ניסאן קשקאי 2023 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור השלישי של ניסאן קשקאי הושק ב-2021. הוא מבוסס על פלטפורמה חדשה, אותה הוא חולק עם מגוון דגמים עדכניים דוגמת ניסאן X-טרייל וסנטרה, רנו מגאן ומיצובישי אאוטלנדר.
ממדיו של הדור החדש צמחו בכל כיוון ביחס לקודמו וכעת הוא קרוב יותר לממדי מתחריו. למרות הגידול בממדים, קשקאי החדש קל ב-60 ק"ג מקודמו, בזכות הפלטפורמה החדשה ושימוש בחלקי מרכב קלים יותר.
בשלב ראשון הוצע קשקאי בישראל עם מנוע טורבו-בנזין 1.3 ליטר ומערך היברידי מתון של 12 וולט. המנוע מייצר 156 כ"ס ו-27.5 קג"מ, משודכת לו תיבה רציפה עם 7 יחסי העברה קבועים וההנעה קדמית.
בפברואר 2023 החל שיווקה של גרסה נוספת, e-Power ההיברידית; לגרסה זו מערך היברידי שונה מהמקובל בכך שהגלגלים מונעים רק על-ידי המנוע החשמלי, ומנוע הבנזין משמש רק כמאריך-טווח הטוען את הסוללה.
מנוע הבנזין בקשקאי, למרות שאינו מניע את הרכב, עתיר טכנולוגיה, מתקדם וחזק מהמקובל; זהו טורבו-בנזין 1.5 ליטר 3 צילינדרים בעל מהלך בוכנה משתנה המשפיע על יחס הדחיסה.
מנוע הבנזין מייצר 156 כ"ס וטוען סוללה של 2.3 קוט"ש. זו מזינה מנוע חשמלי חזק למדי המייצר 190 כ"ס ו-33.6 קג"מ.
המערכת החדשה הוסיפה למשקל הקשקאי 220 ק"ג לסך כולל הנע בין 1612 ל-1728 ק"ג לפי רמת הגימור. עוד בשינויים: רצפה אטומה לשיפור השקט בתוך הרכב, המתלים הקדמיים כוילו מחדש והאחוריים הוחלפו מקורת מתח לרב-חיבורי, מערכת הבלמים שונה וכעת היא גם רגנרטיבית.
בתא הנוסעים, כמקובל, הוחלפה הוחלף מד הסל"ד במד כוח ונוספה תצוגה זרימה של המערך ההיברידי.
-
עיצוב ונוכחות
עיצובו של הקשקאי מציג אבולוציה של הדורות הקודמים, בפרשנות עדכנית. התוצאה נאה.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מתקדם, נאה ומציע חומרים שיוצרים אווירה איכותית ונעימה. איכות ההרכבה טובה ברובה.
גם מלפנים וגם מאחור נמצא המון מקום לכל כיוון ומושבים נוחים. נפח תא המטען גדל ל-504 ליטר ברמת הגימור הבסיסית ו-490 ליטרים ברמות הגימור הבכירות - והוא נוח ושימושי.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.3 ל' טורבו והתיבה הרציפה מציעים יכולת התנהלות נעימה. עם זאת, במהירות איטית עשויה להיווצר תגובה בוטה כאשר חוזרים למצערת. גם פעולת מערך הדימום/התנעה אינה זורמת תמיד. לרוב המנוע שקט, אבל במאמץ מתמשך רעש המנוע נוכח מידי ואליו מצטרף רעש נוסף מכיוונה של התיבה שמזכירה את מוצאה הרציף.
הגרסה ההיברידית – 1.5 ל', 190 כ"ס – בעלת ביצועים עדיפים ובמהירויות נמוכות מספקת תחושת נהיגה דומה לזו של רכב חשמלי. בעומס בינוני מנוע הבנזין מעט רועש.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בינונית. בולמי הזעזועים מתקשים להתמודד עם שיבושים בינוניים וגדולים בכל מהירות ובמיוחד במהירות עירונית. הם גם חסרי ריסון בכביש גלי. בידוד רעש הכביש סביר, זה של הרוח לעיתים בולט.
היכולת הדינמית טובה, עם רכינה מדודה של המרכב בפניות. להגה משקל נכון, אך המעבר מהשטח המת במרכז למצב של הפניית גלגלים חד מדי.
-
תמורה למחיר
גרסת הבנזין של קשקאי מתומחרת באופן מקובל בסגמנט. הגרסה ההיברידית יקרה מאוד.
לטעמנו, רמת הגימור 'אסנטה טק' מציעה את האיזון הטוב ביותר בין רמת אבזור גבוהה למחיר.
-
גרסאות ורמות גימור
ניסאן קשקאי משווק בישראל בשתי גרסאות: 1.3 ל' טורבו-בנזין (156 כ"ס), היברידי-מתון, תיבה רציפה והנעה קדמית או היברידית עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ל' ומנוע חשמלי (190 כ"ס) המניע את הגלגלים הקדמיים.
ניסאן קשקאי מוצע במגוון רמות גימור:
'אסנטה' כוללת תאורת לד, חישוקי 17 אינץ', מולטימדיה 8 אינץ' עם קישוריות לאנדרואיד ואפל, מנופי העברת הילוכים מההגה, בקרת אקלים, מפתח חכם, חיישני חניה אחוריים, מצלמה ועוד.
ברמת הגימור 'אסנטה טופ' גג זכוכית פנורמי, שמשות כהות, מסילות גג ועוד.
ברמת הגימור 'אסנטה טק' מפרט בטיחות משופר עם זיהוי תנועה חוצה ומצלמות היקפיות, ובאבזור גם צג "12.3, פתחי מיזוג מאחור ומחוונים מוקרנים.
ב''טקנה' תאורה משופרת, חישוקי "19, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולמושב הנהג, תצוגה עילית, ריפוד דמוי עור, מטען אלחוטי לנייד ומערך 'פרו פיילוט' שיש בו בקרת שיוט מתקדמת יותר הכוללת שמירה על מרכז נתיב והתנהלות בפקקים.
ב'טקנה TT' הבכירה מתווסף גג בצבע שונה.
-
בטיחות
ניסאן קשקאי נבדק ביורו NCAP בשנת 2021 וקיבל דירוג של חמישה כוכבי בטיחות. ציון ההגנה על ילדים ומבוגרים גבוה (91%) וזה של מערכות הבטיחות מצוין (95%).
היצע מערכות הבטיחות עשיר וכולל כסטנדרט: בלימה אוטונומית, תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית.
רק ברמות הגימור הגבוהות ('טקנה' ומעלה) מוצעת עם מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה ומערכת לסיוע בנסיעה בפקקים.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק של גרסת הבנזין במבחן הדרכים עמדה על 10.9 ק"מ לליטר בממוצע וכ-14 ק"מ לליטר בשיוט.
לגרסה ההיברידית צריכת דלק עדיפה אך לא יוצאת דופן בתחום ההיברידי: 13.8 ק"מ לליטר בממצוע המבחן שהיה רגוע מן הרגיל.
-
מה חדש בניסאן קשקאי 2023
בפברואר 2023 החל שיווק ניסאן קשקאי e-Power, הגרסה ההיברידית של הדגם. מחיר גרסה זו גבוה באופן ניכר ביחס לרמות הגימור המקבילות עם מנוע הבנזין.
-
סיכום
רכב פנאי מוצלח ומומלץ, אך הגרסה ההיברידית יקרה מדי.