סובארו אימפרזה 2019 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
זהו דור חמישי לאימפרזה והוא הגיע לארץ במרץ 2017 ובשתי תצורות מרכב: סדאן והאצ'בק. בשנה שעברה מנוע ה-2.0 ל' הגיע לישראל גם בתצורת הסדאן (קודם היה רק בהאצ'בק), במטרה לתת למשפחתית של סובארו אפשרות להתמודד טוב יותר על לב הצרכן הפרטי. אבל התחרות הקשה הכריעה, ובמהלך 2019 יבואנית סובארו החליטה לוותר סופית על הצרכן הפרטי, ולאחר שהפסיקה אשתקד את שיווק תצורת ההאצ'בק, היא הפסיקה את שיווק מנוע ה-2.0 ל' בסדאן שרק צורף להיצע בשנה שלחלפה. אימפרזה נותרה בישראל רק בתצורה אחת, סדאן, עם מנוע אחד, ורמת גימור אחת.
אימפרזה הזו היא הראשונה מבין דגמי סובארו להשתמש בפלטפורמה הגלובלית (SGP), שמשרתת ועתידה להופיע בכל דגמי סובארו, ממדיה ממוצעים לקטגוריה. ובחרטומה מנוע 1.6 ל' 114 כ"ס שמקורו בדור הקודם של המשפחתית. תיבת ההילוכים היא אוטומטית רציפה וההנעה קדמית. המכונית היחידה של סובארו בישראל שמוצעת רק בהנעה קדמית.
יש רק רמת גימור אחת, 'פרימיום' שכוללת חישוקים קלים ("16), מולטימדיה מקורית עם צג "6.5, ממשק אפל-קארפליי, בלוטות' ומצלמה, בקרת אקלים מפוצלת, מראות מתקפלות חשמלית, חלונות כהים מאחור, בלם יד חשמלי ועוד.
היצע מערכות הבטיחות כולל 7 כריות אוויר אבל ללא מערכות מתקדמות מקוריות שכבר הפכו לסטנדרט בסגמנט, ומוצעות באימפרזה שנמכרת בחו"ל. עם המערכות היא זכאית לציון של 5 כוכבי בטיחות. בלעדיהן היא לא.
-
עיצוב ונוכחות
עיצובה של סובארו אימפרזה 2019 אנמי ושמרני, ועוד מחוויר לנוכח ההיצע הרב של מתחרים בעלי עיצוב מושך הרבה יותר.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים נראה מיושן ולא מזמין במיוחד. איכות החומרים מעורבת, והנדסת האנוש טובה ברובה, אם כי סגנון סובארו לפיזור מסכים מעט מבלבל: לא תמיד ברור איזה מידע מוצג איפה, או איך שולטים בכל מסך.
מלפנים יש שפע של מקום וקל לארגן תנוחת נהיגה טובה. מאחור יש מספיק מקום לראש ולברכיים. המושבים נוחים כשהקדמי מעט נמוך מידי, ומאחור המושב החמישי פחות מרופד ומנהרת הינע בולטת מהרצפה. אין פתחי מיזוג מאחור. תא המטען ממוצע לקטגוריה.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.6 ל' חלש בכל מצב. תיבת ההילוכים הרציפה בעלת סגנון מדורג, ומאפשר שיוט על סל"ד נמוך ושקט. צריכת הדלק גבוהה מהממוצע.
-
נוחות והתנהגות
המתלים הרכים של סובארו אימפרזה 2019 יעילים ומציעים נוחות נסיעה טובה מאוד. בידוד רעשי המנוע מוצלח. זה של הרוח, חסר וזה של הכביש לקוי.
השלדה מוצלחת והיכולות הדינמיות גבוהות. מנגד ההגה עמום ולא ממש מדויק, והבלמים נחלשים תחת עומס מתמשך.
 
-
תמורה למחיר
אימפרזה לא ממש נמצאת בתחרות מול המתחרות הקיימות. גם אם היא רושמת יתרונות בתחום המרחב הפנימי, נוחות הנסיעה, המוניטין, והאחריות המורחבת ל-5 שנים. המתחרות פשוט מציעות עסקאות אטרקטיביות יותר.
-
מה חדש בסובארו אימפרזה 2019
הפסקת שיווק סדאן עם מנוע 2.0 ל'.
-
סיכום
משפחתית שמרנית שכבר לא נמצא בתחרות.