפנו את המצב 'האוטומטי' המתאים את פעולת הבולמים לתנאי הדרך. גם בשבילים הנוחות הייתה טובה.
על הנוחות הטובה מוסיף ה-e-tron ספורטבק בידוד רעשים מצוין.
היכולת הדינאמית גבוהה וטובה אולם עם משקל עצמי של יותר מ-2.5 טון והיגוי קל זהו לא רכב שעשועים.
 
-
תמורה למחיר
תוספת המחיר קטנה ביחס ל-e-tron מוותרים מעט על השימושיות ומרוויחים הופעה ייחודית.
-
גרסאות ורמות גימור
אודי e-tron ספורטבק 2022 משווק בישראל בגרסה אחת – 408 כ"ס, הנעה כפולה, 381 ק"מ טווח.
כבר ברמת הכניסה תאורת לד מלאה, חישוקי "20, גג זכוכית, מפתח חכם, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים, ועוד.
חבילת 'לקשרי' מוסיפה חישוקי 21 אינץ', מערכת שמע של B&O, מערך מצלמות היקפי ועוד.
 
-
בטיחות
אודי e-tron ספורטבק נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2019 וזכה אז לדירוג של חמישה כוכבים עם 91% בהגנה על מבוגרים, 85% בהגנה על ילדים ו-71% בהגנה על הולכי רגל.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל כסטנדרט בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית וניטור היקפי של שטחים מתים ועוד.
 
-
טווח נסיעה
טווח הנסיעה במבחן הדרכים המאומץ של 'אוטו' עמד על כ-300-320 ק"מ בלבד בין טעינות.
-
מה חדש באודי e-tron ספורטבק 2022
אודי הכריזה על מתיחת פנים ראשונה לדגם בנובמבר 2022.
חיצונית ההבדלים קלים וכוללים בעיקר יחידות תאורה וסבכה חדשות. בסביבת הנהג ההבדלים קלים עוד יותר.
השינוי העיקרי נוגע למערך הסוללות: לגרסת 50 כעת סוללת 95 קוט"ש (71 בעבר) המבטיחה טווח מירבי של עד 505 ק"מ ואילו לגרסת 55 סוללת 114 קוט"ש (95 בעבר) לטווח של יותר מ-600 ק"מ בין טעינות.
במקביל, את מתיחת הפנים ניצלה אודי לשינוי שם הדגם שיקרה מעתה אודי Q8 e-tron ספורטבק.
 
-
סיכום
הופעה מחשמלת לרכב פנאי מצוין.