רנו מגאן 2010-2014 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
בתחילת דרכה בישראל, המגאן דור שלישי הייתה האחות מחומשת הדלתות של הפלואנס וניגנה לה כינור שני במכירות. עיצובה נאה אך פחות נועז מבעבר וגם תא הנוסעים משאיר רושם מעורב: החומרים אמנם רכים ונעימים, וההרכבה מוצקה – אבל התוצאה הכללית מעט בנאלית. ריבוי צגי מידע ומיקום נמוך של הסטריאו פוגמים בנוחות התפעול. בהמשך, עם הגעת גרסת הסטיישן האירופאית (בשנת 2013) בגרסת דיזל חסכונית לצד מתיחת הפנים שעבר הדגם (בשנת 2014) היא חזרה אל מרכז הבמה. גרסת הטורבו-בנזין החדשה (1.2 ליטר, 132 כ"ס) שהגיעה במחצית שנת 2014 נתנה זריקת מרץ נוספת למכונית הוותיקה. בפרנקפורט 2015 נחשפה מגאן חדשה לגמרי, דור רביעי במספר, שתגיע לישראל באמצע 2016. שיווק גרסת ההאצ'בק הופסק בסוף 2015 - כשבמלאי נותרו רק גרסאות הסטיישן והקופה.
-
עיצוב ונוכחות
עיצובה של המגאן נאה, אך פחות נועז וייחודי מאשר בדור הקודם. גם בגרסה שלאחר מתיחת הפנים היא אינה בולטת בצד הקוסמטי.
 
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מעט בנאלי בעיצובו, אבל האיכות טובה. המרווח מצוין, אך מאחור מעט צפוף לראש. תא המטען סביר בנפחו ונוח להטענה. לגרסת הסטיישן תא מטען גדול ושימושי, אך עדיין בינוני ביחס לקטגוריה.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע הבנזין 1.6 ל' (לפני מתיחת הפנים) מעט חלש ורועש, וצריכת הדלק ממוצעת-מינוס. מנוע ה-1.2 ל' טורבו עדיף משמעותית עם ביצועים טובים כמעט בכל מצב וצריכת דלק טובה. לנוסעים למרחקים מוצעת גם גרסת דיזל חסכונית במיוחד שאף מספקת ביצועים לא רעים כלל.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה בתוך העיר ומחוצה לה. למרות רכות המתלים המגאן מציגה התנהגות כביש רהוטה ומהנה.
 
-
תמורה למחיר
המכונית מאובזרת בנדיבות ומציעה "חבילה" טובה למשפחה, במיוחד בגרסאות האסטייט (סטיישן).
 
-
סיכום
המגאן עושה הכל "בסדר" ולא נכשלת כמעט בכלום אבל גם לא שובה את ליבך. הדיזל היא אופציה מעניינת וייחודית.