סובארו אימפרזה 2013 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור הרביעי של המשפחתית היפנית קיבל את בחזרה את שמו המקורי - אימפרזה - במקום B3, כפי שכונה הדור הקודם.
האימפרזה שומרת על הממדים של קודמתה, אך כן נרשמה שורה של שינויים, שהחשוב שבהם הוא הגדלת בסיס הגלגלים ב-2.5 ס"מ.
כמו כן, הקורה הקדמית הורחקה לפנים ב-20 ס"מ ולדלתות יש זווית פתיחה גדולה יותר, לשיפור הגישה לתא הנוסעים.
מתחת למכסה המנוע נמצא מנוע הבוקסר בנפח 1.6 ליטר, המחובר לתיבה אוטומטית-רציפה.
מאז הגעתה לארץ הוצעה האימפרזה רק במרכב סדאן, אולם ממאי 2016 החל שיווק גרסת ההאצ'בק, המוצעת רק עם הנעה כפולה - הן עם מנוע 1.6 ליטר והן עם מנוע 2.0 ליטר.
עוד ב-2016 - נחשפה אימפרזה חדשה לחלוטין.
-
עיצוב ונוכחות
היא נראית מאוד סובארו לטובה, אך גם לרעה – כיוון שהעיצוב, כמעט כרגיל אצל היצרנית היפנית הקטנה, חף מכל אופנתיות.
 
הדמיון במראה ל-B4 הגדולה ברור ותורם לרושם משפחתי ומכובד.
-
תא נוסעים ומטען
איכות הבנייה והתפעול טובים, אך העיצוב שבלוני ומיושן.
 
תנוחת הנהיגה טובה, כמו גם המרחב לנוסעים.
-
מנוע וביצועים
האימפרזה מיישרת קו עם המתכון המשפחתי גם בחטיבת הכוח עם מנוע בנפח 1.6 ליטר (במקום 1.5 בעבר) שמייצר 114 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית רציפה.
 
יחידת ההנעה הזו עושה את העבודה, אולם בעליות ובעקיפות יש לאמץ את המנוע כדי להשיג את הכוח הדרוש.
 
בתנאים רבים המנוע מרגיש מאומץ, לעיתים אף רועש - ולכך מצטרפים גם רעשי תמסורת.
 
צריכת הדלק טובה.
-
נוחות והתנהגות
האימפרזה מתנהגת היטב ומציעה יכולת גבוהה, שחטיבת הכוח הלא חזקה מתקשה לאתגר.
 
נוחות הנסיעה נאותה בייחוד על שיבושים גדולים, אך כמעט בכל מצב בולטים רעשי הכביש ולפעמים גם הרוח.
-
תמורה למחיר
האימפרזה מתקשה בתחרות מול מובילות הקבוצה, במיוחד עם תג מחיר דומה.
-
סיכום
סובארו חוזרת לתחום המשפחתיות ולשם המקורי, אך ללא בשורה אמיתית.