לקסוס RX 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
לקסוס RX נחשף לראשונה במאי 2022 וזהו הדור החמישי של הדגם. מדובר ברכב פנאי בינוני (D-SUV) גדול מידות העושה שימוש בדור העדכני של פלטפורמת GA של היצרנית בגרסה K אותה הוא חולק עם דגמי NX ו-ES של לקסוס ודגמים נוספים מבית טויוטה (קאמרי, היילנדר).
מידותיו החיצוניות כמעט שלא השתנו ועדין מדובר ברכב גדול למדי – 489 ס"מ לאורך, 192 ס"מ לרוחב וגובה של כמעט 170 ס"מ. בסיס הגלגלים התארך ב-6 ס"מ לנתון של 285 ס"מ סה"כ.
השימוש בפלטפורמה החדשה אפשרה למהנדסי לקסוס להנמיך את מרכז הכובד ב-1.5 ס"מ ולהפחית את משקל הדגם בכ-90 ק"ג בהתאם לגרסה.
היצע יחידות ההנעה מגוון למדי וכולו מחושמל – זהו הדור הראשון של הדגם שיוצע רק עם יחידות הנעה היברידיות, רגילות או נטענות.
ההיצע מתחיל עם גרסת 350h המשלבת בין מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.5 ל' לשני מנועים חשמליים (הנעה כפולה) להספק משולב של 250 כ"ס ובראש ההיצע ההיברידי ובכלל גרסת 500h בעלת מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.4 ל' ושני מנועלים חשמליים המפיקים יחדיו 371 כ"ס.
לגרסת ההיברידית-נטענת – 450h+ – הספק של 309 כ"ס, סוללת 18.1 קוט"ש וטווח נסיעה חשמלי מירבי של 67 ק"מ.
השיווק בישראל החל בדצמבר 2022.
-
עיצוב ונוכחות
הדור החדש נראה כמו אבולוציה לדור היוצא, אך בזכות פרופורציות טובות יותר ואלמנטי עיצוב ייחודיים התוצאה דינאמית ומוצלחת מבעבר.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג עשירה מאוד בהופעתה – יש שפע של חומרים, מרקמים, אלמנטי עיצוב וצבעים המייצרים יחד אווירה מאוד מושקעת ומיוחדת. איכות החומרים גבוהה מאוד, הגימור טוב וההרכבה הדוקה.
הצג הגדול במרכז (14 אינץ') נאה אך מסורבל לתפעול ומעט איטי בתגובותיו. בכלל, הנדסת האנוש טעונה שיפור.
תנוחת הנהיגה גבוהה אך לא הייתה נוחה לכל הבוחנים.
המרחב בשורה השניה מצוין בכל מדד.
תא המטען גדול למדי (461 ל') ובעל מבנה שימושי.
-
מנוע וביצועים
לגרסת 450h+ ההיברידית-נטענת שנבחנה (309 כ"ס) ביצועים טובים למדי. היציאה מהמקום ותאוצות הביניים במהירויות נמוכות טובות מאוד. ככל שעולה המהירות הקצב דועך באופן מורגש, ובכל מקרה המנוע נשמע מדי. במצב החשמלי הביצועים מספקים בנהיגה יום-יומית נינוחה.
גרסת 500h מציעה ביצועים טובים יותר אם כי לא בפער משמעותי, אולם התחושה שונה ו"שרירית" יותר. גם הצליל ערב יותר לאוזן.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בעיר טובה – המתלים מתמודדים היטב עם מרבית השיבושים והפגמים, גם אם במעבר על פסי האטה המרכב לא תמיד מרוסן דיו. מחוץ לעיר הנוחות טובה ממש.
בנוסף, בידוד רעשים ברמה טובה מייצר רכב נעים מאוד לנסיעות ארוכות.
היכולת הדינאמית של RX החדש טובה משל הדור היוצא, וטובה למדי בפני עצמה.
-
תמורה למחיר
מחירו אינו נמוך, אך ביחס לכלים בעלי יכולות מקבילים במותגי יוקרה התמורה טובה מאוד.
-
גרסאות ורמות גימור
לקסוס RX 2024 משווק בישראל בשלוש גרסאות – 350h היברידית (250 כ"ס), 450h+ היברידית-נטענת (309 כ"ס) ו-500h טורבו-היברידית (371 כ"ס) – ובארבע רמות גימור.
רמת 'קיושו' (350h) כוללת חישוקי "19, גג זכוכית, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושב הנהג, מולטימדיה עם צג "14 כולל אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, בקרת אקלים תלת-אזורית, מחוונים מוקרנים, ריפוד דמוי-עור.
רמת 'הדורי' (350h ו-450h+) מוסיפה חישוקי "21, גג זכוכית גדול יותר, מצלמות היקפיות, תפעול חשמלי ואוורור בשני המושבים הקדמיים, תאורת אווירה, ריפוד עור ועוד.
רמת 'טאקומי' (450h+) מוסיפה בולמים נשלטים אלקטרונית, תאורת לד אדפטיבית, תצוגה עילית, מראה המקרינה תמונת מצלמה אחורית, מערכת שמע של מרק לווינסון, אוורור למושבים האחוריים ועוד.
גרסת 500h מוצעת רק ב-'F-ספורט' המוסיפה בעיקר פרטי עיצוב ייחודיים בחוץ ובפנים.
-
בטיחות
לקסוס RX 2024 החדש נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2022 וקיבל דירוג של 5 כוכבים עם ציון של 90% בהגנה על מבוגרים, 87% בהגנה על ילדים ו-89% בהגנה על הולכי רגל.
היצע מערכות הבטיחות רחב במיוחד וכולל לא פחות מ-12 כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית עם יכולות זיהוי משופרות, ניטור היקפי של שטחים מתים, תיקון סטייה מנתיב ושמירה על הרכב במרכזו ואפילו מעבר נתיב אוטונומי
-
צריכת דלק
צריכת הדלק של 450h+ (היברידית-נטענת) עמדה על 10 ק"מ לליטר בממוצע ללא החלק החשמלי (11.2 ק"מ לליטר עם). בנהיגה מתונה מאוד כיסינו כ-15 ק"מ לליטר.
לגרסת 500h צריכת דלק ממוצעת של 8.2 ק"מ לליטר במבחן הדרכים שלנו וכ-11.4 ק"מ לליטר בשיוט.
 
-
טווח נסיעה
לגרסת 450h+ ההיברידית נטענת נמדד טווח נסיעה חשמלי של 46 ק"מ במבחן הדרכים של 'אוטו'.
-
סיכום
טוב מתמיד.