לקסוס NX - אוטו 

לקסוס NX מידע כללי

קטגוריה: פנאי/שטח יוקרה
גירסה מומלצת:
17.5 ק"מ / ליטר
שנת השקה: 2022

לקסוס NX יתרונות וחסרונות

יתרונות איכות, אבזור, צריכת דלק, נוחות נסיעה, ביצועים ב-PHEV
חסרונות מרחב, הנדסת אנוש, עידון יחידת הנעה
בשורה התחתונה מהטובים בסגמנט הפנאי-פרימיום

לקסוס NX 2025 חוות דעת

נבדק על ידי שגב אלעד
  • רקע כללי

    הדור הראשון של לקסוס NX, רכב הפנאי הקומפקטי של מותג הפרמיום היפני, הוצג בשנת 2014 וזכה להצלחת מכירות נאה. ב-2021 נחשף הדור השני אשר מבוסס על הרצפה המודולרית של טויוטה, TNGA, וכקודמו חולק את אותו בסיס ומכלולים עם ראב4.

    לקסוס NX מציג ממדים גדולים במעט מקודמו, והעיצוב פחות דרמטי ויותר בוגר ואלגנטי. עם זאת, עדיין תמצאו בו את הסבכה העצומה שמשמרת את קווי "שעון החול" וכך גם את שלל כונסי האוויר הגדולים.

    לקסוס NX מוצע בישראל עם שתי חטיבות כוח היברידיות. 350h מצוידת במנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר, ובשילוב מנוע חשמלי מנפקת הספק משולב של 244 כ"ס. אל המנוע משודכת תיבת הילוכים שמוגדרת על-ידי טויוטה כרציפה, וגרסה זו מוצעת בהנעה קדמית או בכפולה.

    בפסגת ההיצע גרסת 450h+ היברידית נטענת (פלאג-אין). ההספק הכולל עומד על 309 כ"ס וההנעה כפולה. לסוללה 18.1 קוט"ש וטווח הנסיעה המוצהר בחשמל הוא כ-70 קילומטרים.

  • עיצוב ונוכחות

    עיצובו הכללי של NX החדש מציג אבולוציה זהירה לזו של הדור היוצא. התוצאה נאה למדי.

  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג כוללת במרכזה מסך מגודל (14 אינץ') למערכת המולטימדיה השולטת על מרבית מערכות הרכב. לוח המחוונים קטן ולא מרשים למראה. איכות החומרים גבוהה וכך גם ההרכבה והגימור.

    הנדסת האנוש אינה מוצלחת במיוחד, תפעול המערכות מעט מסורבל ונדרש להתרגל לתפעול ידיות הדלתות הייחודי.

    המרחב מלפנים נאות, אולם הגג הנמוך עשוי להפריע לגבוהים. מושב הנהג לא מצטיין.

    המרחב מאחור סביר ביחס לסגמנט הפנאי הקומפקטי, קטן משמעותית מאשר כלים כמו Q5 אליהם לקסוס מתייחסת כמתחרים.

    תא המטען גדול ושימושי.

  • מנוע וביצועים

    לגרסה ההיברידית כפולת ההנעה שנבחנה (244 כ"ס) ביצועים טובים מאוד במהירויות נמוכות ובינוניות, פחות מרשימים ככל שהמהירות עולה. לגרסת הפלאג-אין (309 כ"ס) ביצועים טובים יותר כמובן, אך הפער לא גדול כפי שרומזים הנתונים.

    במצב החשמלי גרסת הפלאג-אין מציעה ביצועים נאותים אך לא הרבה מעבר לכך, וגם בלחיצה מלאה על המצערת יקח זמן עד שה-NX יגייס את מנוע הבנזין.

    בשני המקרים מנוע הבנזין רועש וגס בסל"ד גבוה והעסק אינו נינוח מספיק.

  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה טובה ומדובר ברכב נעים למדי לנסיעה. הכיול הבסיסי אינו רך מדי, אך הוא מצליח לטפל במרבית השיבושים בצורה נאותה.

    לכך מוסיף NX בידוד רעשי רוח וכביש טובים, כאשר רק צליל המנוע הבולט בעומס מפריע לאווירה הכללית הנינוחה.

    התנהגות הכביש טובה ועדיפה בגרסה ההיברידית הרגילה. לגרסת הפלאג-אין עודף משקל וזה מורגש.

  • תמורה למחיר

    ה-NX מציע תמורה טובה למחיר. הוא מאובזר, מבצע ואיכותי. גרסת 350h משתלמת יותר לטעמנו מהגרסה הבכירה.

