פורד אקספלורר 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2020 הושק בישראל הדור השישי לרכב הפנאי הנמכר ביותר בארצות הברית, שבניגוד לקודמו נשען הפעם על פלטפורמת הנעה אחורית.
הרכב המגודל שמר על מימדים דומים לקודמו, עם זאת בסיס הגלגלים צמח ב-16 ס"מ מאוד משמעותיים והמשקל צנח ב-50 ק"ג.
האקספלורר עושה שימוש במנוע ה-2.3 ליטר טורבו המפיק 300 כ"ס. מנוע זה משודך לתיבה אוטומטית עם עשרה הילוכים ולהנעה כפולה
בסוף שנת 2020 הגיעה גרסת הנעה אחורית מוזלת, ובתחילת 2021 החל שיווק גרסת ST הספורטיבית בעלת מנוע 3.0 ל', V6 טורבו, 400 כ"ס.
-
עיצוב ונוכחות
חיצונית, האקספלורר נראה מצוין – גדול, מסיבי ומאוד אמריקאי לטובה.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מאוד עשיר בהופעתו ושופע פינוקים.
סביבת הנהג, שאיכות חומריה אינה אחידה, מאוד אמריקאית במאפיינים שלה - כמו למשל לחצנים גדולים שלא כל מה שחשוב הוא מה שבולט. צג המולטימדיה ברור, גם אם התצוגה הכחלחלה שבו אינה מזמינה. הוא אינו גדול כמקובל היום, התצוגה נראית מעט קטנה ותמונת המצלמות חיוורת ואינה חדה. גלגל ההגה עמוס פקדים באופן מעט מבלבל.
המושבים הקדמיים נאים למראה ונוחים לישיבה.
בגרסה שנבחנה שישה מקומות – שני מושבים נפרדים, נוחים ומרשימים בשורה השנייה. המעבר לשורה השלישית מהמרכז אינו נוח, אך המרחב מאחור מספק. גם כאשר כל המושבים בשימוש, נפח חלל המטען נאה, ועומד על 516 ליטרים.
-
מנוע וביצועים
לחיצה על המצערת מניבה תגובה נחושה, והענק המגודל נשלח קדימה במהירות מפתיעה. האצות בעליות או עקיפות גם בתנאים לא נוחים הן משחק ילדים עבור יחידת הכוח הזאת.
התיבה ממקמת את המנוע בסל"ד מאוד נמוך ושקט בשיוט, ולמנוע אין בעיה עם זה. היא עצמה פועלת לרוב באופן מאוד מהיר, חלק ונעים, אבל לא תמיד. בזחילות חניה התגובות עשויות להיות קופצניות מדי.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה באקספלורר טובה; בעיר הוא מתמודד היטב עם פגמים בודדים וקטנים ומתקשה יותר מעל רצף שיבושים. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה יותר, אבל חיבורי כביש מורגשים מדי וריסון הרכב על גלי כביש אינו מושלם. רעשי הרוח בולטים.
ההיגוי מעט איטי וחסר דיוק סביב המרכז.
פעולת הבלמים אינה אגרסיבית מספיק בבלימה חדה, אבל הם מספקים כל צורך יומיומי.
בשבילים, אקספלורר נעים ונוח לתנועה, הוא מתמודד היטב עם אבנים שתולות ועם שינויי גובה, ומפגין חוסן מבני.
-
תמורה למחיר
המחיר אינו נמוך, אך בהתחשב בהיצע הדגמים המתחרים - התמורה טובה.
כל הגרסאות מתומחרות באופן תחרותי, אולם מי שלא מתכוון לטייל יותר מדי מוטב שיחסוך את הכסף ויקח את גרסת ההנעה האחורית המוזלת.
-
גרסאות ורמות גימור
אקספלורר מוצע בגרסתו העיקרית עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.3 ל' (300 כ"ס) ועם הנעה אחורית או כפולה ובכולן שבעה מקומות ישיבה. באופן ייחודי גרסת ההנעה האחורית מוצעת גם עם סידור של שישה מושבים.
האקספלורר משווק ברמת גימור אחת המכונה 'לימיטד', וזו כוללת חישוקי "20, תאורת לד, גג זכוכית, תפעול חשמלי לדלת האחורית, למושבים הקדמיים, להגה ולקיפול השורה האחורית, ריפוד עור, מולטימדיה עם צג "8, מערכת שמע עם 12 רמקולים של B&O ועוד.
בראש ההיצע ישנה גרסת ה-ST של הדגם הכוללת מנוע מחוזק (3.0 ל', V6 טורבו, 400 כ"ס).
ל-ST מתלים בכיול ספורטיבי, פריטי עיצוב ייחודיים ומערכות נוספות: בחוץ סבכה שחורה, חלקים מושחמים, חישוקים שונים, ארבעה פתחי מפלט מאחור; בפנים מושבי ספורט ייחודיים עם עיסוי, מחוונים מוקרנים, צג מגע גדול יותר ("10.2), מערכת שמע משודרגת; במפרט חניה אוטומטית, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור. חבילת 'סטריט פק' מוסיפה חישוקי "21, בלמים משופרים עם קאליפרים אדומים ועדכונים קוסמטיים נוספים.
-
בטיחות
פורד אקספלורר נבדק ביורו NCAP בשנת 2019 וקיבל דירוג של חמישה כוכבי בטיחות עם 87% בהגנה על מבוגרים ו-86% בהגנה על ילדים.
היצע מערכות הבטיחות עשיר וכולל בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ומרכוז הרכב בו, ניטור שטחים מתים מהצד ומאחור, הימנעות ממכשול, עמעום אור גבוה אוטומטי ועוד.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק עמדה במהלך המבחן על 7.8 ק"מ לליטר. בנסיעה רגועה יותר הגענו ל-8.9 ק"מ לליטר.
גרסת ההנעה האחורית קצת פחות בזבזנית אך עדיין אינה חסכונית, כ-10 ק"מ לליטר בשיוט.
-
מה חדש בפורד אקספלורר 2023
אין עדכונים בשנת הדגם 2023.
-
סיכום
רכב פנאי מוצלח בטעם אמריקאי.