פורד פוקוס 2006-2011 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
פורד פוקוס הגיעה לישראל במרכב סדאן והאצ'בק (כאשר ב-2009 הצטרפה גם גרסת הסטיישן השימושית למבחר בארץ), ומנועי 1.6 ו-2.0 ליטר המשודכים לתיבות אוטומטיות בלבד.
העיצוב פחות חדשני מאשר בדור הקודם, בפנים ובחוץ, ואיכות תא הנוסעים טובה גם אם המראה פשוט למדי.
רמות האבזור טובות ויש 6 כריות וציון ריסוק בן חמישה כוכבים (אבל אין בקרת יציבות ב-1.6 ל' בגרסאות טרום מתיחת הפנים). תנוחת הנהיגה לא מצטיינת אך המרווח טוב, במיוחד מאחור.
נוחות הנסיעה טובה מאוד ורמות העידון בנסיעה הן מהגבוהות בקטגוריה.
לתיבה ארבעה הילוכים ארוכים מאוד ולכן הביצועים חסרי מחץ ב-2.0 ל' ואיטיים מאוד ב-1.6 ל'.
התנהגות הכביש של הפוקוס מצוינת, ההיגוי טוב ורמות האחיזה גבוהות.
לאחר מתיחת הפנים באמצע 2008 העיצוב הפך דינאמי ועשיר יותר בחוץ ובפנים, והאבזור שודרג כמו בקרת יציבות גם בגרסת ה-1.6 ל'.
-
עיצוב ונוכחות
עיצובה של הפוקוס שמרני בהרבה מזה המהפכני של הדור הראשון, והוא בנאלי ונטול נוכחות.
 
 
-
תא נוסעים ומטען
גם תא הנוסעים שמרני בעיצובו, אבל האיכות גבוהה, האבזור נאה והמרווח טוב. תא המטען גדול יחסית וענק בסטיישן.
 
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.6 ל' חלש והרכב מרגיש "כבד". מנוע ה-2.0 ל' מספק ביצועים טובים, אך חסר מחץ בגלל תיבת ארבעה הילוכים בלבד (עם יחסי העברה ארוכים מאוד).
 
התיבה עצמה חלקה ויעילה בפעולתה. צריכת הדלק מעט גבוהה מהממוצע.
 
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה של הפוקוס היא מהטובות בקטגוריה, ומלווה בתחושת איכות ועידון גבוהה בהשוואה לרוב המתחרות.
 
התנהגות הכביש מדויקת ומהנה וההגה טוב – אבל היא פחות ספורטיבית מבעבר.
 
 
-
תמורה למחיר
המחיר ממוצע לקטגוריה, אבל בזכות האיכות הכוללת מקבלים תמורה טובה לכסף.
 
גרסת הסטיישן מוצעת עם מנוע 2.0 ל' במחיר מוזל והיא המומלצת בהיצע.
 
 
-
סיכום
על אף הביצועים הפושרים והעיצוב השמרני, פורד פוקוס היא עדיין אחת המשפחתיות הטובות ביותר בקטגוריה