יונדאי i25 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
יונדאי i25, או אקסנט בשאר העולם, סימנה בדור החדש קפיצה גדולה במידות. היא גם הציגה את קו ה"פיסול בזרימה" של החברה ומראה דמיון לאחות הגדולה, ה-i35. הדור הרביעי במספר נחת בישראל ב-2011, מבוסס על פלטפורמה חדשה, והציג צמיחה ברוב המדדים ביחס לקודמו.
יונדאי i25 2017 שווקה בארץ בגרסאות 1.4 ליטר (100 כ״ס) עם תיבה אוטומטית רציפה ו-1.6 ליטר (124 כ״ס) בשידוך לתיבה אוטומטית עם 4 הילוכים, ובשתי רמות גימור: אינספייר הבסיסית, שיועדה בעיקר לציי רכב, ופרימיום המאובזרת, ללקוחות פרטיים. האבזור נאה כבר ברמת הבסיס - 6 כריות אוויר, מערכת שמע עם שליטה מההגה, מחשב דרך וחיבור USB כסטנדרט, כאשר רמת גימור פרימיום כוללת בנוסף גם גג נפתח, חישוקים קלים ופנסי ערפל.
ב-2017 התווספה להיצע גרסת 1.6 ליטר דיזל להיצע, עם 128 כ״ס ותיבה אוטומטית - אשר הוצעה רק ברמת הגימור הבסיסית בלבד - ככל הנראה במטרה לפנות לשוק המוניות וציי רכב גדולים.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב החיצוני שונה מאוד מזה של האקסנט הקודמת, מודרני ונאה ביחס למקובל בקבוצה. חישוקי ה-"14 של גרסאות הליסינג נראים קטנים מדי עבורה.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים ברמת הגימור פרימיום, בשילוב צבעים בהיר, מזמין בהרבה מאשר במתחרות. הקו העיצובי מעניין יותר, עם מחוונים מודרניים וקונסולה מרכזית מיוחדת. הריפוד הנאה ודיפון הבד בדלתות תורמים לתחושה אוורירית ועשירה יותר. איכות הפלסטיקה אינה מרשימה – אך לא חריגה לרעה בקבוצה.
תנוחת הנהיגה סבירה, אך הגג הנפתח בגרסה הבכירה גוזל מקום מראש הנהג. מאחור היא קטנה מהתחרות במרחב לרגליים באופן מורגש, אך עדיין מספקת, וסובלת גם ממרחב ראש מצומצם. תא המטען גדול למדי ושימושי. חבל רק שאין אפשרות לפתוח אותו מבחוץ.
 
-
מנוע וביצועים
גרסת ה-1.6 ליטר מעניקה תחושה נמרצת. התיבה מגיבה מהר וחלק לקיק דאון, המנוע מטפס בחדווה לטורים גבוהים ועקיפות מתבצעות בקלילות יחסית. גם צריכת הדלק נאה: בשיוט נינוח רשמנו קצת יותר מ-14 ק"מ לכל ליטר וממוצע המבחן עמד על 10.9 ק"מ/לליטר. נקודת התורפה העיקרת היא רעש מופרז בטורים גבוהים.
את גרסאות ה-1.4 ליטר והדיזל לא בחנו.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה אינה טובה - השיכוך לא מספק על פני שיבושים קטנים וישנן רעידות בולטות ומתמידות על שברי אספלט. כבישים גליים נספגים באופן סביר יותר, אך בורות גדולים יגרמו למכונית לטלטול מוחשי.
היכולת הדינאמית מקבלת ציון טוב יותר מנוחות הנסיעה: ההתנהגות מאוזנת, אך כדי ליצור תחושה דינאמית מכלולי הניהוג מכוילים באופן חד מדי – דוושת הגז רגישה מדי, דוושת הבלם מפגינה עצבנות מוגזמת בתחילת מהלכה, וההגה מהיר אך קפיצי מדי סביב המרכז.
 
-
תמורה למחיר
המחיר היה בתחילה ממוצע לקטגוריה והציע תמורה טובה. אולם גם אז ובמיוחד כיום, ניתן בתוספת מחיר קטנה לקנות משפחתית קומפקטית גדולה, איכותית ונוחה יותר.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2017 הגרסה הנמכרת הייתה אינספייר 1.4 ליטר עם כ-1300 יחידות.
אחריה גרסת אינספייר 1.4 ליטר עם כ-1500 יחידות.
-
מה חדש ביונדאי i25 2017
התווספות גרסת דיזל אוטומטית להיצע.
-
סיכום
יונדאי i25 2017 משפחתית קטנה טובה, אך עם השנים התיישנה, בזמן שהמתחרות - והמשפחתיות בקטגוריה מעל - השתפרו והתחדשו.