מרצדס CLA קלאס 2013-2014 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
מרצדס CLA הוצגה לראשונה בתחילת 2013, כשהיא מביאה את בשורת הקופה-4-דלתות לסגמנט הקומפקטי.
היא מבוססת על ה-A קלאס ומציעה תוספת לאורך ולנפח תא המטען.
יש לה עיצוב מושך (אם כי מדובר בעניין סובייקטיבי) ובמפגש איתה בהשקה באירופה נוכחנו לגלות תא נוסעים מעט צפוף ויכולת דינאמית טובה.
באוגוסט 2013 נחתה ה-CLA בארץ עם גרסאות הטורבו-בנזין השונות (1.6 ליטר ו-2.0 ליטר, ברמות הספק שונות) אשר משודכות כולן, למעט אחת (ידנית 6 הילוכים), לתיבה דו-מצמדית בעלת 7 הילוכים.
עם מחירים שקרובים יותר ל-A מאשר ל-C קלאס הגדולה ממנה, מהווה ה-CLA אפשרות מעניינת עבור לקוחות המעוניינים בכרטיס כניסה לתחום הפרמיום.
-
עיצוב ונוכחות
ל-CLA עיצוב קופה 4 דלתות ייחודי בסגמנט ונאה לעין. מדובר במכונית מרשימה ומושכת למראה - במיוחד בגרסאות המאובזרות.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מעוצב למשעי ומאובזר למדי כבר בגרסאות הבסיס (למעט חסרון תמוה של בקרת אקלים - בכל רמות הגימור), אך מפרטי האבזור המשודרגים מצריכים תוספת משמעותית למחיר.
 
מעבר לכך, איכות החומרים בתא הנוסעים מאכזבת ביחס למחיר ולמיצוב.
 
מרווח הפנים מדוד; אמנם מרווח הברכיים, מלפנים ומאחור, מספק - אולם מרווח הראש מוגבל למדי, במיוחד מאחור.
 
תא המטען נדיב בנפח, אולם בעל פתח צר יחסית.
-
מנוע וביצועים
יחידת ההנעה שנבחנה (1.6 ליטר, 156 כ"ס , תיבה רובוטית דו-מצמדית) התגלתה כזריזה וחסכונית (12.5 ק"מ לליטר בממוצע).
 
אופייה של תיבת ההילוכים נעים מהמקובל, אולם היא מעט איטית בתגובותיה - נושא שבא לידי ביטוי בהשתהות בהורדת הילוכים, כמו גם בזמן תמרוני חנייה.
-
נוחות והתנהגות
יכולת הבידוד מפני הדרך לא מוצלחת, במיוחד בגרסאות המהודרות עם הצמיגים נמוכי-החתך.
 
לצד זאת, יכולת הבידוד של רעשי המנוע והכביש טובה. בכביש המפותל ניתן לייצר קצב מהיר, הודות לריסון המתלים ולצמיגים הבשרניים - אבל אין מדובר בהתנהגות ספורטיבית או מלהיבה במיוחד.
-
תמורה למחיר
ה-CLA מהווה כרטיס כניסה לעולם הפרימיום, עם אפקט הגעה מרשים ומחיר נגיש יחסית.
 
יחד עם זאת, הוספת חבילות האבזור - שהן אלו שנותנו ל-CLA את הברק הייחודי, מייקרות את המחיר באופן ניכר המציב את ה-CLA אל מול מתחרות עדיפות מסגמנט המהנלים-פרימיום, כולל אחות מבית (C קלאס).
-
סיכום
רק אם חייבים קופה 4 דלתות.