מרצדס CLA קלאס 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
במרץ 2020 הרחיבה מרצדס את היצע מכוניות הכלאיים הנטענות משקע (או PHEV בקיצור) של משפחת A קלאס, עם גרסאות היברידיות לסדאן-קופה (CLA) ולסטיישן-קופה (CLA שוטינג ברייק).
ל-CLA הנטענת מצברי ליתיום-יון בעלי קיבולת של 15.6 קילוואט-שעה; טעינת המצברים מ-10 ל-100% אורכת שעה ו-45 דקות ממטען ביתי (AC), או חצי שעה מ-10 ל-80% באמצעות עמדה מהירה (DC).
הגרסאות החדשות מצוידות במנוע טורבו-בנזין (1.3 ליטר) לו מסייע מנוע חשמלי, ויחד הנעת הכלאיים מפיקה 218 כ"ס ו-45..9 קג"מ ומניעה את הגלגלים הקדמיים בסיוע תיבת שמונה הילוכים אוטומטית.
הביצועים: 6.7 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 240 קמ"ש ב-CLA הרגילה (כאשר השוטינג ברייק איטית במקצת). הטווח החשמלי עומד על 71 ק"מ.
כדי לצמצם את הפגיעה בחלל הפנים הוחלף המתלה האחורי מרב-חיבורי לקורת מתח, ומערכת הפליטה קוצרה. בנוסף, נפח ההטענה ירד ב-65 ליטרים ל-395 ליטרים, נפח מיכל הדלק צומצם מ-43 ליטרים ל-35 ליטרים. המשקל עלה ב-300 ק"ג ל-1725 ק"ג (בהשוואה לזה של גרסה 180).
-
עיצוב ונוכחות
לחזית של CLA קלאס הופעה אגרסיבית בזכות החרטום הנמוך, והאחוריים משלבים בין עיצוב קופה לבין מבנה שימושי. התוצאה נאה ומרשימה.
-
תא נוסעים ומטען
פנים הרכב נראה עשיר, בעיקר ברמות הגימור הגבוהות, אולם התפעול מחייב לימוד וקצת הסתגלות – שפע אפשרויות, הרבה דרכים להגיע אליהן.
בורר ההילוכים נראה פשוט ודקיק מדי, ותיאור זה נכון גם לכיסוי גג הזכוכית. רשימת החוסרים אינה הולמת רכב כה יקר: בקרת האקלים אינה מפוצלת, אין פתחי מיזוג מאחור, אין תפעול חשמלי למושב הנוסע.
תנוחת הנהיגה הנמוכה מוצלחת, ומושב הנהג נוח למדי. הכניסה לאחור פחות נוחה מאשר בסדאן רגילה בגלל קו הגג והמושב הנמוכים. מרווח הראש מוגבל. נפח תא המטען המוקטן עדיין גדול, אך המבנה לא מספיק שימושי.
 
-
מנוע וביצועים
חטיבת הכוח ההיברידית מייצרת כאמור 218 כ"ס ו-45.9 קג"מ, צמודה לה תיבה דו-מצמדית חדשה עם 8 הילוכים, וההנעה קדמית.
כבר ביציאה מהמקום קל לגלות של-CLA הזאת הרבה כוח זמין, וניתן לאתגר את האחיזה בזינוק גם כאשר נמצאים רק במצב החשמלי. הצטרפות מנוע הבנזין לעיתים בולטת מדי לאוזן. במהירויות זחילה שילוב ההילוכים אינו תמיד חלק.
 
-
נוחות והתנהגות
תוצאות השינוי במתלה האחורי מורגשות. נוחות הנסיעה בעיר ובמהירות איטית אינה מצטיינת. נוחות הנסיעה השוטפת מחוץ לעיר טובה יותר, אבל חיבורי כביש ורצף שברים מוציאים את הרכב משלוותו. רעשי הרוח נמוכים, אך רעשי הכביש מורגשים.
אותם שינויים במתלה ובמשקל הרכב, הביאו גם לכך שגרסה זו פחות מבריקה דינמית מאשר אלה הרגילות. יכולת הבלימה טובה, אך כמקובל במכוניות היברידיות, קשה לדייק עם הדוושה.
 
-
תמורה למחיר
כמו בגרסאות אחרות בדגמים הקומפקטיים של מרצדס, גם כאן המחיר מאתגר. למרות שאין לה מתחרה ישירה, המחיר ממקם את CLA הזאת מול דגמים מקטגוריה גדולה יותר, והתוצאה אינה מחמיאה.
-
צריכת דלק
גם ללא סיוע חשמלי CLA הוא רכב חסכוני. צריכת הדלק בתוואי המבחן כאשר המנוע החשמלי בפעולה הייתה 20 ק"מ/ל', ו-14.4 ק"מ/ל' בלעדיו.
-
טווח נסיעה
הטווח החשמלי עמד בפועל על 55 ק"מ נאים.
-
מה חדש במרצדס CLA קלאס 2021
תחילת שיווק גרסה היברידית נטענת ברבעון האחרון של 2021.
-
סיכום
מרצדס CLA נראית נהדר, והגרסה ההיברידית-נטענת מביאה עימה ביצועים מצוינים, היא חסכונית מאוד ומאפשרת שימוש יום-יומי ברכב בחשמל בלבד; מנגד, נוחות הנסיעה שלה לא מצטיינת, האבזור אינו עשיר והמחיר גבוה.