יונדאי סטאריה 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בשנת 2021 הציגה יונדאי את סטאריה החדש, מיניוואן ענק מימדים להובלת עד 11 נוסעים. בארץ משווק בסידור של 8 או 9 מושבים.
מדובר למעשה ביורש של H1 המסחרי ששווק בדור האחרון שלו כ-i800 באירופה ובישראל. בשונה מ-H1, סטאריה תוכנן קודם כל כמוביל נוסעים משפחתי, וממנו נגזרו הגרסאות המסחריות של הדגם.
כך למשל ביונדאי מספרים כי סטאריה מבוסס על פלטפורמת N3 המשותפת לקיה קרניבל ובגרסת הנוסעים יש מתלה אחורי רב-חיבורי שאמור לשפר את נוחות הנסיעה והתנהגות הכביש.
סביבת הנהג מעוצבת באופן נאה ועדכני וכוללת את אלמנטי העיצוב העדכניים של דגמי יונדאי החדשים כמו גלגל הגה בעל שני חישורים, לוח מחוונים דיגיטלי קטן ועיצוב הקונסולה המרכזית מזכיר את זה של טוסון.
סטאריה מוצע בארץ עם מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.2 ל' המוכר של הקבוצה, והספקו כאן עומד על 177 כ"ס. התיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים.
סטאריה מוצע בישראל גם בגרסת ואן סגור או ואן עם חלונות ולזו מתלה אחורי מסוג קורת מתח לטובת כושר העמסה משופר.
השיווק בישראל החל בסוף חודש מאי 2022.
-
עיצוב ונוכחות
יונדאי סטאריה עוצב באופן נועז ביחס למובילי נוסעים מסוגו. המופע הכללי מאוד מקורי וייחודי, ואת הקו הזה מובילים החרטום המשופע והסבכה הגדולה והייחודית. דווקא בצד המופע פחות מיוחד ומזכיר מעט רכב מסחרי.
-
תא נוסעים ומטען
יונדאי סטאריה מציע מרחב אדיר לנהג ולנוסעים בכל שורות המושבים, יותר מאשר מיניוואנין "רגילים" המוצעים במחיר דומה. גם הכניסה למושבים נוחה יחסית. התחושה הכללית אוורירית ונעימה, בין היתר בזכות שטח החלונות הגדול.
לחובתו דלתות הזזה גדולות וכבדות, חלונות "הזזה" בשורה השניה ואיכות חומרים נמוכה מהמקובל בסגמנט המיניוואנים.
תא המטען של יונדאי סטאריה גדול, מרווח ושימושי גם כאשר כל המושבים בשימוש.
-
מנוע וביצועים
מנוע הטורבו-דיזל (2.2 ל', 177 כ"ס) מאפשר לסטאריה להתקדם בקצב התנועה באופן נטול מאמץ, אולם בעומס הביצועים אינם מרשימים במיוחד. בכל זאת מדובר ברכב גדול וכבד.
פעולת התיבה האוטומטית נעימה וחלקה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה סבירה ברוב תנאי הדרך. השיכוך לרוב מספק אך סטאריה מתקשה להתמודד עם רצף שיבושים והריסון לעיתים חסר.
בידוד הרעשים אינו מרשים – יש לא מעט רעשי מרכב ומתלים המועצמים ע"י החלל הגדול.
התנהגות הכביש טובה ובטוחה עבור רכב מסוג זה.
-
תמורה למחיר
כמעט חסר תחרות ביחס הובלת נוסעים לשקל.
-
גרסאות ורמות גימור
יונדאי סטאריה משווקת בישראל בגרסת נוסעים ובגרסת ואן (סגור או קומבי) עם עד 9 מקומות ישיבה.
שתי הגרסאות חולקות ביניהן את אותה יחידת הנעה: טורבו-דיזל בנפח 2.2 ל' המפיק 177 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית.
לגרסת הוואן המסחרי מתלה אחורי שונה, דיפונים פשוטים יותר, פחות אבזור ופחות מערכות בטיחות מתקדמות.
-
בטיחות
יונדאי סטאריה טרם נבדק ביורו NCAP.
בגרסת הנוסעים היצע מערכות הבטיחות עשיר וכולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, בקרת שיוט אדפטיבית הפעילה גם בפקקים, ניטור אקטיבי של שטחים מתים היקפי כולל בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור.
בגרסת הוואן המסחרית היצע מערכות הבטיחות מצומצם יותר והרכב מוצע עם מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק טובה ביחס למשקל ולמימדים: 9.5 ק"מ לליטר במבחן הדרכים וכ-11 ק"מ לליטר בשיוט.
-
סיכום
מוביל נוסעים מצוין עם שורשים מסחריים.