פורד פוקוס 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
פורד פוקוס, שנעלמה מהשוק המקומי לתקופה ארוכה, חזרה לקראת 2016 להתחרות בתחום החשוב ביותר בשוק הרכב הישראלי. הפוקוס, שבעבר הייתה המכונית הנמכרת ביותר בישראל, חזרה עם פנים חדשות ואגרסיביות בהרבה – וחשוב יותר: חטיבת כוח עדכנית. העיקר בדגם החדש הוא מנוע 1.5 ליטר טורבו חדש המייצר 150 כ"ס. בסיוע תיבה אוטומטית 6 הילוכים, הפוקוס החדשה מאיצה ל-100 קמ"ש ב-9.2 שניות, בדרך ל-208 קמ"ש מרביים. עם נתונים כאלה, הפוקוס היא מהמשפחתיות-הרגילות החזקות בישראל - שנייה רק לאופל אסטרה ברלינה (180 כ"ס).
שינוי חשוב נוסף הוא החלפתה של התיבה הרובוטית הדו-מצמדית באוטומטית פלנטרית עם שישה הילוכים. עם זאת התיבה הדו-מצמדית תוצע כאן גם היא, כאשר היא משרתת בגרסת דיזל חדשה עם מנוע בנפח 1.5 ליטר ו-120 כ"ס. הביצועים טובים: 10.9 שניות ל-100 קמ"ש ו-193 קמ"ש מרביים.
כל גרסאות של פורד פוקוס 2017 צוידו במערכת למניעת תאונה עירונית, מערך דימום/התנעה ובמולטימדיה בהתקנה מקומית. מערך זה מבוסס אנדרואיד וכולל מסך מגע ("9), בלוטות', מצלמה ואפליקציית ניווט של ווייז.
-
עיצוב ונוכחות
במבט מלפנים הפוקוס נראית אגרסיבית ובולטת. השבכה, עם הדמיון הבוטה לזו של אסטון מרטין, יוצרת חזית עם נוכחות ואופי. כרגיל במתיחות פנים, עיקר השינויים התמקדו שם, ובשאר צדי הרכב, בייחוד מאחור, הפוקוס שגרתית יותר. היא עדיין נעימה לעין ובעלת פרופורציות נכונות, אבל נראית פחות מיוחדת מאשר בעבר.
-
תא נוסעים ומטען
פתיחת הדלת מגלה סביבת נהג מוכרת למדי. היא מאורגנת טוב מאשר לפני מתיחת הפנים, ועם זאת, בגרסת הטיטניום היא פחות עשירה מאשר בדגם היוצא. סביבת הנהג יוצרת תחושה אינטימית, ויחד עם המחוונים הפשוטים, הגוון הכחלחל של צגי המידע והריפוד השחור יוצרים רושם של מוצר מעט קודר שמתחיל להזדקן. ועדיין - איכות החומרים טובה למדי וכך גם הנדסת האנוש. מאחור המרחב סביר, אבל אינו נדיב לשלושה. תא המטען בינוני בסדאן וענק בסטיישן.
-
מנוע וביצועים
הפוקוס הטילה פצצה בשוק עם מנוע טורבו שמייצר 150 כ"ס; היו ימים, והם לא רחוקים, שהספק כזה היה שמור רק לגרסאות ספורטיביות. אולם בפועל התחושה אינה ספורטיבית: לפוקוס מנוע נעים ויעיל, אך השילוב עם תיבה עצלה, ואספקת כח לינארית מדי, מסווה את הביצועים ואין בה תחושה של ‘מכונית חזקה'. צריכת הדלק הממוצעת עמדה על 11.7 ק"מ לליטר. נתון טוב, אבל לא ממצטייני הקבוצה.
-
נוחות והתנהגות
לפורד פוקוס 2017 התנהגות כביש ברמה גבוהה. היא אוחזת היטב, מציעה ניהוג בטוח וצפוי, ומסוגת לצלוח כביש מפותל הרבה יותר מהר ממה שיעז הלקוח הממוצע. אפילו קצת מהנה לנהיגה.
בתחום הנוחות, הפוקוס מספקת שיכוך טוב בעיר ומחוצה לה, ועדיפה ברמות הגימור הבסיסיות עם חישוקי 16״ וצמיגים גבוהי חתך. בידוד הרעשים סביר.
 
-
תמורה למחיר
פורד פוקוס 2017 מציעה מראה נאה וביצועים טובים בהשוואה למתחרות הישירות ומעניקה תמורה טובה למחיר.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2017 הגרסה הנמכרת הייתה טיטניום 1.5 ליטר האצ'בק עם כ-1000 יחידות.
אחריה גרסת טיטניום 1.5 ליטר טורבו סדאן עם כ-200 יחידות.
-
מה חדש בפורד פוקוס 2017
אין שינויים בשנת המודל 2017.
-
סיכום
הפוקוס הוותיקה פחות חסכונית, פחות מרווחת ופחות מודרנית ממצטיינות הקטגוריה - אבל היא יותר נוחה, יותר מהנה ויותר זולה. בנוסף, היא כוללת מערכת בלימה אוטונומית בעיר כבר בגרסת הבסיס.