קיה פיקנטו 2015 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
קיה פיקנטו היא לא המיני הראשונה שפרצה לשוק הישראלי, אך היא זו שעשתה את זה הכי בגדול. היא הגיע לישראל רק בדורה השני, במאי 2011, וכבר בסוף 2013 רשמה הישג היסטורי כשהפכה למכונית הנמכרת ביותר בישראל. בשנה לאחר מכן היא גירדה שוב את המקום הראשון, נכנעת בפוטו פיניש לקורולה, כשאת שנת 2015 היא שוב מסיימת במקום הראשון.
במרץ 2015 הגיעה לישראל מתיחת פנים למכונית (מיד עם חשיפתה בעולם) שכוללת עדכון לחזית (פגוש, פנסים, וסבכה קדמית), פגוש חדש מאחור וחישוקים קלים שונים. תא הנוסעים מציע גימור שחור לחלקי פלסטיק שונים, פקדי שליטה בחישורי ההגה ותאורת פנים חדשה. בנוסף קיה פיקנטו תשווק עם שבע כריות אוויר (מלבד רמת הגימור הבסיסית LX) ועם חיישני לחץ אוויר בצמיגים.
בכל הנוגע להיצע המנועים ותיבות ההילוכים, אין חדש. עד שביולי 2015 הצטרפה תיבה אוטומטית גם למנוע ה-1.0 ל' (69 כ"ס) כתשובה ל-יונדאי i10 ששווקה עם יחידת כוח זהה והציגה מכירות נאות. כעת גם מנוע ה-1.0 ל' וגם מנוע ה-1.25 ל' (85 כ"ס) מציעים אפשרות ידנית (5 הילו') או אוטומטית (4 הילו'). תצורת ה-3 דל' מגיעה רק עם מנוע ה-1.25 ל' עם אפשרות ידנית ומתחילת 2014 גם אוטומטית.
בכל הקשור לבטיחות, הפיקנטו זכתה לציון של 5 כוכבים במבחני הריסוק של EURONCAP כשהוצגה בשנת 2011 ועם 6 כריות אוויר.
-
עיצוב ונוכחות
השינוי החצוני הקליל שעברה קיה פיקנטו 2015, הותיר את המראה המוצלח על כנו.
-
תא נוסעים ומטען
תא נוסעים השחור, והפלסטיקה הפשוטה מרגישים מאוד תכליתיים. מלפנים ומאחור יש מספיק מקום וסה"כ דומה לקטגוריה, תא המטען סביר בגודלו.
-
מנוע וביצועים
ביצועי מנוע ה-1.0 ל' מספקים בעיר, כשמחוץ לעיר מורגש מחסור בכוח. לעומתו מנוע ה-1.25 ל' מנפק ביצועים עדיפים ודומים לקטגוריה. צריכת הדלק בשני המנועים בינונית.
-
נוחות והתנהגות
נוקשות המתלים גורמת למכונית לסנן פחות שיבושים עירוניים קטנים. כשעולה המהירות הנוחות משתפרת אבל מופיעים רעשי רוח, כביש ומנוע. תאומתה, יונדאי i10, מציעה נוחות נסיעה עדיפה. התנהגות הכביש טובה, אבל לא מהנה.
-
תמורה למחיר
קיה פיקנטו 2015 נותרה קטנה אטרקטיבית, ומעניקה תמורה טובה למחיר במיוחד ברמת גימור EX.
-
מה חדש בקיה פיקנטו 2015
מתיחת פנים לדגם (דור שני), עיצוב חיצוני מעודכן, גימור שונה לתא הנוסעים, 7 כריות אוויר ברמות גימור EX וספורט לעומת 6 כריות שרמת גימור LX וכפי שהיה עד עתה גם ביתר רמות הגימור, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, תיבה אוטומטית גם עבור מנוע ה-1.0 ל'.
-
סיכום
מכונית פרקטית ורב-שימושית שאינה קשה לעיכול או דורשת ויתורים, במחיר תחרותי.