רנו מגאן גרנד קופה 2017 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתחילת 2017 הושקה בארץ הגרנד קופה, שם מבלבל למה שהוא למעשה גרסת הסדאן (ארבע דלתות) של המגאן. למרות שגרסת ההאצ'בק הוצגה ראשונה בחו״ל, היבואן בחר לשווק בארץ את המגאן בגרסאות סדאן וסטיישן תחילה, ואת מרכב ההאצ׳בק שמר למגאן R.S. הספורטיבית שהגיעה מאוחר יותר.
בדומה לפלואנס אותה החליפה, הגרנד קופה החדשה גדולה ביחס לקטגוריה, והוצעה בתחילת הדרך ברמת אבזור אחת ("אינטנס") גבוהה למדי, ועם שני מנועים - בנזין ודיזל.
לגרסת הבנזין מנוע טורבו בנפח 1.2 ליטר, המספק 130 כ"ס ומוכר מדגמי רנו שונים. הוא משודך כאן לתיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית; לגרסת הדיזל מנוע 1.5 ליטר שמייצר 110 כ"ס ומשודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית עם שישה הילוכים.
האבזור בשתי הגרסאות כולל חישוקי "17 קלים, יחידות תאורה מסוג לד מלא, חיישני חנייה היקפיים, מפתח חכם, בקרת אקלים, בקרת שיוט, בלם יד חשמלי, ריפוד משולב עור, פתיחה עם הרגל של תא המטען ותאורת אווירה צבעונית. בנוסף, תוצע מערכת מולטימדיה שרנו מכנה אר-לינק (R-Link) עם צג "8.7 אנכי. זו מציעה בין היתר מצלמת נסיעה לאחור וחיבור בלוטות׳.
הגרנד קופה, בניגוד להאצ'בק, לא מוצעת עם מערכות בטיחות מתקדמות (עד שנת מודל 2020), משום שכמו קודמתה היא מיועדת לשווקים מתפתחים. במקומן הרכב הוצע עם מובילאיי בהתקנה מקומית. המגאן נבחנה על-ידי יורו NCAP, אך הציון שהשיגה אינו תקף לגרנד קופה בגלל הבדלי אבזור הבטיחות.
-
עיצוב ונוכחות
רנו גרנד קופה היא מהגדולות בקטגוריה, ובכל הקשור לאפקט הגעה ולנוכחות היא נראית בפסגה. זו מכונית שהופעתה גדולה ממידותיה, יש לה סמל ענק של רנו, שפע ניקלים, יחידות תאורה גדולות וייחודיות מלפנים ומאחור (לד מלא), חישוקי "17 ובכלל קווי עיצוב מוצלחים מאוד.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מציע שילוב צבעים נאה של בהיר ושחור בחלקים העליונים. במרכז בולט מסך מגע, אורכי, גדול ("8.7) וגם לוח המחוונים הוא למעשה מסך ("7). תפעול המערכות השונות דרך מסך המגע מסורבל, וחלק מהפעולות, כמו למשל קביעת עוצמת המאוורר של המזגן, ניתן לעשות רק דרך המסך. המרחב מלפנים נדיב מאוד, ומאחור מרווח הברכיים טוב, אך המקום לכפות הרגליים ולראש מוגבל. נציין לחיוב את פתחי המיזוג מאחור. תא המטען גדול ושימושי.
-
מנוע וביצועים
מנוע הדיזל מציע שפע כוח זמין במהירות נמוכה, אך בעקיפות במהירות בינעירונית מורגש מחסור בדחף. תיבת ההילוכים לא תמיד חלקה ולעיתים פעולתה איטית. ממוצע צריכת הדלק במבחן היה מצוין: 16.9 ק"מ/ל'.
-
נוחות והתנהגות
רנו מגאן גרנד קופה 2017 היא מכונית נוחה על פני רוב סוגי הכבישים והשיבושים וברוב המהירויות, בזכות מתלים רכים יחסית. למעט רעשי רוח בולטים במהירות גבוהה, זו מכונית נעימה למדי.
בכל הקשור לנהיגה בפיתולים, הגרנד קופה לא מצטיינת. ההגה מעורפל, המתלים רכים מדי, הנכונות לפנות לא מיידית ובקרת היציבות היסטרית.
 
-
תמורה למחיר
ביחס לקטגוריית המשפחתיות כולה, העסקה על הגרנד קופה איננה יוצאת דופן - ולו רק בשל היעדר מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות.
יחד עם זאת, מבין משפחתיות הדיזל, הגרנד קופה נהנית מיתרון אבזור נוחות משמעותי.
 
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2017 הגרסה הנמכרת הייתה אינטנס 1.5 ליטר דיזל עם כ-1700 יחידות.
אחריה גרסת אינטנס 1.2 ליטר טורבו עם כ-350 יחידות.
-
מה חדש ברנו מגאן גרנד קופה 2017
השקת הדגם באפריל 2017, בגרסת גרנד קופה בלבד, וברמת גימור אחת בלבד. מעט מאוחר יותר הוצעה גם רמת גימור ״זן״ מוזלת.
-
סיכום
רנו מגאן גרנד קופה 2017 היא משפחתית סדאן קלאסית, המציעה יתרונות רבים: מקדם נוכחות גבוה, אבזור נוחות רב ומרשים, נוחות נסיעה טובה, מרחב פנים נדיב (למעט מרווח הראש מאחור) - ובגרסת הדיזל, גם צריכת דלק נמוכה. חבל רק שהיא לא מוצעת עם מערכות הבטיחות האקטיביות המקוריות.