סיטרואן C1 2011-2013 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
סיטרואן C1 הגיעה לארץ בסוף 2010, כשנה לאחר בואה לישראל של הפיג'ו 107 וכחמש שנים לאחר הצגתה (בשנת 05') בתערוכת ז'נבה.
היא חלק מפרויקט משותף לקבוצת PSA (סיטרואן ופיג'ו) וטויוטה שבונים 3 מכוניות זהות מכאנית עם הבדלי עיצוב בעיקר בחלק הקדמי, כאשר כולן (C1, 107 ואייגו בהתאמה) נבנות באותו מפעל.
כמו ה-107 והאייגו, גם ה-C1 מוצעת עם מנוע בנפח ליטר בעל שלושה צילינדרים המשודך לתיבת חמישה הילוכים ידנית או רובוטית.
גם ה-C1 עברה עדכון לקראת 2012 (שוב, בדומה לצמד אחיותיה), וזה אומר שהחרטום עודכן עם פגוש חדש (בין היתר בכדי לשפר את ההגנה על הולכי רגל, הסיבה בגללה הופסק שווקה בישראל).
מלבד השינויים הקוסמטיים, ה-C1 מציעה גם שיפור מסוים בתצרוכת הדלק, כאשר בתא הנוסעים השינויים מינוריים ומתרכזים בתוספות אבזור חדשות.
-
עיצוב ונוכחות
ה-C1 אינה מאכזבת בתחום הזה, והקווים והקימורים שלה פשוט מעלים חיוך.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים צעיר ועליז כשהפח החשוף בצבע הרכב הופך חיסרון (חומרי) ליתרון (עיצובי).
 
עם זאת, אין ספק שמדובר ברכב בסיסי.
 
המרווח מלפנים טוב, אך מאחור יש שני מושבים שיתאימו בעיקר לילדים או מבוגרים צנומים.
 
תא המטען קטן מאוד.
-
מנוע וביצועים
הביצועים סבירים, בין השאר הודות למשקל עצמי נמוך של 800 ק"ג בלבד, ובמהירויות עירוניות היא מרגישה זריזה למדי.
 
אולם ההילוכים ארוכים מדי, וככל שעולה המהירות כך היא נעשית עצלה יותר.
 
תפקודה של התיבה הרובוטית טוב במצב הידני, אך גס וקופצני במצב האוטומטי. לשתי התיבות צריכת דלק מצוינת.
-
נוחות והתנהגות
ה-C1 מתקשה להתמודד עם שיבושים חדים והיא מקפצת עליהם בצורה לא ממש נעימה.
 
מחוץ לעיר העסק מעט משתפר כשה-C1 משככת טוב יותר.
-
תמורה למחיר
סיטרואן C1 היא מכונית שמעניקה לרוכשים תחושה צעירה ולא תחושה ש"חסכו" עליהם. העדיפו את התיבה הידנית.
-
סיכום
למרות שהיא רחוקה מלהיות מושלמת, היא בהחלט משתלמת בגרסה הידנית.