פורד פוקוס 2015 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
עם הגעתה לישראל ב-2011, הוצעה הפוקוס במבחר גרסאות עשיר: שלושה סוגי מרכב (האצ'בק, סדאן וסטיישן), שלוש רמות גימור ושלושה מנועים (125-180 כ"ס). התיבה האוטומטית הייתה רובוטית דו-מצמדית עם 6 הילוכים, כאשר ניתן היה להזמין גם תיבה ידנית. בסוף 2012 הצטרפה למבחר המקומי גרסת ה-ST הספורטיבית.
בנובמבר 2015 הגיעה הפוקוס המחודשת לישראל, כשהיא מצוידת בשתי יחידות הנעה חדשות לחלוטין - טורבו-בנזין 1.5 ל' (150 כ"ס) עם תיבה אוט' פלנטרית "רגילה" (במקום דו-מצמדית, בדור הקודם) לצד גרסת דיזל אוט' (שכן מצוידת בתיבה דו-מצמדית - אך משופרת, עם מצמדים רטובים).
-
עיצוב ונוכחות
הפוקוס מציגה מראה הרבה יותר אגרסיבי ואופנתי לאחר מתיחת הפנים, בייחוד בגרסת ההצ'בק.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מאובזר ובנוי היטב. המרווח ליושבים מאחור מספק לשני מבוגרים, לשלושה יהיה צפוף. האבזור שופע, במיוחד ברמות הגימור הגבוהות. דגמי 2015 המחודשים מציעים מפרט אבזור קצת פחות עשיר מבעבר. המפרט הבטיחותי, מנגד, שודרג משמעותית. דגמי ה-4 דל' סובלים מתא מטען רדוד, עם גישה מעט מוגבלת.
-
מנוע וביצועים
הדגם המחודש, עם מנוע ה-1.5 ל' טורבו, חזק מאוד - גם אם נינוח באופיו ואינו מציע כוח מתפרץ. צריכת הדלק הממוצעת של מנוע ה-1.5 ל' טורבו דומה למקובל בסגמנט, למרות שמדובר במנוע חזק יחסית. התיבה האוטומטית החדשה טובה משמעותית מהרובוטית הדו-מצמדית.
-
נוחות והתנהגות
איכות הנסיעה בפוקוס ברמה גבוהה מאוד, כשלצד כל אלו, התנהגות הכביש מוצלחת אף היא - ולא רק בהשוואה למשפחתיות מן השורה. הסייג המשמעותי היחיד נוגע לגרסה בעלת חישוקי ה-"18 של דגמי 2015 המאובזרים, אשר סובלת מנוחות פחות טובה בגלל הצמיגים נמוכי החתך.
-
תמורה למחיר
הפוקוס, למרות גילה, היא קנייה מוצלחת. כמשומשת, הפוקוס זולה ממרבית המתחרות בשל המוניטין של התיבה הדו-מצמדית - אולם דגמי 2015 אינם סובלים מבעיות אמינות בשל החלפת התיבות.
-
מה חדש בפורד פוקוס 2015
התחלת שיווק גרסה מחודשת בנובמבר 2015.
-
סיכום
מהמשפחתיות הטובות בישראל, חרף התחרות הגואה.