סקודה אוקטביה 2013 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
סקודה חשפה את הדור השלישי של האוקטביה בדצמבר 2012, לקראת הצגתה המלאה במרץ 2013 בתערוכת ז'נבה. כמקובל בסקודה, העיצוב הכללי – למרות קווים מעט יותר חדים ומודרניים – נותר שמרני. בסיס הגלגלים גדל ביותר מ-10 ס"מ משמעותיים, תוצאה של שימוש בפלטפורמה החדשה והמודולרית (MQB) של חברת האם פולקסווגן, המשרתת בין היתר גם את הגולף. תא הנוסעים נעים ומודרני מבעבר ואיכות החומרים שופרה, תא המטען הענק, מסימני ההיכר של הדגם, עומד כעת על 568 ליטר מרשימים. היצע המנועים מבוסס על זה הקיים בקונצרן האם, עם מגוון מנועי בנזין ודיזל והספקים של עד 220 כ"ס. השידוך מתבצע, לרוב, לתיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד (מצמדים יבשים) כאשר בגרסאות החזקות (2.0 ל' דיזל ו-RS) מותקנת תיבה דומה עם 6 הילוכים ומצמדים רטובים. באמצע 2015 הושקו מנועי טורבו-בנזין 1.2 ו-1.4 ליטר חדשים (עם נתונים דומים למנועים הקודמים) ובוצעו שיפורים לרמות האבזור. הדגם החדש הגיע לישראל באוגוסט 2013.
-
עיצוב ונוכחות
למרות שהמעצבים הלכו על בטוח והעניקו לה חידוד מודרני אך כזה ששומר על המראה המזוהה של הדגם, האוקטביה החדשה היא מכונית נאה.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מינימליסטי בעיצובו ואיכותי ברובו. המרווח הכללי טוב מאוד, כשלטובה נציין את יציאות המיזוג מאחור ולרעה את מנהרת ההינע שפוגמת במרווח הרגליים. תא המטען ענק ושימושי.
-
מנוע וביצועים
כמו שלמדנו לצפות מיחידות ההנעה המוגדשות של הקונצרן, גם כאן הביצועים טובים למדי במקביל לתצרוכת דלק נמוכה, כשהאמור רלוונטי לשני המנועים (1.2 ו-1.4 ליטר) ולכל גרסאות המרכב (סדאן/5 דלתות או סטיישן).
-
נוחות והתנהגות
בכל הקשור לנוחות הנסיעה האוקטביה נוטה לצד הנוקשה, כשהיא אמנם חובטת לעיתים רחוקות מצד אחד, אך מתקשה להתמודד עם שיבושים ובליטות באופן כללי - בעיר ומחוצה לה. התנהגות הכביש, גם אם לא מהנה, צפויה ובטוחה.
-
תמורה למחיר
שיפור בולט בהשוואה לדור היוצא, אבל המחיר מציב אותה בנקודה פתיחה לא קלה מול התחרות, וגם האחריות קצרה מהמקובל (שנתיים בלבד).
-
סיכום
לא חפה ממגרעות, אך עדיין משפחתית (שימושית) מהטובות שבנמצא.