פורד פוקוס 2012-2014 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
עם הגעתה לישראל ב-2011, הוצעה הפוקוס במבחר גרסאות עשיר: שלושה סוגי מרכב (האצ'בק, סדאן וסטיישן), שלוש רמות גימור ושלושה מנועים (125-180 כ"ס).
התיבה האוטומטית הייתה רובוטית דו-מצמדית עם 6 הילוכים, כאשר ניתן היה להזמין גם תיבה ידנית.
ב-סוף 2012 הצטרפה למבחר המקומי גרסת ה-ST הספורטיבית - היבואן הרשמי (דלק מוטורס) הציע את גרסת ההאצ'בק בלבד, אולם באמצעות הייבוא המקביל (איילון מוטורס) ניתן היה להזמין גם את ה-ST גם כסטיישן.
בנובמבר 2015 הגיעה הפוקוס המחודשת לישראל, כשהיא מצוידת בשתי יחידות הנעה חדשות לחלוטין - טורבו-בנזין 1.5 ל' (150 כ"ס) עם תיבה אוט' פלנטרית "רגילה" (במקום דו-מצמדית, בדור הקודם) לצד גרסת דיזל אוט' (שכן מצוידת בתיבה דו-מצמדית - אך הפעם אלו מצמדים רטובים), אך בשונה מהדגם הקודם, הפעם הפוקוס אינה מוצעת עם תיבה ידנית.
חשוב לשים לב - מנגנון נטרול כרית האוויר הקדמית מוצע בתוספת תשלום.
-
עיצוב ונוכחות
הפוקוס נראית, ובכן, כמו פוקוס - אך עם מראה הרבה יותר אגרסיבי ואופנתי, בייחוד בגרסת ההצ'בק. דגמי 2015 נהנים מעיצוב מוצלח ועדכני.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מאובזר ובנוי היטב. המרווח ליושבים מאחור מספק לשני מבוגרים, אך ישנן מכוניות מרווחות יותר בסגמנט.
 
האבזור שופע, במיוחד ברמות האבזור הגבוהות. דגמי 2015 המחודשים מציעים מפרט אבזור קצת פחות עשיר מבעבר - ובחלק מהמקומות הדבר מורגש.
 
המפרט הבטיחותי, מנגד, שודרג משמעותית. דגמי ה-4 דל' סובלים מתא מטען רדוד, עם גישה מעט מוגבלת.
-
מנוע וביצועים
כבר בגרסת ה-1.6 ל', הביצועים של הפוקוס טובים ומיישרים קו עם המקובל בסגמנט. מנוע ה-2.0 ל' וה-1.6 ל' טורבו חזקים למדי, אבל בעלי אופי נינוח ופחות ספורטיבי; גרסת ה-ST מציעה ביצועים חזקים ומנוע עם אופי ספורטיבי מובהק.
 
תיבת ההילוכים הרובוטית (דו-מצמדית) נעימה, למעט בתנועה עירונית צפופה/ פקקים.
 
הדגם המחודש, עם מנוע ה-1.5 ל' טורבו, חזק מאוד - גם אם לא מרגיש כזה. צריכת הדלק הממוצעת של מנוע ה-1.5 ל' טורבו דומה למקובל בסגמנט, למרות שמדובר במנוע חזק יחסית.
 
התיבה האוטומטית החדשה טובה משמעותית מהרובוטית הדו-מצמדית.
-
נוחות והתנהגות
איכות הנסיעה בפוקוס (גם בדגם המחודש) - הנוחות, בידוד הרעשים, ריסון תנודות המרכב במעבר על שיבושים - כולם מבוצעים ברמה גבוהה מאוד, כשלצד כל אלו, התנהגות הכביש מוצלחת אף היא - ולא רק בהשוואה למשפחתיות מן השורה.
 
הסייג המשמעותי היחיד נוגע לחישוקי ה-"18 של דגמי 2015 המאובזרים, שפוגמים מעט בנוחות.
-
תמורה למחיר
הפוקוס, למרות גילה, היא קנייה מוצלחת - התוכן עשוי היטב והתמחור כיאות. כמשומשת, הפוקוס זולה ממרבית המתחרות בשל המוניטין של התיבה הדו-מצמדית - אולם כל הדגמים בעלי תיבה זו זכו לאחריות של 5 שנים או 160,000 ק"מ על התיבה כולה ו-10 שנים או 240,000 ק"מ על מחשב התיבה.
-
סיכום
התחרות קשה מתמיד - אבל הפוקוס עדיין תחרותית.