קיה סלטוס 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בהיררכיה של קיה, סלטוס מתמקם מעל לסטוניק, לצד אקסיד ונירו ומתחת לספורטאז'. נירו מאגף את הפן החשמלי/היברידי, אקסיד את תחום הקרוסאוברים הדינמיים והמעוצבים שמיועד לאירופה, וסלטוס עם מראה יותר רבועי, את אותו התחום בשוקי המזרח הגדולים והמתפתחים (הודו וסין) וגם צפון אמריקה. אלינו הוא הגיע באוגוסט 2020 ובכך הפכה ישראל למדינה הראשונה והיחידה בעולם (בינתיים), בה מוצעים גם אקסיד, וגם סלטוס זה לצד זה. השנה לא השתנה דבר בדגם שממשיך כרגיל.
סלטוס מבוסס על פלטפורמת הסופרמיני העדכנית בקונצרן יונדאי קיה (שמשרתת את קיה ריו, יונדאי קונה, יונדאי וניו ודגמים נוספים). ממדיו דומים לאלה של אקסיד פרט לגובה ולמרווח הגחון הגבוהים יותר בסלטוס ליצירת מראה אחר.
הוא מוצע בישראל עם יחידת כוח אחת: בנזין אטמוספרי, 2.0 ליטר, 149 כ"ס בשידוך לתיבה אוטומטית רציפה וההנעה קדמית. יש שתי רמות גימור: 'אורבן', שפונה בעיקר לציי רכב ורמת 'EX' שמיועדת לשוק הפרטי. פרטים על רמות הגימור ניתן לראות בדף דגם 2020.
מפרט הבטיחות בשתי רמות הגימור זהה וכולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב עם שמירה על המרכז, עמעום אורות אוטומטי והתרעת עייפות נהג. בולטים בחסרונם התרעה על רכב בשטח מת, ובקרת שיוט אדפטיבית.
-
עיצוב ונוכחות
המראה החיצוני של קיה סלטוס 2021 רבוע, גבוה, עם חזית רבת נוכחות. יחד עם מרווח גחון גבוה, ומשוקפי העמסה על הגג, מושג דימוי השטח הרצוי והשונה מזה של נירו ואקסיד בעלי הממדים הדומים.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב סביבת הנהג מכובד, איכות החומרים סבירה לקטגוריה והאבזור עשיר למדי. הנדסת האנוש טובה, אם כי הממדים הגדולים של הקונסולה המרכזית יפריעו לברך ימין של נהג גבוה.
מלפנים המרחב ראוי, המושבים נוחים ותנוחת הנהיגה גבוהה כנדרש מרכב פנאי. מאחור הכניסה גדולה ונוחה, המרחב מספק, המושבים נוחים וגם יש פתחי מיזוג (יתרון ביחס למתחרים). תא המטען מהגדולים בקבוצה.
 
-
מנוע וביצועים
עם 149 כ"ס יחידת הכוח הזו מספקת ביצועים טובים מאוד, גם אם פחות זריזים ממתחריו עם מנועי הטורבו. תיבת ההילוכים הרציפה יעילה, וכשהדוושה ברצפה היא מדמה בפעולתה תיבה אוטומטית-פלנטרית עם "כאילו" החלפת הילוכים. החיסרון היחסי הוא צריכת דלק שמעט מתחת לממוצע הסגמנט עם 11 ק"מ/ל'.
-
נוחות והתנהגות
פעולת המנוע המעודנת משתלבת עם הכיול הרך של המתלים ליצירת התנהלות נינוחה ונוחות נסיעה טובה מאוד כמעט תמיד. המקום היחיד הטעון שיפור הוא התמודדות עם שברים גדולים או תיקונים גדולים וחדים. נוחות הנסיעה הטובה גם נשמרת בנסיעת שבילים. גם בידוד הרעשים מוצלח כך שסה"כ מתקבל רכב נעים מאוד לנסיעה. היכולת הדינמית טובה.
-
תמורה למחיר
סלטוס מנסה לשחזר את המהפכה שעשה ספורטאז‘ בזמנו. הוא מרווח, שימושי, מאובזר, יעיל וחסכוני. התמורה גבוהה ובזכות כל אלה אנחנו הענקנו לו את תואר 'אוטו השנה 2021 בקטגוריית קניית השנה'.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה EX 2 ליטר עם כ-3200 יחידות.
אחריה גרסת אורבן 2 ליטר עם כ-350 יחידות.
 
-
מה חדש בקיה סלטוס 2021
אין שינויים בדגם בשנה זו.
-
סיכום
הופעה מרשימה, אבזור עשיר, נוחות נסיעה טובה, ביצועים טובים ובמחיר תחרותי.