  • גרסאות ורמות גימור

    גרסה 350h מוצעת ברמות הגימור 'קיושו' (Kyushu) ו'הדורי' (Hadori); לראשונה, בין השאר, תאורת לד, מצלמות היקפיות, תפעול חשמלי לדלת האחורית, למושבים הקדמיים ולגלגל ההגה; ברמת הגימור 'הדורי', בנוסף, אוורור למושבים הקדמיים, זיכרונות למושב הנהג וגג פנורמי.

    גרסת 450h+ מוצעת באותן רמות גימור, ובנוסף גם ב-'F ספורט'. רמת גימור זו מוצעת עם מפרט טכני משופר הכולל שליטה אלקטרונית בבולמי הזעזועים, תאורת לד אדפטיבית, מושבי ספורט, תצוגה עילית ועוד.

  • בטיחות

    לקסוס NX נבדק במבחן הריסוק של יורו NCAP בשנת 2022 וזכה לציון של 5 כוכבים, עם 91% בהגנת מבוגרים, 87% בהגנת ילדים, 83% בהגנת הולכי רגל ו-91% על תפקוד מערכות בטיחות.

    אבזור הבטיחות התקני כולל, בין השאר, זיהוי תנועה חוצה בצמתים עם בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב הנסיעה ובקרת שיוט אדפטיבית המתאימה עצמה גם לתנאי הדרך.

  • צריכת דלק

    צריכת הדלק טובה ועמדה על 11-12.5 ק"מ לליטר בשתי הגרסאות במבחני הדרכים, וכ-14-15 ק"מ לליטר בשיוט.

  • טווח נסיעה

    טווח הנסיעה החשמלי שנמדד בגרסת הפלאג-אין עמד על כ-45 ק"מ.

  • סיכום

    מהטובים בסגמנט.

לקסוס NX גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג לקסוס NX

כתבות ומבחני דרכים לקסוס NX

ציון ותגובת גולשים

ברשותך לקסוס NX?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

1
  • כרים מ

    האוטו שלי

    לקסוס NX 350h אוט', 2.5 ל' היברידי, Kyushu, 2x4
    מודל: 2025 - 2025

    תאריך: 14.10.2024

    היה לי את הרכב במשך שבועיים בחופשה בחו"ל(בארץ יש לי סרס5 4X4). גרסא 450h+ עם כל התוספות. לא השתמשתי במנוע החשמלי כמעט בכלל ב~3000 ק"מ שעשיתי. הרכב יושב ממש טוב על הכביש והכיול מעולה. אפשר לנהוג בו במהירות ללא גלגול. גם הכסאות טובים. הוא בסדר מבחינת כח אבל בגלל הגיר הרציף, הוא

    ממש רועש כשלוחצים על הגז, וזאת נקודה מאד קריטית מבחינתי. הכושר שלו להסתובב לא טוב. צריך הרבה רוורסים בשביל פרסה או פחות אפילו. התצוגה העילית ומערכת שמירת הנתיב ובקרת השיוט האדפטיבית כולל זחילה בפקקים פשוט נהדרים. אהבתי גם את ההתראות לגבי רכב חוצה מאחור והיכולת לבלום אוטונומית. מצלמות הרוורס וה360 לא משהו והם מיד נכבות ברגע שעוברים לD (בסרס הם נשארות כמה שניות וזה עוזר כשרוצים לחנות). ידיות הרכב שמשתמשות בכפתור הן זוועה! אני טכנולוג, וגם אחרי שבועיים לא הצלחתי להבין אותן. הרבה פעמים לא הצלחתי לא אני ולא הנוסעים לפתוח את הדלתות. תא מטען טוב: היינו ביום האחרון עם הרבה מזוודות, אז עם שיחרור הכסאות האחוריים והטייתן בכמה דרגות הצלחנו להכניס 3 מזוודות גדולות ואחת בינונית. במחיר הזה, ובמיוחד כשאני משווה לרכב שלי שעולה לפחות 100,000שקל פחות, לא הייתי קונה את הרכב הזה. (ציון האמינות והשירות למטה הוא לא רלוונטי כי הוא היה שכור)

    ?האם היית קונה את הרכב שוב לא

    כמה זמן הרכב ברשותך: 0

    צריכת דלק ממוצעת: 0 ק״מ לליטר

לקסוס NX מתחרים

מתקדמים לרכב הבא? זה הרגע לקבלת הצעת הלוואה בתנאים מעולים ממימון ישיר
auto image
כמה פרטים ונחזור אליך עם הצעת מימון בהחזר חודשי מותאם עבורך*

המידע שהנני מוסר/ת נמסר מרצוני, יישמר במאגרי המידע של מימון ישיר וישמש אותה בהתאם לתקנון ולמדיניות הפרטיות

יש אישור לשלוח הצעות שיווקיות ודיוור כולל דיוור אלקטרוני, SMS ו- WhatsApp מאת מימון ישיר והמותגים הפועלים תחתיה

בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.9%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.

5