לקסוס NX 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
הדור הראשון של לקסוס NX, רכב הפנאי הקומפקטי של מותג הפרמיום היפני, הוצג בשנת 2014 וזכה להצלחת מכירות נאה. ב-2021 נחשף הדור השני אשר מבוסס על הרצפה המודולרית של טויוטה, TNGA, וכקודמו חולק את אותו בסיס ומכלולים עם ראב4.
לקסוס NX מציג ממדים גדולים במעט מקודמו, והעיצוב פחות דרמטי ויותר בוגר ואלגנטי. עם זאת, עדיין תמצאו בו את הסבכה העצומה שמשמרת את קווי "שעון החול" וכך גם את שלל כונסי האוויר הגדולים.
לקסוס NX מוצע בישראל עם שתי חטיבות כוח היברידיות. 350h מצוידת במנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר, ובשילוב מנוע חשמלי מנפקת הספק משולב של 244 כ"ס. אל המנוע משודכת תיבת הילוכים שמוגדרת על-ידי טויוטה כרציפה, וגרסה זו מוצעת בהנעה קדמית או בכפולה.
בפסגת ההיצע גרסת 450h+ היברידית נטענת (פלאג-אין). ההספק הכולל עומד על 309 כ"ס וההנעה כפולה. לסוללה 18.1 קוט"ש וטווח הנסיעה המוצהר בחשמל הוא כ-70 קילומטרים.
-
עיצוב ונוכחות
עיצובו הכללי של NX החדש מציג אבולוציה זהירה לזו של הדור היוצא. התוצאה נאה למדי.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג כוללת במרכזה מסך מגודל (14 אינץ') למערכת המולטימדיה השולטת על מרבית מערכות הרכב. לוח המחוונים קטן ולא מרשים למראה. איכות החומרים גבוהה וכך גם ההרכבה והגימור.
הנדסת האנוש אינה מוצלחת במיוחד, תפעול המערכות מעט מסורבל ונדרש להתרגל לתפעול ידיות הדלתות הייחודי.
המרחב מלפנים נאות, אולם הגג הנמוך עשוי להפריע לגבוהים. מושב הנהג לא מצטיין.
המרחב מאחור סביר ביחס לסגמנט הפנאי הקומפקטי, קטן משמעותית מאשר כלים כמו Q5 אליהם לקסוס מתייחסת כמתחרים.
תא המטען גדול ושימושי.
-
מנוע וביצועים
לגרסה ההיברידית כפולת ההנעה שנבחנה (244 כ"ס) ביצועים טובים מאוד במהירויות נמוכות ובינוניות, פחות מרשימים ככל שהמהירות עולה. לגרסת הפלאג-אין (309 כ"ס) ביצועים טובים יותר כמובן, אך הפער לא גדול כפי שרומזים הנתונים.
במצב החשמלי גרסת הפלאג-אין מציעה ביצועים נאותים אך לא הרבה מעבר לכך, וגם בלחיצה מלאה על המצערת יקח זמן עד שה-NX יגייס את מנוע הבנזין.
בשני המקרים מנוע הבנזין רועש וגס בסל"ד גבוה והעסק אינו נינוח מספיק.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה ומדובר ברכב נעים למדי לנסיעה. הכיול הבסיסי אינו רך מדי, אך הוא מצליח לטפל במרבית השיבושים בצורה נאותה.
לכך מוסיף NX בידוד רעשי רוח וכביש טובים, כאשר רק צליל המנוע הבולט בעומס מפריע לאווירה הכללית הנינוחה.
התנהגות הכביש טובה ועדיפה בגרסה ההיברידית הרגילה. לגרסת הפלאג-אין עודף משקל וזה מורגש.
-
תמורה למחיר
ה-NX מציע תמורה טובה למחיר. הוא מאובזר, מבצע ואיכותי. גרסת 350h משתלמת יותר לטעמנו מהגרסה הבכירה.
-
גרסאות ורמות גימור
גרסה 350h מוצעת ברמות הגימור 'קיושו' (Kyushu) ו'הדורי' (Hadori); לראשונה, בין השאר, תאורת לד, מצלמות היקפיות, תפעול חשמלי לדלת האחורית, למושבים הקדמיים ולגלגל ההגה; ברמת הגימור 'הדורי', בנוסף, אוורור למושבים הקדמיים, זיכרונות למושב הנהג וגג פנורמי.
גרסת 450h+ מוצעת באותן רמות גימור, ובנוסף גם ב-'F ספורט'. רמת גימור זו מוצעת עם מפרט טכני משופר הכולל שליטה אלקטרונית בבולמי הזעזועים, תאורת לד אדפטיבית, מושבי ספורט, תצוגה עילית ועוד.
-
בטיחות
לקסוס NX נבדק במבחן הריסוק של יורו NCAP בשנת 2022 וזכה לציון של 5 כוכבים, עם 91% בהגנת מבוגרים, 87% בהגנת ילדים, 83% בהגנת הולכי רגל ו-91% על תפקוד מערכות בטיחות.
אבזור הבטיחות התקני כולל, בין השאר, זיהוי תנועה חוצה בצמתים עם בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב הנסיעה ובקרת שיוט אדפטיבית המתאימה עצמה גם לתנאי הדרך.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק טובה ועמדה על 11-12.5 ק"מ לליטר בשתי הגרסאות במבחני הדרכים, וכ-14-15 ק"מ לליטר בשיוט.
-
טווח נסיעה
טווח הנסיעה החשמלי שנמדד בגרסת הפלאג-אין עמד על כ-45 ק"מ.
-
סיכום
מהטובים בסגמנט.