יונדאי אקסנט 2020 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
יונדאי אקסנט 2020 ממשיכה דגם שהוצג עוד ב-1994, והדור החמישי שלה הוצג ב-2017, שבע שנים לאחר קודמו – וכעת הוא משווק כאן בשם זה, מחליף את i25. הדגם החדש גדול מקודמו; 3 ס"מ נוספו לבסיס הגלגלים, 7 ס"מ לאורך, 1 ס"מ לרוחב ולגובה. נפח תא המטען גדל ב-15 ליטר, ל-480 ליטר. קשיחות המרכב בפיתול שופרה ב-52%.
אקסנט מוצעת בישראל בשתי גרסאות מנוע: 1.4 ליטר ו-1.6 ליטר וברמת גימור אחת: 'אינספייר׳.
במפרט התקני חישוקי "15, מולטימדיה מקומית, מצלמת נסיעה לאחור, חיישן תאורה, בקרת שיוט ו-3 שקעי 12 וולט. בולטות בהיעדרן מערכות בטיחות מתקדמות. רוכשי הרכב או אלה שמקבלים אותו מהעבודה יסתפקו במערכת התרעה בהתקנה מקומית.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב של יונדאי אקסנט 2020 עדכני מזה של הדגם הקודם, הקווים מודרניים יותר וההופעה קרובה יותר לדגמים החדשים והגדולים של יונדאי.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים שודרג בהופעתו, ומשלב כעת צבעים בהירים ונעימים לעין. איכות החומרים, כמקובל בקטגוריה, בסיסית למדי, ואילו איכות ההרכבה והנדסת האנוש טובות.
המרחב טוב הן מלפנים והן מאחור, והמושב שם יאכלס שני מבוגרים או שלושה ילדים. תא המטען גדול ויעיל (480 ל'), אך נעדר כל פטנטים ואפשרויות לעיגון ולקיבוע.
 
-
מנוע וביצועים
יונדאי אקסנט 2020 משווקת בישראל עם שני מנועי בנזין אטמוספריים, והתיבה היא אוטומטית עם שישה הילוכים. מנוע 1.6 ליטר – 123 כ"ס, 15.4 קג"מ – הוא שהיה בגרסה שנבחנה, ובשילוב התיבה מציע ביצועים סבירים בנהיגה יום-יומית, ומתקשה מעט תחת עומס. צריכת הדלק במבחן עמדה על 9.5 ק"מ/ל', ובשיוט על 13-15 ק"מ לליטר.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר בינונית, אך משתפרת כשהמהירות עולה. איכות הנסיעה מוצלחת פחות; רעשי כביש ורוח נשמעים מ-90 קמ"ש, והמנוע, בעיקר מעל 4000 סל"ד, מפגין נוכחות ערה למדי.
היכולת הדינמית של האקסנט סבירה, כל עוד לא "לוחצים" עליה. תחת עומס בפניות, היא מייצרת תת-היגוי ומגיעה עד לאובדן אחיזה תחת עומס כבד.
 
-
תמורה למחיר
מחירה של אקסנט לצרכן הפרטי קרוב לזה של סקודה סקאלה, ואף למחירן של משפחתיות גדולות יותר כמו פורד פוקוס ויונדאי אלנטרה. כך שבסיכומו של דבר, היא רלוונטית בעיקר לציי רכב.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2020 הגרסה הנמכרת הייתה אינספייר 1.4 ליטר עם כ-800 יחידות.
אחריה גרסת אינספייר 1.6 ליטר עם כ-1200 יחידות.
-
מה חדש ביונדאי אקסנט 2020
מתיחת הפנים לאקסנט הוכרזה באמצע 2020, והגיעה לישראל בתחילת 2021. השינוי העיקרי הוא בחזית חדשה עם שבכה מאוד רחבה. זו, יחד עם חלק תחתון מודגש של הפגוש, יוצרת מראה ספורטיבי ואגרסיבי יותר לדגם המוכר. המטרה, כמובן, היא יישור קו עם דגמי יונדאי העדכניים, והדבר מוצא ביטוי גם ביחידות התאורה. שינויים נעשו גם בתוך הרכב, והבולט ביותר הוא במחוונים מוקרנים שעיצובם עדכני.
-
סיכום
יונדאי אקסנט היא משפחתית קטנה ויעילה. לזכותה מרחב טוב לנוסעים ותא מטען גדול ומספק; לחובתה איכויות נסיעה וניהוג בינוניות. אולם היעדר מערכות בטיחות מתקדמות, אבזור דל ומחיר שאינו נמוך משאירים אותה בלתי רלוונטית עבור הלקוח הפרטי.