יונדאי קונה חשמלי 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי סימונוב ירון-
רקע כללי
קונה (Kona), רכב הפנאי קטן של יונדאי, נקרא על שם אזור החוף בהוואי. גרסת הבנזין (שמסוקרת בדף נפרד) נחשפה ביוני 2017, כשהגרסה החשמלית הוצגה לראשונה בפברואר 2018. לישראל הגיעה הגרסה החשמלית ביולי 2021 ולאחר מתיחת הפנים של הדגם.
קונה מבוסס על פלטפורמה שמשותפת גם עם קיה סלטוס, ומציע ממדים מעורבים לקטגוריה: האורך וגובה קרובים לדגמים הקטנים בקטגוריה, כשמנגד הרוחב ובסיס הגלגלים גדולים מהמקובל.
לגרסה החשמלית מנוע המייצר 136 כ"ס, סוללה של 39 קוט"ש, טווח רשמי של 305 ק"מ.
הבדלים בין הגרסה החשמלית לגרסאות האחרות: נפח תא המטען בחשמלית הוא 332 ליטר, 42 ליטר פחות מאשר בגרסת טורבו או בהיברידית שלהן נפח זהה. המתלה האחורי שונה: רב-חיבורי בחשמלית לעומת קורת מתח בטורבו ובהיברידית. המשקל 1625 ק"ג, 275 ק"ג כבד יותר מהטורבו. מרווח הגחון הוא 15.5 ס"מ, 2 ס"מ נמוך מאשר בטורבו.
לגרסה החשמלית יש רק רמת גימור אחת שכוללת חישוקי "17, מפתח חכם, מולטימדיה עם צג "8, מחוונים מוקרנים, שליטה באחזור אנרגיה באמצעות פקדים מאחורי ההגה, בקרת אקלים מפוצלת, קיפול מראות חשמלי, מושב נהג חשמלי ואפשרות להתנעה מרחוק.
-
עיצוב ונוכחות
לקונה בגרסאות הטורבו וההיברידי מראה מוצלח. לחשמלי פחות. זה רק בגלל החרטום האטום שנראה מוזר, כי בשאר המרכיבים אין הבדל.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב סביבת הנהג מעט אנמי, הצבעים כהים ואיכות החומרים בסיסית והתחושה הכללית הרבה פחות מיוחדת. גם מיקום פתחי המיזוג המרכזיים מעט נמוך. לחיוב נציין הרכבה טובה והדוקה של המשטחים, הנדסת אנוש ראויה ולוח מחוונים מוקרן ונאה למדי.
המרחב מלפנים מספק ושדה הראייה לחוץ ראוי, אך המושב אינו נוח במיוחד לנסיעה למרחקים ארוכים.
למרות שנראה תחילה שמאחור אין שינוי, הרצפה גבוהה יותר מאשר בגרסאות האחרות לטובת הסוללה. הגבהה זו יוצרת תנוחת ישיבה נמוכה, ומצטרפת לה משענת מוטה יותר לאחור. שני אלה יוצרים ישיבה פחות נוחה מאשר בגרסאות האחרות.
למרות צמצום נפח תא המטען, הוא עדיין שימושי.
 
-
מנוע וביצועים
יש רק 136 כ"ס, אבל אלה מספקים ביצועים טובים עם יציאה מהמקום והאצות ביניים זריזות.
-
נוחות והתנהגות
לגרסה החשמלית מתלה אחורי שונה. זה עוזר לקונה במפגש עם שיבושים גדולים בכל מהירות. אבל קונה עדיין יחסית מעט קופצני במפגש עם פגמים קטנים במהירות עירונית ועל כביש גלי במהירות בינעירונית. בידוד הרעשים בינוני (בכל הגרסאות) עם לא מעט רעשי רוח וכביש.
נסיעת שבילים נותרה קופצנית.
התנהגות הכביש טובה, אבל הבלמים אינם נוסכים ביטחון בעצירות חירום.
 
-
תמורה למחיר
קונה עדיין נראה אופנתי ונאה, ומציע מרחב נאה, שימושיות גבוהה, אבזור הולם וביצועים טובים. הוא יקר רק במעט מגרסת הטורבו, והטווח שלו יחסית מוגבל.
-
בטיחות
ארגון EURONCAP בחן את יונדאי קונה עם תחילת שיווקו ב-2017 והעניק לו ציון של 5 כוכבי בטיחות. מבין מערכות הבטיחות נציין: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, שמירה על מרכז הנתיב וניטור אקטיבי של שטחים מתים אקטיבי.
-
טווח נסיעה
הטווח הראלי לקונה החשמלי הוא 250-280 ק"מ.
 
-
מה חדש ביונדאי קונה חשמלי 2021
גרסה חדשה (חשמלית) הצטרפה להיצע בישראל ביולי 2021.
-
סיכום
אם הצלחתם להתגבר על חרדת הטווח, קונה בגרסה החשמלית מציע חבילה מוצלחת.