פורד פוקוס 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2022 החל שיווקה של פורד פוקוס בישראל, לאחר שזו עברה מתיחת פנים.
הדגם המחודש משווק כאן בגרסאות האצ'בק וסטיישן, במבנה רגיל או בגרסת הפנאי 'אקטיב'; גרסת הסדאן אינה משווקת יותר.
הפוקוס מוצעת מעתה רק עם מנוע טורבו-בנזין חדש, 1.0 ליטר ו-3 צילינדרים שמוטמע בו מערך היברידי מתון של 48 וולט. מנוע זה מייצר 155 כ"ס ו-24.5 קג"מ. למנוע משודכת תיבה דו-מצמדית עם 7 הילוכים.
-
עיצוב ונוכחות
במסגרת מתיחת הפנים, התעדכנה הסבכה, תאורת הלד והפגושים חדשים, ואלה מעניקים לה הופעה מודרנית יותר.
-
תא נוסעים ומטען
השינוי בסביבת הנהג משמעותי ומודגש באמצעות הצג הגדול (אופציה בתשלום) הלוכד את העין.
 
המחוונים המוקרנים מוסיפים להופעה העכשווית, והפחתת המתגים בזכות המערכת החדשה "ניקתה" את האזור מסביב. שינוי זה הביא לכך שתפעול בקרת האקלים, למשל, עבר לצג; זה פחות נוח מאשר קודם, ועדיין התפעול נוח ואינטואיטיבי מהמקובל.
תנוחת הנהיגה טובה, והמושב הנוקשה נוח, גם בנהיגה ממושכת. מאחור המרחב סביר, אך בולטים בחסרונם פתחי מיזוג מאחור. נפח תא המטען, 341 ליטרים, בינוני, והמבנה שלו יעיל ונוח לשימוש.
-
מנוע וביצועים
בהאצה מהמקום נוצרת השהיה מסוימת, עד שהמגדש נכנס לפעולה. הביצועים טובים בשימוש רגיל, והרכב צובר מהירות באופן נאה בכביש המהיר. עם זאת, כאשר רוצים האצות ביניים חזקות יותר – בייחוד תחת עומס, במהירויות גבוהות או בעליות – חסר קצת מחץ.
מנוע ה-1.0 ליטר הזה הוא מהנעימים והשקטים מבין משולשי הצילינדרים, וגם בעיר לא מורגשות הוויברציות האופייניות למנועי 3 צילינדרים.
התיבה הדו-מצמדית החדשה משלבת הילוכים באופן חלק ונעים לרוב. היא אינה מהירה ואינה מורידה הילוכים בזריזות. בתנועה איטית פעולתה מעט מגושמת.
-
נוחות והתנהגות
ל'ST-ליין' המחודשת שנבחנה מתלה קורת מתח אחורי במקום המתלה הרב-חיבורי שהיה בגרסה הקודמת. כיול המתלים נוקשה יחסית, אך הרכב מתמודד היטב עם פגעי הכביש.
נוחות הנסיעה מחוץ לעיר ראויה, אך שברים חדים מורגשים. רעשי הרוח בולטים, רעשי הכביש פחות.
אותם מתלים נוקשים יחסית מעניקים לרכב ריסון מצוין, והרכב מתנהל היטב בקטעים מפותלים גם במהירויות גבוהות, וביחס למכונית משפחתית היא מפגינה יכולת דינמית מעולה.
ההגה קל מדי, אך הפוקוס מגיבה באופן מיידי ומדויק לפקודות ההיגוי. הבלמים טובים.
-
תמורה למחיר
התמורה למחיר מצוינת, במיוחד אם מוותרים על חבילת 'X'.
-
גרסאות ורמות גימור
פורד פוקוס משווקת בישראל עם מנוע אחד – 1.0 ל', היברידי-מתון, טורבו, 155 כ"ס – בתצורת האצ'בק או סטיישן ובכיול מתלים ספורטיבי (ST-ליין) או מותאם לשטח (אקטיב). לכל הגרסאות תיבה רובוטית דו-מצמדית והנעה קדמית.
כל הגרסאות יוצעו עם שתי אפשרויות בחירה במולטימדיה: האחת, עם מסך "8, זהה לזו שהייתה בפוקוס לפני החידוש; השנייה היא 'סינק 4' החדשה של פורד המבוססת על מסך גדול בהרבה של "13.2, מוטמע בה שיקוף סלולרי, יש לה הרבה פחות כפתורים חיצוניים לתפעול מערכות, ומחירה 3000 שקלים.
פוקוס האצ'בק 'ST-ליין' מוצעת עם חישוקי 17 אינץ', חיישני חניה היקפיים ומצלמת נסיעה לאחור, כניסה והנעה ללא מפתח, קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי ועוד. רמת גימור 'X' מוסיפה חישוקי 18 אינץ', גג שמש פנורמי ועוד.
רמת גימור 'אקטיב' דומה ל-'ST-ליין' אך מוסיפה תפעול חשמלי לדלת תא המטען (בסטיישן) ועוד.
-
בטיחות
פורד פוקוס נבדקה ע"י יורו NCAP בשנת 2019 וקיבלה דירוג של 5 כוכבי בטיחות עם ציון גבוה במיוחד בהגנה על מבוגרים – 96%, ציון של 87% בהגנה על ילדים ו-72% בהגנה על הולכי רגל.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב הנסיעה, עמעום אורות גבוהים אוטומטי ועוד.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק סבירה. בתוואי המבחן התובעני הייתה הצריכה 10.5 ק"מ/ל', ובנהיגה בין-עירונית מתונה היא הגיעה ל-13.5 ק"מ/ל'.
-
מה חדש בפורד פוקוס 2023
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2023.
-
סיכום
 
פורד פוקוס המחודשת משמרת את מקומה כאלטרנטיבה צעירה, ספורטיבית ומיוחדת למשפחה.