סקודה קודיאק 2021 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
קודיאק הושק בישראל ביוני 2017 ומאז שונו ושודרגו רמות הגימור מספר פעמים. באפריל השנה נחשפה מתיחת פנים, ואלינו הגיע הדגם החדש כבר באוגוסט. במתיחת הפנים עודכנו: העיצוב החיצוני, המעניק כעת לקודיאק נוכחות רבה וקשוחה יותר, סביבת הנהג שודרגה בלוח מחוונים מוקרן חדש ומערכת מולטימדיה מעודכנת, חומרי הדיפון השונים הוחלפו לטובת שיפור הבידוד, ובגרסת ה-RS הספורטיבית (שלא מגיעה לארץ), הוחלף מנוע הדיזל במנוע בנזין (בעיקר מטעמי פליטת מזהמים).
הוא מבוסס על פלטפורמת MQB של קונצרן פולקסווגן ומוצע בישראל במגוון רחב של מנועים ורמות גימור. יש ארבע גרסאות מנוע: טורבו-בנזין 1.5 ל 150 כ"ס ו-2.0 ל' 190 כ"ס וטורבו דיזל 2.0 ל' בשתי רמות הספק, 150 ו-200 כ"ס. לכל הגרסאות תיבה אוטומטית דו-מצמדית על 7 הילוכים, כשבגרסאות החלושות (עם 150 כ"ס) ההנעה קדמית ובחזקות הנעה כפולה.
יש 6 רמות גימור שאת פירוט תכולתן ניתן לראות בדפי הדגם הקודמים. השינוי היחיד הוא הוספת תאורת לד מטריקס מרמת גימור 'אמבישן'.
-
עיצוב ונוכחות
במתיחת הפנים שונו הפנסים, הפגושים והסבכה הקדמית. עדכוני העיצוב עדינים ונועדו בעיקר לרעננן את מראה סקודה קודיאק 2021 שנותר סולידי ומעט אנימי, אך רב נוכחות בזכות הממדים הגדולים.
-
תא נוסעים ומטען
קודיאק משמר את דרכו של המותג בעיצוב תכליתי ויעיל. איכות חומרים טובה ואיכויות הרכבה וגימור טובות מאוד. המולטימדיה מעט עמוסה, ויחסית קטנה למוצע כיום. יש שפע של רמות גימור והעושר ניכר מרמת גימור 'סטייל'. המרחב בשתי השורות הראשונות מצוין, כשהשורה השלישית טובה יחסית למתחרים אבל עדיין מתאימה יותר לילדים ופחות לנערים מגודלים. מושבי השורה הראשונה והשניה נוחים ותנוחת הנהיגה גבוהה. בשורה השלישית סביר. תא המטען קטן כשהרכב מארח שבעה ועדיין מהגדולים בקבוצה.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.5 ל' מספק שפע של כוח זמין וכושר תנועה ראוי ללא מאמץ רב. אבל המתחרים מציעים יותר. המנוע שקט, אבל נשמע בסל"ד גבוה.
מנוע הדיזל הבכיר (190 כ"ס) חזק אבל לא נותן תחושה זריזה או כוחנית. הוא שקט גם בסרק ונשמע רק בעומס קל (למשל תאוצה רגועה במהירות עירונית). צריכת הדלק מצוינת.
התיבה הדו־מצמדית משלבת יעיל ומהיר במהירויות גבוהות, אך באיטיות ממש (למשל בעת זחילה בפקק) ובתחילת נסיעה, היא פחות חלקה.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה. הכיול הבסיסי נוקשה יחסית ומקשה על סינון פגמים בינוניים ומעלה במהירות עירונית. ככל שעולה המהירות המצב משתפר כשהקשיחות עוזרת בריסון המרכב במעבר על פני רצף של שיבושים. בנוסף בידוד הרעשים מוצלח. בנסיעת שבילים מפגין חוסן ומוצקות. היכולת הדינמית מעולה לרכב מסוגו תוך שמירה על קצב גבוה.
-
תמורה למחיר
מתיחת הפנים לא שינתה הרבה, וטוב שכך. סקודה קודיאק 2021 נותר אחד הכלים המרווחים והשימושיים בסגמנט, כזה שגם מציע נוחות נסיעה טובה, איכותו ראויה ואבזור עשיר. המחיר לא זול אבל סה"כ דומה לסגמנט כך שהתמורה טובה. יש לשים לב שהוא מוצע עם אחריות של 24 חודשים בלבד.
-
התפלגות מכירות
לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, בשנת 2021 הגרסה הנמכרת הייתה סטייל 1.5 ליטר טורבו עם כ-1300 יחידות.
אחריה גרסת אמבישן 1.5 ליטר טורבו עם כ-1100 יחידות.
 
-
מה חדש בסקודה קודיאק 2021
מתיחת פנים לדגם (דור ראשון), קוסמטיקה חיצונית, לוח מחוונים מוקרן חדש, מערכת מולטימדיה מעודכנת וחומרי דיפון משופרים. בכל הנוגע לאבזור יש שתי תוספות: תאורת לד מטריקס נוספה החל מרמת גימור 'אמבישן', וברמת גימור 'L&K' נוסף אוורור למושבים. בגרסת ה-RS הספורטיבית שלא משווקת בישראל, הוחלף מנוע הדיזל במנוע בנזין (בעיקר מטעמי פליטת מזהמים).
 
-
סיכום
היה ונותר רכב מרשים מאוד, אחד מהטובים בסגמנט.