ניסאן ג'וק 2022 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בנובמבר 2022 החל שיווקה של הגרסה ההיברידית החדשה e-Hybrid של ניסאן ג'וק.
לג'וק ההיברידי מנוע בנזין אטמוספרי 1.6 ליטר ושני מנועים חשמליים, וההספק המשולב הוא 143 כ"ס.
לפי ניסאן הרכב יכול לנוע עד 80% מהזמן בהנעה חשמלית בעיר.
במפרט הבטיחות של ניסאן ג'וק ההיברידי בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ועמעום אורות אוטומטי.
גרסה זו מוצעת בשתי רמות גימור המוכרות מדגמים אחרים; הבסיסית, 'אסנטה טק', כוללת תאורת לד, חישוקי "17, מפתח חכם, מולטימדיה עם צג "8 ומחוונים מוקרנים. ל'אסנטה טק TT' בנוסף, חישוקי "19, פנסי ערפל וצביעה דו-גונית.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב נראה רענן ומושך גם שלוש שנים לאחר שהוצג, והחישוקים החדשים של הגרסה ההיברידית (19 אינץ' ברמת הגימור הגבוהה שנבחנה) בהחלט מוסיפים להופעה.
 
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים דומה לזה המוכר מגרסת הבנזין, במספר הבדלים; לוח המחוונים עודכן וכולל תצוגות חדשות למערך ההיברידי (מצב טעינה, סגנון נהיגה וכו') ונוספו פקדים לשליטה על מצב הבלימה הרגנרטיבית ומעבר למצב נסיעה חשמלי - אשר לשניהם מיקום מוזר ולא נוח לתפעול.
מבחינה עיצובית, תא הנוסעים לא הכי עדכני, אבל אינטואיטיבי ואיכותי למדי, המרווח מכובד ביחס לקטגוריה ותנוחת הנהיגה גבוהה וטובה. חברי מערכת אחדים התלוננו על לוח מחוונים אנלוגי ועל מסך מולטימדיה קטן.
מערך הסוללות גוזל מעט מקום מתא המטען שנפחו בגרסה זו עומד על 354 ליטרים, 68 ליטרים פחות מאשר בגרסת הבנזין. השוני העיקרי הוא ברצפה שהוגבהה עד לקו המפתן, ואם אתם מתכוונים להכניס לשם עגלת ילדים, שווה לבדוק אם היא נכנסת לפני שמזמינים.
 
-
מנוע וביצועים
בעיר, הגרסה ההיברידית פועלת טוב מגרסת הבנזין, שסובלת מתיבה כפולת מצמד קופצנית והססנית במהירויות נמוכות. המערך ההיברידי חלק ושקוף יותר בעיר, והמומנט החשמלי המיידי מספק יותר מחץ בהאצה, אך גם הוא לא חף מבעיות; כשמנוע הבנזין מתעורר, בעיקר כשהוא קר, הוא רועש וצלילו צורם. תיבת ההילוכים לא תמיד חלקה.
בנהיגה בינעירונית מציג הג'וק ביצועים נאים וכושר עקיפה מספק ברוב התנאים, אך בעליות ארוכות הסוללה מתרוקנת, ואתם נשארים עם מנוע בנזין וביצועים עצלים.
 
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים בגרסה ההיברידית קשיח יחסית והג'וק מתקשה לסנן שיבושים גדולים כקטנים.
גם איכות הנסיעה לא מבריקה, ורעשי רוח בולטים מאוד כבר במהירות שיוט נמוכה (80-90 קמ"ש).
היכולת הדינאמית מרשימה: הג'וק מציע שליטה מצוינת במרכב, המון אחיזה ונכונות גבוהה לשנות כיוון. להגה משקל מצוין, והוא מהיר ומדויק. הבלמים ליניארים וטבעיים מהמקובל בכלים היברידיים.
בשבילים מעניק הג'וק תחושה יחסית-חסונה, אך הנוסעים יסבלו מהנסיעה הקופצנית.
 
-
תמורה למחיר
מחירו של הג'וק ההיברידי גבוה בכ-17 אלף שקלים ממחיר גרסת הבנזין המקבילה. בהתחשב במחיר הדלק הנוכחי ובנסועה הממוצעת בישראל, תצטרכו יותר מחמש שנים כדי לסגור את פער המחיר הזה בדלק שתחסכו - וזו בעיית תמורה ממנה סובלות היברידיות רבות.
למרות זאת, היינו ממליצים על הגרסה ההיברידית של הג'וק על פני ורסיית הבנזין - בעיקר בזכות יחידת הכוח החלקה והנעימה יותר.
 
-
צריכת דלק
בסיום המבחן נרשמה צריכה ממוצעת של 16 ק"מ לליטר - שזה טוב בהרבה מגרסת הבנזין (שרשמה 11 ק"מ לליטר במבחן שלנו), אך פחות חסכוני ממתחרות היברידיות דוגמת יונדאי קונה וטויוטה יאריס קרוס (שהתקרבו ל-20 ק"מ לליטר כשנבחנו).
 
-
מה חדש בניסאן ג'וק 2022
תחילת שיווק גרסה היברידית, בנובמבר 2022.
-
סיכום
הג'וק ההיברידי סובל ממספר מגרעות (שהבולטת בהן היא הנסיעה הנוקשה), אך מעניק חבילה מאוזנת ושימושית למשפחה קטנה. אך יותר מכך, כמו קודמו החלוצי הוא מציע גם קצת אופי - שזה משהו שבהחלט חסר ברוב המתחרים בקטגוריה.