קיה סורנטו 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2015 נחת בישראל דור חדש לקיה סורנטו, הגדול משמעותית מקודמו, כמו גם מיונדאי סנטה פה החולק עימו מכלולים. קיה סורנטו 2016 הוצע עם שני מנועים: בנזין אטמוספרי בנפח 2.4 ליטר המפיק 188 כ"ס ודיזל 2.2 ליטר המייצר 200 כ״ס. בארץ נמכר הסורנטו רק עם תיבה אוטומטית שישה הילוכים. מנוע הבנזין שווק עם אופציה להנעה קדמית או כפולה, בעוד מנוע הדיזל שודך לכפולה בלבד.
שלוש רמות גימור הוצעו ללקוחות: גרסת הכניסה, 'אורבן' – בנזין, הנעה קדמית, שבעה מושבים – כוללת תאורה עוקבת פנייה, בקרת אקלים מפוצלת, פתיחת תא מטען חשמלית, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מערכת מולטימדיה וחישוקים קלים בקוטר 17". מעליה שווקה רמת הגימור 'EX' שכוללת בנוסף ריפוד עור למושבים, תאורת לד-יום וגג שמש.
גרסת הבנזין כפולת ההנעה נמכרה ברמת הגימור הבכירה, 'פרמיום', שמוסיפה לכל הנ"ל גם כוונון חשמלי למושב הנהג, פנסי קסנון בחזית, הנעה ללא מפתח, חיישני גשם וחישוקים קלים בקוטר 18".
גרסת הדיזל שווקה רק ברמת האבזור הגבוהה ביותר.
-
עיצוב ונוכחות
קיה סורנטו 2016 הוא רכב נאה שממדיו נכבדים וקשה להתעלם מנוכחותו - אבל הרושם מתבסס בעיקר על ממדים ולא נובע מעיצוב מקורי או ייחודי.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים אוורירי מאוד לתחושה, איכות הבנייה והחומרים טובה והמרחב מצוין - כולל בשורה השלישית, שתתאים גם לילדים בגיל עשרה. כמוקובל בקטגוריה, כאשר כל המושבים בשימוש, תא המטען קטן.
-
מנוע וביצועים
המנוע (2.4 ל', אוט', הנעה קדמית) מקבל את רוב כוחו בסל"ד גבוה וברוב המקרים תיבת ההילוכים נעימה. צריכת הדלק הממוצעת היא כ-10 ק"מ. מנוע הדיזל חזק, חסכוני ומומלץ יותר - אך גרסה זו יקרה משמעותית.
-
נוחות והתנהגות
איכות הנסיעה הכוללת נעימה ונינוחה. יחידת ההנעה שקטה, רעשי הרוח זניחים ורק רעשי הכביש נוכחים למדי. ההגה הקליל פוגע ביכולת הדינאמית, ששומרת על ציון סביר בזכות תחושה בוטחת ויציבה.
-
תמורה למחיר
התמורה למחיר טובה מאוד. המחיר אמנם גבוה יחסית למובילי המכירות (אאוטלנדר, אקס טרייל) אבל סורנטו גדול וחזק מהם משמעותית.
-
סיכום
רכב פנאי מוצלח.