רנו קליאו 2013 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתערוכת פריז 2012 חשפה רנו את הדור הרביעי של הקליאו. הקליאו הייתה מהראשונות בקטגוריה להציע מנועים קטנים ומוגדשים, כולל מנוע 0.9 ל' טורבו (3 ציל', 90 כ"ס) וכן מנוע 1.2 ל' טורבו (4 ציל', 120 כ"ס) - כאשר ב-2015 הוצע גם מנוע 1.2 ל' אטמוספרי, כגרסת כניסה.
בישראל שווקה הקליאו עם תיבה ידנית 5 היל' (בגרסאות הבסיס) או עם תיבה דו-מצמדית (6 היל') ביתר הגרסאות (1.2 ל' טורבו).
כמו כן, ישנה אפשרות לבחור בין גרסת האצ'בק (5 דלתות) לסטיישן. בראש ההיצע נמצאת גרסת ה-RS הספורטיבית עם מנוע 1.6 ל' טורבו 200 כ"ס, אשר מוצעת רק עם תיבת הילוכים דו-מצמדית ורק במרכב 5 דלתות.
-
עיצוב ונוכחות
הקליאו היא מכונית נאה ומודרנית, עם עיצוב בולט ומרשים.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים ברנו קליאו 2015 נראה ובנוי היטב, אך עוטה חומרי דיפון פשוטים ולא נעימים למגע; המרווח מלפנים טוב בכל המדדים, אך המושב האחורי צפוף למבוגרים. תא המטען גדול יחסית.
-
מנוע וביצועים
גרסת ה-1.2 ל' טורבו מספקת ביצועים טובים, אך מעניקה תחושה פחות זריזה ממה שניתן לצפות מהנתונים על הנייר. צריכת הדלק טובה, אך לא יוצאת דופן. תיבת ההילוכים נעימה, למעט בנסיעה איטית-פקוקה - שם היא עשויה להיות מעט הססנית וקופצנית, כמקובל בתיבות כפולות מצמד.
גרסת ה-0.9 ל' טורבו סובלת ממנוע עם רצועת כוח צרה ולא מספיק שימושית.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בקליאו אינה טובה - איכות הבידוד מפני הדרך לקויה בשל מתלים נוקשים מהרצוי; התנהגות הכביש, לעומת זאת, טובה למדי.
-
תמורה למחיר
במחיריה הרשמיים, הקליאו לא הייתה תחרותית כשנמכרה כחדשה, עוד לפני שנזכרים בהיעדר מערכות הבטיחות המתקדמות.
-
מה חדש ברנו קליאו 2013
אין עדכונים בשנת הדגם 2015.
-
סיכום
רנו קליאו 2015 היא סופרמיני מעוצבת ומאובזרת, אך נוחות הנסיעה הלוקה בחסר והמחיר הגבוה פוגעים באטרקטיביות שלה.