קיה פיקנטו 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2021 החל שיווקה של קיה פיקנטו, מכונית המיני של היצרנית, לאחר שעברה מתיחת פנים.
לפיקנטו המחודשת חזית שונה מאשר לקודמתה; הסבכה, יחידות התאורה והפגושים חדשים. בסביבת הנהג מולטימדיה עדכנית עם צג "8 הגדול מקודמו ("7).
השינויים החשובים ביותר הם במנוע ובתיבת ההילוכים; בפיקנטו המחודשת מנוע בנזין אטמוספרי 1.2 ליטר, 84 כ"ס, אשר עבר מערך שיפורים משמעותי מקודמו (בדומה למנוע באחות יונדאי i10). מנוע זה משודך לתיבה רובוטית חד-מצמדית עם חמישה הילוכים, לשיפור צריכת הדלק, וזו מחליפה אוטומטית-פלנטרית עם ארבעה הילוכים.
משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 15.1 שניות, איטי משמעותית ביחס לנתון של 12 שניות לפני מתיחת הפנים. מנגד, צריכת הדלק המוצהרת שופרה בכ-12%.
גם במפרט הבטיחות נרשם שיפור משמעותי, לאחר שנוסף לו תיקון סטייה מנתיב שהצטרף לבלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, כך שאין יותר צורך במערך התרעה בהתקנה מקומית ('מוביל-איי').
-
עיצוב ונוכחות
המראה הכללי נאה, מודרני וספורטיבי.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מעוצבת היטב, אך משטחי הפלסטיק קשיחים בדומה לקיים בסגמנט. איכות ההרכבה טובה, רשימת האבזור נאה גם אם לא שופעת. הנדסת האנוש טובה ברובה.
מלפנים המרחב נדיב והמושבים נוחים למדי. מאחור המרחב נאה ביחס לגודלה הפיזי של המכונית. לתא המטען נפח מספק בהחלט לצרכים יום-יומיים (255 ל'), אך סף ההטענה מעט גבוה.
-
מנוע וביצועים
המנוע הוא בנזין אטמוספרי, בנפח 1.2 ליטר עם 84 כ"ס. הביצועים חלשים מאוד עם תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-15.7 שניות.
תיבת ההילוכים הרובוטית החד-מצמדית, איטית בפעולתה, ובהילוכים הנמוכים ההשהיה בשילוב ההילוכים ארוכה מאוד, ולא נעימה.
-
נוחות והתנהגות
לפיקנטו בולמי זעזועים נוקשים אך פעולתם מרוסנת. נוחות הנסיעה שאינה מצטיינת במהירויות נמוכות, משתפרת ככל שהמהירות עולה, אך גם אז אינה מצטיינת. רעשי הכביש והרוח בולטים.
התנהגות הכביש נאותה ונוסכת ביטחון, לא מעט בזכות אותם בולמים נוקשים ובלמים שמתפקדים היטב גם בעומס.
-
תמורה למחיר
יש המון רמות גימור בתמחור תחרותי, ומלבד יחידת הכוח מדובר במכונית איכותית ביחס לסגמנט - כך שהתמורה טובה.
-
גרסאות ורמות גימור
בישראל הפיקנטו מוצעת רק עם יחידת כוח אחת: בנזין אטמוספרי, 1.2 ליטר שמפיק 84 כ"ס ומשודך לתיבה רובוטית חד-מצמדית עם חמישה הילוכים.
הפיקנטו משווקת בארבע רמות גימור: 'LX' שמיועדת לציי רכב, 'EX' מעליה, 'GT ליין' עם סממנים ספורטיביים, ורמת 'X ליין', עם סממני רכב פנאי.
רמת הגימור הבסיסית, LX, כוללת מולטימדיה "8, שקע USB, דיבורית בלוטות', שליטה מההגה, חישוקי "15 ועוד.
רמת גימור EX מוסיפה לרשימה בקרת אקלים דיגיטלית, ציפוי עור להגה ולידית ההילוכים, מפתח חכם, חיישני חניה מקוריים, שמשות כהות ועוד.
רמת X ליין כוללת בנוסף ריפוד דמוי עור וקיפול חשמלי למראות הצד, ואילו רמת GT ליין כוללת גם גג שמש חשמלי.
-
בטיחות
ארגון יורו NCAP, פרסם את תוצאות מבחני הריסוק של קיה פיקנטו ב-2017 והעניק למכונית ציון של 4 כוכבי בטיחות. מאז מאי 2020 המבחן מחמיר יותר בנוגע לפגיעת החזית ופגיעת הצד, וגם כולל בדיקת יעילות מערכות הבטיחות האקטיביות. במבחן החדש, האחות יונדאי i10 קיבלה ציון של 3 כוכבי בטיחות.
מפרט הבטיחות כולל תיקון סטייה מנתיב ובלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל.
-
צריכת דלק
הצד החיובי של יחידת הכוח המחודשת הוא צריכת הדלק, ובתוואי תובעני של מבחן דרכים הושג נתון מצוין של 16.3 ק"מ לליטר.
-
מה חדש בקיה פיקנטו 2023
ביולי 2023 קיה חשפה מתיחת פנים שנייה לפיקנטו; במהלך העדכון המכונית הקטנה זכתה לעיצוב חזית חדש ומרשים, בתוספת טכנולוגיה משופרת ומערכות בטיחות משודרגות - כולל אופציה לבקרת שיוט אדפטיבית, שמירה על מרכז נתיב ועמעום אורות אוטומטי.
שיווק בישראל מתוכנן ל-2024. המחירים צפויים להתייקר במעט, כאשר בקוריאה הדגם המעודכן יקר ב-7 עד 8 אחוזים מקודמו.
-
סיכום
מכונית מיני מוצלחת, שנפגעת מתיבת הילוכים לא מעודנת וביצועים חלשים.