סיטרואן C1 2014 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השני של סיטרואן C1 ראה אור בשנת 2014 כמעט במקביל לשני דגמים מבית פיג'ו (108) וטויוטה (אייגו).
בדומה לעבר, מדובר בשיתוף פעולה בין פיג'ו-סיטרואן וטויוטה שהוליד שלושה דגמים החולקים ביניהם מכלולים רבים ומיוצרים במפעל ייצור אחד בצ'כיה.
החזית היא כשל מכוניות סיטרואן גדולות יותר (C4 פיקאסו, למשל), וגם מאחור נרשם שינוי בהופעה. עיצוב הפנים חודש, מסך מגע 7 אינץ' השולט על מערכת הבידור התווסף וכך גם תאורת LED ליום והרבה אופציות ל"תפירה אישית".
בסיס הדגם כשהיה, אבל מפשק הסרנים והמרכב גדלו במעט. ויש עוד: בולמי זעזועים חדשים והיגוי משופר עם קוטר סיבוב עדיף.
ל-C1 גרסה משופרת של מנוע ה-1.0 ל' של הדור היוצא (עם 69 כ"ס לעומת 68 כ"ס בעבר) ואליו מצטרף מנוע ה-1.2 ל' העדכני של היצרן (82 כ"ס) – אולם זה האחרון נותר מסורב עליה.
היא מוצעת בארץ עם תיבה ידנית או רובוטית – בשני המקרים עם חמישה הילוכים. כמו כן מוצעת גם גרסה עם גג בד מתקפל.
ה-C1 מורשית להוביל עד ארבעה נוסעים.
-
עיצוב ונוכחות
המכונית נראית יותר גדולה ואופנתית מה-C1 הקודמת. הצבעים החיים בהחלט מוסיפים להופעה השובבה.
-
תא נוסעים ומטען
לתא הנוסעים עיצוב מינימליסטי, אך הוא נעים לשהייה ובנוי היטב. פתחי המיזוג המרכזיים אינם מתכווננים - והדבר משפיע על יעילות צינון חלל הפנים בימים חמים. המרווח מלפנים טוב, אך מאחור יתאים לשני מבוגרים ממוצעים בגודלם. תא המטען קטן.
-
מנוע וביצועים
ה-C1, למרות נתוניה הצנועים, מרגישה זריזה למדי. צריכת הדלק לאורך המבחנים (המאומצים) עמדה על 14-15 ק"מ לליטר. התיבה הידנית לא נעימה לתפעול והתיבה הרובוטית נעימה יחסית לשימוש עירוני, אך איטית בנהיגה מהירה.
-
נוחות והתנהגות
מצד אחד, ה-C1 נוחה למדי - גם מחוץ לעיר. מצד שני, היא רועשת ודוושת המצמד וידית ההילוכים אינם נעימים לתפעול - וכל אלו מעייפים לאורך זמן. ה-C1 חביבה בהחלט לנהיגה, אך הדבר בא על חשבון תחושת הביטחון מאחורי ההגה למי שאינו מנוסה.
-
תמורה למחיר
סיטרואן C1 מציגה אופי פחות בוגר ושלם ויותר עליז וצבעוני. מחירה הרשמי גבוה יחסית, אך היא נמכרת תדיר במבצעים. גרסת הגג הנפתח ייחודית, והיא מהזולות מסוגה בישראל.
-
סיכום
עירונית מגניבה.