סובארו אימפרזה 2018 יד שניה חוות דעת
נבדק על ידי אלגוב אוהד-
רקע כללי
הדור החמישי של אימפרזה עלה לישראל במרץ 2017 ובשונה מקודמו הגיע כבר תחילת דרכו בשתי תצורות מרכב ושני מנועים, סדאן שפונה בעיקר לציי רכב עם מנוע 1.6 ל' והאצ'בק שמיועדת יותר לקהל הפרטי עם מנוע 2.0 ל'. החלשות ציי הרכב, והתגברות התחרות הובילה לכך שעם פתיחת שנה זו, הצטרף מנוע 2.0 ל' גם לגרסת הסדאן, כמענה למתחרות. זה לא ממש הצליח ולקראת סוף שנת 2018 שיווק תצורת ההאצ'בק יפסק.
אימפרזה בדורה החמישי היא הראשונה מבין דגמי סובארו להשתמש בפלטפורמה הגלובלית החדשה (SGP), שעתידה לשרת את כל דגמי סובארו. ביחס לקודמתה הממדים גדלו רק במעט ובשתי תצורות המרכב הם סה"כ ממוצעים לקטגוריה.
הסדאן, שפונה לקהל השמרני יותר, מוצעת עם מנוע 1.6 ל', 114 כ"ס, אותו ירשה כפי שהוא מהדור הקודם של אימפרזה, ומשנה זו גם עם מנוע 2.0 ל', 156 כ"ס ומשופר ביחס לזה של הדור הקודם שהפיק 150 כ"ס. תצורת ההאצ'בק שפונה יותר ללקוח הפרטי, מוצעת רק עם מנוע ה-2.0 ל'. כבעבר שני המנועים משודכים לתיבה אוטומטית רציפה שגם כוללת אפשרות לתפעול ידני (שבעה הילוכים). מנוע ה-1.6 ל מוצע בשילוב להנעה קדמית, ומנוע ה-2.0 ל' להנעה כפולה.
יש שתי רמות גימור. עם מנוע ה-1.6 ל' הרמה נקראת 'פרימיום' וכוללת חישוקים קלים ("16), מולטימדיה מקורית עם צג "6.5, ממשק אפל-קארפליי, בלוטות' ומצלמה, בקרת אקלים מפוצלת, מראות מתקפלות חשמלית, חלונות כהים מאחור, בלם יד חשמלי ועוד. רמת הגימור עם מנוע ה-2.0 ל' נקראת 'RX' וכוללת חישוקי "17 ומנופים להעברת הילוכים מגלגל ההגה.
בדור הזה אימפרזה זכתה לראשונה למערכות בטיחות במתקדמות מקוריות, אבל אלה לא מגיעות אלינו, ואימפרזה נמכרת רק עם 7 כריות אוויר. כך שציון הבטיחות של 5 כוכבים אותו העניק לה ארגון EuroNCAP, לא רלוונטי אלינו.
-
עיצוב ונוכחות
המראה לא שונה מבעבר ומוביל להרגשה שמדובר במתיחת פנים של המכונית שגם כך נראתה סולידית ושמרנית מידי. ההאצ'בק נראית שונה, אבל גם היא לא ממש מסובבת ראשים.
-
תא נוסעים ומטען
גם בתא הנוסעים העסק נראה מוכר מבעבר, ומקרין פשוטת. החומרים מעורבים באיכותם, והנדסת האנוש ברובה טובה, אם כי פזורים יותר מידי מסכים שלא תמיד ברור איזה מידע מוצג איפה, או איזה כפתור שולט באיזה מסך.
בסיס גלגלים גדול מאפשר ממדים נדיבים בתא הנוסעים. המושב הקדמי מעט נמוך מידי אבל נוח, ומאחור המושב המרכזי דק ומנהרת הינע גוזלת מקום יקר. מאחור גם חסרים פתחי מיזוג. תא המטען של סובארו אימפרזה 2018 סדאן ממוצע לקטגוריה, ובהאצ'בק קטן ונפחו דומה יותר לזה של סופרמיני.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-2.0 ל' מציע ביצועים נאותים גם אם לא יוצאי דופן. היצאה מהמקום מעט מהוססת, כשתאוצות הביניים טובות. לתיבת ההילוכים הרציפה פעולה מדורגת שנעימה יותר מאשר תיבות בנות מינה. מנוע ה-1.6 ל' חלש משמעותית. בשתי הגרסאות צריכת הדלק דומה וסבירה.
-
נוחות והתנהגות
סובארו אימפרזה 2018 מציעה נוחות נסיעה טובה עם מתלים רכים שסופגים היטב את שיבושי הדרך. בידוד הרעשים לקוי בעיקר זה של הכביש, אבל גם של הרוח.
השלדה הטובה, שפע האחיזה וההנעה הכפולה, מאפשרים להציע יכולות דינמיות גבוהות. אם זאת ההגה עמום ולא ממש מדויק, והבלמים מאבדים מכוחם במאמץ מתמשך.
 
-
תמורה למחיר
היא מרווחת בפנים, מציעה נוחות נסיעה טובה, ומוסיפה מוניטין אמינות ו-5 שנות אחריות. אבל היא סובלת מהיעדר מערכות בטיחות מתקדמות, מעיצוב לא מושך, בפנים ובחוץ ומחוסר באבזור נוחות. התמורה נמוכה.
-
מה חדש בסובארו אימפרזה 2018
תצורת הסדאן מקבלת גם את מנוע ה-2.0 ל', מופסק שיווק תצורת ההאצ'בק.
-
סיכום
למשפחתית של סובארו אין כמעט מה להציע בקטגוריה.