קיה נירו חשמלי 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
זהו הדור השני של קיה נירו החשמלי, והוא נחשף לראשונה בסוף שנת 2021. לפי קיה מדובר בדור חדש לגמרי, אולם הבסיס הוא למעשה פלטפורמת הדור היוצא.
לצד הגרסה החשמלית קיה נירו מוצע גם עם יחידת הנעה היברידית והיברידית-נטענת עליהן ניתן לקרוא בדף דגם נפרד.
עיצובו של נירו החשמלי החדש עדכני, מודרני ומיוחד מזה האנמי של הדור היוצא. זה בולט גם בסביבת הנהג ששאבה מאפיינים מ-EV6 החשמלית.
מידותיו של נירו החשמלי נדיבות מאלה של הדור הקודם: הוא מעט גבוה, רחב וארוך ובסיס הגלגלים צמח ל-272 ס"מ (2 ס"מ יותר).
בשלב זה נירו החשמלי מוצע עם יחידת הנעה אחת – 204 כ"ס, סוללת 64.8 קוט"ש וטווח נסיעה מירבי של 460 ק"מ (תוספת של 33 ק"מ ביחס לדור הקודם). טעינה ביתית אפשרית עד 11 ק"ו וטעינה מהירה עד 100 ק"ו.
השיווק בישראל החל בפברואר 2023.
-
עיצוב ונוכחות
המופע הכולל של קיה נירו 2024 מוצלח מאוד – מודרני ועדכני, מושך את העין מבלי להיות מוגזם. אהבנו.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג עדכנית ועיצובה שואב השראה מדגמי קיה העכשוויים, עם קריצה לחשמליים שבהם. הגוונים כהים אך העיצוב עצמו נאה.
איכות החומרים סבירה וההרכבה טובה.
תפעול מסך המולטימדיה מעט מסורבל, כך גם לוח הפקדים למערכת המיזוג והמולטימדיה.
המרחב מלפנים ומאחור מספק, עדיף במידה על זה של משפחתית קומפקטית אך צנוע מזה של מרבית רכבי הפנאי הקומפקטיים.
תא המטען גדול (475 ל') ושימושי.
-
מנוע וביצועים
נירו החשמלי מציע 204 כ"ס (זהה להספק של הדור היוצא), אך נתון המומנט ירד ל-26 קג"מ בלבד (40 קג"מ בדור הקודם) – ובכל זאת הביצועים נותרו טובים מאוד, וכבונוס אופי הפעולה של מערכת ההנעה נעים ומעודן יותר.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה למדי, אך לא מצטיינת. הנירו מטפל היטב בשיבושים העירוניים, אך הריסון חסר במעבר על פסי האטה או כביש גלי. גם בשבילים נוחות נאותה אך הנירו לא משדר שהוא מרגיש בבית.
בידוד הרעשים סביר בלבד.
התנהגות הכביש טובה והנירו מגיב היטב להפניית ההגה והרפיית דוושת התאוצה, אך זוויות הגלגול בולטות והריסון אינו מספק בעומס.
הבלמים חסרי הדרגתיות וקשה למנן אותם, אך עוצמתם טובה.
-
תמורה למחיר
התמורה למחיר אינה גבוהה במיוחד – מחירו של נירו החשמלי קרוב לכלים גדולים ממנו.
-
גרסאות ורמות גימור
קיה נירו חשמלי 2024 מוצע בארץ בגרסה אחת – סוללת 64.8 קוט"ש, טווח נסיעה עד 460 ק"מ, טעינה מהירה 100 ק"ו, 204 כ"ס.
רמת האבזור נאותה: תאורת לד, מפתח חכם, צג מולטימדיה 10.25 אינץ', בקרת אקלים דו-אזורית, תפעול חשמלי למושב הנהג, ריפוד בד משולב דמוי עור, משטח טעינה אלחוטי, חישוקי 17 אינץ', חיישני חניה קדמיים, לוח מחוונים מוקרן ועוד.
-
בטיחות
קיה נירו החשמלי נבדק בשנת 2022 ע"י יורו NCAP וקיבל דירוג של 5 כוכבים כשהוא מצויד ב"חבילת הבטיחות" (מוצעת בארץ כסטנדרט) עם ציונים של 91% בהגנה על מבוגרים, 84% בהגנה על ילדים, 76% בהגנה על הולכי רגל ו-79% במערכות בטיחות מתקדמות.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות כולל מערכת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור אקטיבי של שטחים מתים, מערכת אקטיבית למניעת תאונה בפניה שמאלה ובקרת שיוט אדפטיבית.
-
טווח נסיעה
במבחן הדרכים שלנו טווח הנסיעה עמד על כ-400 ק"מ עם צריכה ממוצעת של כ-6.2 ק"מ לקוט"ש – נתון מצוין.
-
סיכום
רכב מוצלח במחיר גבוה מדי.