קיה אופטימה 2012-2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
קיה מכוונת גבוה עם מחליפת המג'נטיס, האופטימה, שכמו בדורות הקודמים חולקת פלטפורמה עם יונדאי סונטה האמריקאית שלנו מוכרת בשם i40.
בסיס הגלגלים צמח בדור החדש ב-7 ס"מ משמעותיים, וכך גם האורך והרוחב, אך ממד הגובה דווקא הצטמצם – מה שמעניק לה פרופורציות הרבה יותר מרשימות ושריריות מהדור היוצא.
בשוק האמריקאי מוצעת המכונית עם אותם מנועים בדיוק כמו הסונטה – 2.4 ל' הזרקה-ישירה עם 200 כ"ס כיחידת הנעה בסיסית ו-2.0 ל' טורבו החדש, בעוד שהגרסאות האירופיות/ישראליות מקבלות היצע מנועים שונה: 2.0 ל' בנזין (165 כ"ס) ודיזל בנפח 1.7 ל' (136 כ"ס), בשני המקרים עם תיבה אוט' עם שישה מהלכים.
אולם הוורסיה המסקרנת ביותר היא ההיברידית החדשה, אשר מצוידת במנוע 2.4 ליטר ומנוע חשמלי, שמספקים יחדיו 206 כ"ס. למנוע החשמלי, שנתמך על-ידי מערך מתקדם של מצברי ליתיום-פולימר, הספק של 40 כ"ס והוא מאפשר למכונית לנוע במהירות של עד 100 קמ"ש ללא שימוש במנוע הבנזין.
בקיה לא מפרטים מה טווח הנסיעה האפשרי בלי לצרוך בנזין, אך כן פרסמו את נתון צריכת הדלק המשולב העומד על 17 ק"מ לליטר.
ועל פי היבואנית, טלקאר, יש סיכוי טוב שנראה אותה גם בארץ.
בשנת 2013 עברה האופטימה מתיחת פנים שעיקרה כיול מתלים מוצלח יותר וכן כמה עדכונים קוסמטיים קלים.
באוגוסט 2015 נחשף דגם חדש לחלוטין, הדומה במראהו לדור היוצא.
-
עיצוב ונוכחות
המראה החיצוני מרשים ומכובד, שמעבר לאלמנט הגודל מזכיר מכוניות יוקרה.
-
תא נוסעים ומטען
אחרי הרושם החזק שמשאיר העיצוב החיצוני, הפנים מעט מאכזב.
 
האיכות הכוללת טובה (כמו גם האבזור), אך העיצוב מבולגן ולא מהוקצע. תא הנוסעים מרווח מאוד (למעט לגבוהים מאחור), ותא המטען גדול אך פיתחו צר.
-
מנוע וביצועים
על הנייר נתוני מנוע הבנזין מספקים, אך על הכביש הביצועים מעט עצלים, גם בגלל התיבה המעט איטית. צריכת הדלק סבירה בלבד.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה סבירה בעיר וטובה מחוצה לה.
 
ההתנהגות בטוחה עם הרבה אחיזה, וללא בקרות תגלו זנב שמשתף פעולה עם הנהג.
 
משהו שלא ניתן לומר על ההגה הקל, המנותק וחסר הדיוק.
-
תמורה למחיר
מחיר האופטימה דומה למתחרות בקבוצה. אם עיצוב, מרווח ואבזור נמצאים אצלכם בראש הרשימה, אז התמורה בהחלט טובה.
-
סיכום
סוף-סוף יש לקיה מתחרה בסגמנט שלא מתביישת להביט למתחרות בעיניים.