פורד פוקוס 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
לקראת 2016 חזרה פורד פוקוס להתחרות בפלח השוק החשוב ביותר בשוק הרכב הישראלי. הפוקוס, שבעבר הייתה המכונית הנמכרת ביותר בישראל, חזרה עם פנים חדשות ואגרסיביות בהרבה – ולא פחות: יחידת כוח עדכנית. העיקר בדגם החדש הוא מנוע 1.5 ליטר טורבו חדש המייצר 150 כ״ס.
שינוי חשוב נוסף הוא החלפתה של התיבה הרובוטית הדו-מצמדית באוטומטית פלנטרית עם שישה הילוכים. עם זאת התיבה הדו-מצמדית תוצע כאן גם היא, כאשר היא משרתת בגרסת דיזל חדשה עם מנוע בנפח 1.5 ליטר ו-120 כ"ס.
כל גרסאות של פורד פוקוס 2018 צוידו במערכת למניעת תאונה עירונית, מערך דימום/התנעה ובמולטימדיה בהתקנה מקומית. מערך זה מבוסס אנדרואיד וכולל מסך מגע ("9), בלוטות', מצלמה ואפליקציית ניווט של ווייז.
-
עיצוב ונוכחות
הפוקוס מציגה מראה הרבה יותר אגרסיבי ואופנתי לאחר מתיחת הפנים, בייחוד בגרסת ההצ'בק.
-
תא נוסעים ומטען
למרות עדכון פריטים ורשימת אבזור טובה, סביבת הנהג מסגירה את גילה של פורד פוקוס 2018. התחושה מלפנים מעט צפופה, והמחוונים נראים מיושנים. את מקום מערך השמע המקורי תופסת מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית עם מערכת הפעלה אנדרואיד. מערכת זו מרשימה ברגע הראשון בזכות צג גדול אך אינה ידידותית מספיק למשתמש. מושב הנהג נוח, ומאחור, למרות שבסיס הגלגלים כבר כבר מעט קצר ביחס למקובל במשפחתיות היום, המרחב עדיין מספק, אך התחושה אינטימית בגלל החלונות הקטנים. תא המטען בגרסת הסדאן קטן ביחס למקובל בקבוצה.
-
מנוע וביצועים
השינוי הגדול בדגם המחודש הוא המעבר למנוע ה-1.5 ליטר טורבו החדש, שמייצר 150 כ"ס. אבל בשורה חשובה יותר היא החלפת התיבה הדו-מצמדית, שהפגינה אמינות בעייתית, באוטומטית ״אמיתית״ עם שישה הילוכים. בפועל, התיבה נעימה יותר בעיר והביצועים ביחס לקבוצה טובים מאוד. צריכת הדלק טובה, אבל לא מבריקה, ועמדה במבחן על כ-9.1 ק"מ/ל' בממוצע.
-
נוחות והתנהגות
לפורד פוקוס 2018 התנהגות כביש מצוינת - והיא תמיד הייתה ממבילות הקבוצה בתחום הזה. היא אוחזת היטב, מציעה ניהוג בטוח וצפוי, ומסוגת לצלוח כביש מפותל הרבה יותר מהר ממה שיעז הלקוח הממוצע. אפילו קצת מהנה לנהיגה. באופן מפתיע, ההגה החשמלי טוב מזה ההידראולי שהוצע בגרסה האוטומטית לפני מתיחת הפנים.
בתחום הנוחות, הפוקוס מספקת שיכוך טוב בעיר ומחוצה לה, ועדיפה ברמות הגימור הבסיסיות עם חישוקי 16״ וצמיגים גבוהי חתך. בידוד הרעשים סביר.
 
-
תמורה למחיר
הפוקוס, למרות גילה, היא קנייה מוצלחת. כמשומשת, הפוקוס זולה ממרבית המתחרות בשל המוניטין של התיבה הדו-מצמדית - אולם דגמי 2018 אינם סובלים מבעיות אמינות בשל החלפת התיבות.
-
מה חדש בפורד פוקוס 2018
הצגת דגם חדש בחו״ל, שהגיע לישראל רק בשנת המודל 2020.
-
סיכום
הפוקוס הוותיקה פחות חסכונית, פחות מרווחת ופחות מודרנית ממצטיינות הקטגוריה - אבל היא יותר נוחה, יותר מהנה ויותר זולה. בחו״ל היא כבר הוחלפה בדגם חדש, אבל הדור היוצא הוא עדיין מהטובים בקבוצה.