מרצדס GLC קופה 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
ב-2015 הוצג רכב הפנאי הבינוני החדש של מרצדס, ה-GLC, כשהאות C מייצגת את הבסיס, מרצדס C במקרה זה. באותה שנה כבר הוצג קונספט לגרסת קופה, וב-2016 הוצג GLC קופה הסדרתי.
מרצדס GLC קופה 2016 מוצע עם המגוון העדכני של מערכות הבטיחות של מרצדס, כולל מערכת בלימה אוטונומית המזהה גם הולכי רגל ובנוסף לה גם מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב הנסיעה, מערכות התרעה על תנועה צולבת ורכב בשטחים מתים, "Pre Safe" של מרצדס ועוד.
עם תחילת שיווקו יוצע GLC קופה עם מנועי דיזל ובנזין; גרסה אחת של מנוע הדיזל, 220d, מפיקה 170 כ"ס ו-40.7 קג"מ. השנייה היא 250d עם 204 כ"ס ו-51 קג"מ.
מנוע הבנזין בגרסת 250 מנפק 211 כ"ס ו-35.6 קג"מ, וכל הגרסאות הנ״ל מצוידות במערכת ההנעה הכפולה של מרצדס ובתיבה אוטומטית בת תשעה הילוכים.
-
עיצוב ונוכחות
מלפנים זהו אותו GLC מוכר, מלבד שבכה שונה במעט (פס רוחב אחד במקום שניים ורשת בעיצוב אחר) יחד עם זנב שנראה כאילו נלקח בשלמותו מאחיו הגדול, ה-GLE קופה. אם תשאלו אותנו, לא מדובר במכונית יפה, אבל עם ההצלחה בקרב הציבור אי אפשר להתווכח.
-
תא נוסעים ומטען
רכבי ההדגמה צוידו, כרגיל, בכל טוב דפי התוספות של מרצדס ואין סוף תוספות ונגיעות שמקפיצות את תא הנוסעים בכמה רמות.
אבל גם בלי כל אלו, תא הנוסעים של ה-GLC קופה מרשים מאוד למראה. הקונסולה המרכזית, הטיפול בצבירי הכפתורים, המסך הגדול והגרפיקה שעליו – כל אלו משדרים איכות שלא קיימת אצל המתחרות הנוכחיות. במגע, כל זה מרשים קצת פחות, והתחושה היא שבמקומות מסוימים לא הקפידו מספיק.
מעבר לזה ממשיך מרצדס GLC קופה 2016 להרשים עם מושבים נוחים, מרווח מצוין מלפנים ותנוחת נהיגה טובה. מאחור נפגע מעט מרווח הראש בשל הגג המשתפל.
 
-
מנוע וביצועים
גרסת הבנזין (4 ציל', טורבו, 211 כ"ס) מציגה נתונים טובים על הנייר, אך בכביש התחושה לא מספיק נמרצת.
גרסת הדיזל (4 ציל', טורבו, 204 כ"ס), משלימה בדיוק את החסר. יש כאן 50.8 קג"מ החל ב-1600 סל"ד וזה בהחלט מורגש. זו יחידת ההנעה המתאימה לאוטו הזה. היא חסכונית יותר, כמעט ולא רועשת בהשוואה לבנזין ורק בנהיגה מהירה בכביש מפותל נוצרת תחושה שהאף כבד יותר.
 
-
נוחות והתנהגות
מערך המתלים דומה במבנה הבסיסי לזה של ה-GLC, אך גרסת הקופה מקבלת כיול ספורטיבי ונוקשה יותר. יחד עם בורר מצבי נהיגה סטנדרטי והגה בעל יחס העברה קצר יותר מאשר ב-GLC, נראה שמרצדס מבקשת להעניק ל-GLC קופה אופי קצת יותר ספורטיבי.
התוצאה היא נוחות נסיעה פחות טובה, במיוחד בגרסאות המצוידות בצמיגים גדולי חישוק ונמוכי חתך.
בכביש המפותל מרצדס GLC קופה 2016 משרה המון ביטחון, ובכל מצב נהיגה היה נטוע על הכביש ומלא אחיזה בפניות. שתי הטענות הדינאמיות העיקריות הופנו לבלמים ולתחושת ניתוק; הבלמים היו מעט לא אפקטיביים במחצית הראשונה של מהלך הדוושה, ויכול להיות שהיו פשוט עייפים ברכב ההדגמה.
 
-
תמורה למחיר
ה-GLC קופה הוא אמנם רכב מוצלח מאוד, אך הוא יקר בעשרות אלפי שקלים ממתחריו - ולאו דווקא בצדק.
-
מה חדש במרצדס GLC קופה 2016
הצגת הדגם החדש בחו״ל בתחילת 2016.
-
סיכום
ה-GLC קופה מציע מענה מאוד משכנע לצרכים של הסגמנט הזה. חבל רק שהמחיר יקר מהמקובל בקטגוריה.