סיטרואן C5 איירקרוס 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בספטמבר 2022 החל שיווק המהדורה המחודשת של C5 איירקרוס בישראל. במסגרת מתיחת הפנים עבר הרכב שינויים משמעותיים במרכיבי העיצוב החיצוני מלפנים ומאחור, וזכה להופעה הדומה לזו של דגמי סיטרואן העכשוויים.
שינויים משמעותיים בוצעו גם בתא הנוסעים – לפי סיטרואן איכות הריפוד והחומרים שופרה, ולסביבת הנהג מבנה שונה. הצג המרכזי – "8, וברמת הגימור הגבוהה כעת "10 – עלה למעלה. 'מושבי הנוחות', המבוססים על מספר שכבות ריפוד ברמות צפיפות והתנגדות שונות, שופרו, וכמקודם יוצעו ברמת הגימור הגבוהה יותר.
שינוי נוסף הוא בהיצע הגרסאות; C5 איירקרוס מוצע כעת גם עם מנוע טורבו-בנזין 1.2 ליטר המייצר 130 כ"ס ו-23.4 קג"מ, והתיבה כרגיל אוטומטית עם 8 הילוכים.
גרסה זו מצטרפת לגרסת הטורבו-בנזין 1.6 ליטר 180 כ"ס ולגרסת הטורבו-דיזל 1.5 ליטר 130 כ"ס.
C5 איירקרוס מוצע בשתי רמות אבזור: ברמת הגימור 'פיל' תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים ובלימה אוטונומית במפרט הבטיחות, ובמפרט האבזור, בין השאר: תאורת לד וחישוקי "18 חדשים, מולטימדיה ובקרת אקלים.
ברמת בגימור 'שיין' גם בקרת שיוט אדפטיבית ושמירה על מרכז נתיב במפרט הבטיחות. באבזור, בנוסף, חישוקי "19, גג זכוכית, מפתח חכם, מצלמות היקפיות, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולמושב הנהג, צג "10 וריפוד מהודר יותר.
המחירים עלו ביחס לעבר בשיעור שבין 1.5 ל-5.5%.
-
עיצוב ונוכחות
האופן שבו נעשתה מתיחת הפנים שימר את מרכיבי העיצוב הבסיסיים, אבל הדגם המחודש נאה יותר, אטרקטיבי יותר ומתאים יותר לז'אנר רכבי הפנאי.
-
תא נוסעים ומטען
בסביבת הנהג השינויים משמעותיים יותר:. במרכז מתנוסס מסך מולטימדיה חדש בגודל "10, מחליף את קודמו שהיה "8. כדי למקם את המסך החדש והגדול יותר, נעשה שינוי מבני בקונסולה; בניגוד לקודמו, המסך הועלה מעל קו סביבת הנהג ופתחי המיזוג נקבעו נמוך יותר. בורר ההילוכים שונה, כעת במבנה "כפתור". בנוסף, התפעול השתפר והמזגן נשלט חיצונית למסך, לוח המחוונים המוקרן ("12.3) עודכן קלות, והוא עשיר ועתיר מידע.
אבל עיקר תפארתו של האיירקרוס היא המושבים — שלושה מושבים נפרדים מאחור המאפשרים התאמה אישית לכל נוסע.
המושבים הקדמיים שופרו אף הם והתוצאה נהדרת. תנוחת הנהיגה המצוינת רק מוסיפה.
 
-
מנוע וביצועים
בהשקה בחו"ל השתתפו שתי גרסאות מנוע: האחת היא היברידית־נטענת בתפוקה משולבת של 225 כ"ס ו־36.7 קג"מ.
לשנייה טורבו־בנזין 1.2 ליטר 130 כ"ס ו־24.5 קג"מ. בשתי הגרסאות תיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים הפועלת היטב וההנעה קדמית.
בגרסה הבכירה הביצועים טובים בכלל ופעולת המנוע החשמלי בפרט, ומאפשרים יציאה מהירה ויעילה לעקיפות.
התחושה השתנתה בגרסה עם המנוע הקטן יותר. ההספק מספק בנהיגה יום־יומית, אבל בנהיגה הררית, היציאה לעקיפה קשה יותר, ונדרש תכנון.
צריכת הדלק לא נבדקה בשל תנאי ההשקה.
 
-
נוחות והתנהגות
בנהיגה העניק סיטרואן C5 איירקרוס, כצפוי ממנו, נוחות ואיכות נסיעה גבוהה וחלקה מאוד. הכיול הבסיסי של המתלים, מהיותו מוכוון נוחות, נוטה לצד הרך יותר, ולמרות שהרכב לא נועד להצטיינות דינמית, יש לו יכולת גבוהה.
-
תמורה למחיר
מנוע הדיזל מציע צריכת דלק טובה בהרבה מאשר מנוע הבנזין. פער המחיר ברמת הגימור הגבוהה קטן, ולכן גרסת הבנזין עדיפה (אלא אם כן אתם נוהגים ממש ממש הרבה). ברמת הגימור הבסיסית התמורה טובה בהרבה וטובה מאוד לכשעצמה. הגרסה ההיברידית הנטענת יקרה יחסית, ואינה מצדיקה את מחירה.
-
מה חדש בסיטרואן C5 איירקרוס 2022
בספטמבר 2022 החל שיווק סיטרואן C5 איירקרוס לאחר מתיחת פנים.
בנובמבר 2022 הכריזה סיטרואן על עדכון למערך ההיברידי של הדגם – ישנה גרסת 180 כ"ס חדשה וגרסת ה-225 כ"ס זכתה לסוללה חדשה ומשופרת, לטווח מירבי של עד 64 ק"מ.
 
-
סיכום
מתיחת הפנים לא שינתה את האיירקרוס משמעותית, ורק שיפרה אותו; העיצוב חד ומושך יותר, הנוחות — אותה נוחות מעולה, רק שופרה - והחבילה מאובזרת ומושכת מאי פעם.