יונדאי אקסנט 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתחילת 2019 החל שיווק הדור החמישי של יונדאי אקסנט בישראל. המכונית, שנחשפה בחו"ל ב-2017, ויתרה על התוספת i25 בשמה ומגיעה לשוק שהצטנן משמעותית - מכירות המשפחתיות הקטנות (סופרמיני סדאן) התכווצו בישראל בשנים האחרונות, בעיקר (אך לא רק) לטובת רכבי פנאי קטנים.
הדור החדש של האקסנט מציע עיצוב מודרני יחסית וממדים נדיבים מבעבר. היא מוצעת בישראל עם מנועי בנזין ארבעה צילינדרים ללא מגדש, בנפח 1.4 או 1.6 ליטר. לאלו הפעם הספק של 100 ו-123 כ"ס בהתאמה, והם משודכים לתיבת שישה הילוכים אוטומטית חדשה.
למרבה הצער, תחום בו אין בינתיים חידוש הוא מערכות בטיחות מתקדמות. במקום תאלצו להסתפק במערכת מובילאיי בהתקנה מקומית שמתריעה בלבד, לצד שש כריות אוויר, בקרת יציבות וחיישני לחץ אוויר בצמיגים.
אבזור המותרות בשתי הגרסאות זהה, וכולל חישוקי "15, מערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית (כולל מצלמת נסיעה לאחור, ווייז וכרטיס סים מובנה), חיישני אורות, בקרת שיוט ומערכת מיזוג עם פתחי אוורור ליושבים מאחור.
-
עיצוב ונוכחות
עיצובה של יונדאי אקסנט 2019 מוצלח ועדכני בהרבה מזה של הדגם המוחלף, ולממדים שגדלו יש ביטוי בהופעה המכובדת יותר. החזית "מיישרת קו" עם זו שבדגמים הגדולים יותר של יונדאי ויוצרת נוכחות גדולה למכונית הקטנה.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים חדש אף הוא, הוא עבר אבולוציה ונעים בהרבה מקודמו. איכות ההרכבה טובה, תנוחת הנהיגה מוצלחת, והנדסת האנוש אינטואיטיבית. מנגד, איכות החומרים, כמקובל בסגמנט, כמעט בסיסית, נוחות המושבים הקדמיים בינונית, צג המולטימדיה מעט קטן ובעיקר מופרע בשמש ישירה, ותפעול המזגן בכל עוצמות הקירור (פרט לראשונה) רועש למדי.
מאחור המרחב מספק גם לזוג מבוגרים, והמושבים נוחים. תא המטען גדול ועמוק, אך נעדר אפשרויות עיגון וקשירה לחפצים.
 
-
מנוע וביצועים
בישראל נמכרת יונדאי אקסנט 2019 עם שני מנועי בנזין אטמוספריים (לא מוגדשים): 1.4 ליטר, 100 כ"ס; 1.6 ליטר, 123 כ"ס. התיבה בשניהם היא אוטומטית עם שישה הילוכים (ארבעה בדור הקודם).
האקסנט נבחנה רק עם מנוע ה-1.6 ליטר, וזה מנפק ביצועים מספקים בנהיגה יום-יומית. כשרוצים יותר, כמו עקיפה תחת עומס (כביש הררי, מתפתל), צריך ממש לאמץ אותו, ואז מגלים שהיכולת בינונית והרעש רב. התיבה האוטומטית חלקה ולרוב התגובה שלה לקיק דאון טובה. ששת ההילוכים עוזרים לצריכת דלק טובה: 13-15 ק"מ/ל' בשיוט רגוע. עם זאת, נהיגה בתוואי הררי ו/או ב"רגל" כבדה, תוריד את הצריכה לאזורי 8 ק"מ/ליטר.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר בינונית, בעיקר במעבר על שיבושים קטנים. כשעולה המהירות המצב משתפר, אבל מאזור 90 קמ"ש חודרים רעשי רוח שב-110 קמ"ש הופכים למשמעותיים.
היכולת הדינמית סבירה, כל עוד לא לוחצים עליה מדי - או אז תתגלה אחיזה בינונית ונטיה לתת היגוי חריף במגבלות. ההגה מהיר (2.75 סיבובים מנעילה לנעילה) אבל הוא קל מדי. הבלמים טובים.
 
-
תמורה למחיר
האקסנט ממוקדת ציי רכב ועל כן אבזורה דל, אין לה ולו מערכת בטיחות אקטיבית אחת – ומנגד מחירה לא ממש רחוק מזה של משפחתיות של ממש כמו פורד פוקוס, וגם יונדאי אלנטרה, טויוטה קורולה וכו', כך שלצרכן הפרטי היא מעניקה תמורה נמוכה.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2019 הגרסה הנמכרת הייתה אינספייר 1.4 ליטר עם כ-1000 יחידות.
אחריה גרסת אינספייר 1.6 ליטר עם כ-900 יחידות.
 
-
מה חדש ביונדאי אקסנט 2019
השקת דגם חדש בארץ באפריל 2019, בשתי גרסאות מנוע: 1.4 ליטר ו-1.6 ליטר, וברמת גימור אחת: 'אינספייר׳.
-
סיכום
בהשוואה לקודמתה, האקסנט החדשה עדיפה בכל פרמטר. המרחב משופר, תא המטען גדול, הביצועים מספקים והנוחות הכוללת סבירה יחסית לסגמנט. אולם במחירה הנוכחי, היא קרובה מדי למשפחתיות מודרניות, בטיחותיות ואיכותיות יותר - ואין הצדקה לרכישתה עבור הלקוח הפרטי.