סובארו אימפרזה 2016 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור הרביעי הוצג בשנת 2011 ועלה לישראל באיחור לא אופנתי של כשנתיים (יוני 2013), בין היתר בגלל הצונאמי של מרץ 2011 שהשבית את הייצור ביפן לתקופה ארוכה, והעברת זיכיון היבוא. בדור הזה חזרה היבואנית לכינוי המקורי של הדגם, כדי לנתק קשר מסובארו B3 הפושרת ולעורר נוסטלגיה בקרב הלקוחות בישראל.
לאורך כל חיי הדור הזה דבר לא השתנה בדגם, כשחידוש ראשון מתרחש השנה ממש לפני החלפת הדור: התחלת שיווק מרכב ההאצ'בק. תצורה זו הוצגה לראשונה בדור הקודם ורק בישראל זכתה לשם B3 (יחד עם תצורת הסדאן) כדי לקשור את המכונית ל-B4 הגדולה יותר. בדור הזה היא חוזרת גם בישראל ולשם העולמי שלה, אימפרזה.
אימפרזה האצ'בק נשענת על אותו בסיס גלגלים של 264 ס"מ כשרק ממד האורך (442 ס"מ) קצר ב-16 ס"מ מזה של תצורת הסדאן. נפח תא המטען קטן מזה של הסדאן, קטן מממוצע הקטגוריה, ועומד על 310 ל' שגם זהים לנפח שהיה ב-B3 (בדור הקודם של אימפרזה).
להבדיל מהסדאן שמוצעת רק עם מנוע 1.6 ל' (114 כ"ס), גרסת ההאצ'בק מוצעת גם עם מנוע 2.0 ל', 150 כ"ס (שמשרת בין היתר את XV ופורסטר). שני המנועים משודכים לאותה תיבת הילוכים אוטומטית רציפה, אבל בעוד מנוע ה-1.6 ל' בסדאן מניע את הגלגלים הקדמיים, בהאצ'בק ההנעה כפולה גם במנוע ה-1.6 ל' וגם ב-2.0 ל'.
תצורת הסדאן מוצעת עם אותן שתי רמות אבזור שהיו בעבר, 'סטייל' שכוללת בקרת אקלים, ומערכת שמע מקורית שהשנה הוסיפה גם בקרת שיוט. רמת 'סטייל פלוס' מוסיפה חישוקים קלים (16 אינץ' לעומת 15 אינץ' ברזל), מולטימדיה (שעד עתה היתה בתוספת תשלום), בלוטות', ושליטה מההגה על מערך השמע.
מרכב ההאצ'בק מוצע רק ברמת גימור אחת, מאובזרת עוד יותר, 'פרימיום', שמוסיפה פנסי ערפל, חיישני גשם ותאורה.
-
עיצוב ונוכחות
סובארו אימפרזה 2016 היא כבר מכונית וותיקה, וזה ניכר בעיצוב שאף פעם לא היה חזק, וכעת גם נראה מיושן. תצורת ההאצ'בק נראית קלילה יותר אבל גם היא כבר לא ממש אופנתית.
-
תא נוסעים ומטען
גם תא הנוסעים מקרין את גילו, עם עיצוב משמים, חומרים פשוטים, חסרון באבזור פינוק שכבר מוצע אצל המתחרות (גם אם בתוספת תשלום).
מלפנים המרחב טוב. מאחור המרחב מספק, כשזווית משענת הגב שכובה מידי, ומעט מוזרה. לתא המטען נפח סביר, אבל השימוש נפגם בגלל פתח הטענה צר, ומחסור בפתיחה חיצונית.
 
-
מנוע וביצועים
עם 114 כ"ס ממנוע 1.6 ל', לא מפתיע לגלות שהמכונית לא חזקה במיוחד. הם מאפשרים התנהלות נינוחה בשיוט ובעיר, כשכל דבר מעבר לכך יצריך נהיגה מאומצת ורועשת יותר. צריכת הדלק נמוכה ממוצע הקטגוריה. מנוע ה-2.0 ל' לא נבחן.
-
נוחות והתנהגות
בזכות כיול מתלים רך, נוחות הנסיעה של סובארו אימפרזה 2016 סה"כ טובה. הבעיה היא בידוד הרעשים (כביש, רוח ומנוע) שבולטים כמעט בכל מצב.
למרות המתלים הרכים, היכולת הדינמית טובה מאוד ואחיזה גבוהה.
 
-
תמורה למחיר
איפרזה היא המשפחתית סולידית. היכולות גבוהות והיא גם מציעה אחריות מורחבת ל-5 שנים. אבל המתחרות מציעות יותר.
-
מה חדש בסובארו אימפרזה 2016
התחלת שיווק תצורת ההאצ'בק. רמת גימור בסדאן משתדרגות: 'סטייל' מוסיפה בקרת שיוט, ורמת 'סטייל פלוס' מוסיפה מולטימדיה שעד עתה היתה בתוספת תשלום.
-
סיכום
היא כבר עומדת לפני החלפה, ומלבד יתרון האחריות המורחבת, נופלת מול כל מתחרה אחרת בקטגוריה.